Założenie firmy nie musi oznaczać wizyt w urzędach czy skomplikowanej biurokracji. Dzięki nowoczesnej usłudze Banku Pekao S.A. możesz zarejestrować działalność całkowicie online – szybko, wygodnie i bezpłatnie.
Co miesiąc w Polsce rejestruje się około 25-30 tys. firm*. Dla wielu przedsiębiorców to początek intratnego biznesu, ale też źródło pytań i formalności.
Czy możliwe jest założenie firmy przez bank?
Kiedyś banki kojarzyły się głównie jako instytucje prowadzące rachunki i udzielające kredytów. Dziś ich oferta jest bogatsza i obejmuje m.in. rejestrację działalności gospodarczej. To nie jest pomyłka – poprzez Bank Pekao S.A. założysz firmę, pod warunkiem że spełniasz podstawowe wymogi:
- masz ukończone 18 lat i nr PESEL,
- jesteś obywatelem kraju UE i mieszkasz w Polsce,
- nie prowadzisz działalności gospodarczej (nie możesz mieć np. zawieszonej działalności),
- będziesz prowadził uproszczoną księgowość,
- masz profil zaufany lub założysz go w momencie składania wniosku.
Jak to działa? Wypełniasz prosty formularz na stronie banku, podpisujesz go profilem zaufanym, a bank przesyła dane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, czyli organu rejestrującego jednoosobowe działalności.
Możesz także wypełnić krótki formularz online, by następnie z pomocą ekspertów z Centrum Wsparcia Przedsiębiorczości Sp. z o.o. zarejestrować firmę w CEIDG.
Czy trzeba być klientem banku, aby założyć przez niego działalność?
Założenie działalności gospodarczej przez Bank Pekao S.A. jest możliwe nawet wtedy, gdy jeszcze nie jesteś jego klientem i nie masz konta osobistego. Przy okazji rejestracji możesz otworzyć konto firmowe, które będzie służyło Ci m.in. do przyjmowania płatności od kontrahentów, opłacania podatków czy składek ZUS.
Zanim zarejestrujesz działalność przez bank, powinieneś wiedzieć, jakie informacje będziesz musiał wpisać we wniosku. Są to:
- nazwa firmy (musi zawierać Twoje imię i nazwisko),
- adres e-mail i numer telefonu,
- adres działalności,
- kod PKD działalności (musisz podać co najmniej 1 kod główny),
- wybrana forma opodatkowania.
Jak wygląda założenie firmy przez bank?
Rejestracja działalności opiera się na wypełnieniu prostego wniosku. Jako klient Pekao S.A. znajdziesz go w aplikacji PeoPay lub serwisie Pekao24. Natomiast, jeśli jeszcze nie jesteś klientem banku Pekao S.A., wypełnij formularz online podając swoje imię i nazwisko oraz dane kontaktowe, a odezwą się do Ciebie eksperci, którzy przeprowadzą Cię przez rejestrację firmy.
Wypełnienie wniosku o rejestrację firmy za pomocą serwisu Pekao24 lub aplikacji PeoPay nie powinno Ci zająć więcej niż 10-15 minut. W trakcie całego procesu bank na każdym kroku będzie podpowiadał, jak prawidłowo wypełnić formularz. A w razie jakichkolwiek problemów lub pytań do dyspozycji masz pomoc konsultantów telefonicznych Centrum Wsparcia Przedsiębiorczości Sp. z o.o. Infolinia jest bezpłatna, a numer znajdziesz w widocznym miejscu na wniosku.
Po wypełnieniu wniosku bank automatycznie prześle go do CEiDG, a Ty otrzymasz potwierdzenie na Twój adres e-mail. Następnie, gdy Twoja firma znajdzie się w rejestrze, dostaniesz oddzielne e-maile z numerami NIP i REGON.
Ile trwa założenie firmy przez bank od chwili przesłania wniosku? Od kilku godzin do 3-4 dni roboczych, wszystko zależy od obłożenia w CEiDG.
Czy założenie firmy przez bank kończy wszystkie formalności?
Jednym wnioskiem rejestrujesz firmę w CEiDG, US i ZUS (mówi się na to „zasada jednego okienka”). Natomiast, jeżeli chcesz lub musisz zarejestrować się do VAT, konieczne jest dokonanie osobnego zgłoszenia. Pamiętaj, żeby sprawdzić, jak wygląda kwestia opłacania VAT w Twojej sytuacji i czy możesz skorzystać ze zwolnienia podmiotowego lub przedmiotowego.
* Centralny Ośrodek Informacji Gospodarczych
Artykuł sponsorowany