Prawa konsumenta
Terminy w relacjach z konsumentami, do których zobowiązany jest przedsiębiorca
Terminy w relacjach z konsumentami obowiązują przedsiębiorców w obrocie gospodarczym. Przedsiębiorca jest zobowiązany przestrzegać terminów wyznaczonych przez ustawę konsumencką oraz Kodeks cywilny. Jakie terminy obowiązują w relacjach z konsumentami?
1 lipca 2022
Zwrot w sklepie internetowym - na co powinien uważać przedsiębiorca?
Nowa ustawa o prawach konsumenta zapewnia większą ochronę konsumentom, którzy dokonują zwrot w sklepie internetowym. Sprzedawcy e-sklepów powinni uważnie zapoznać się z przepisami dotyczącymi odstąpienia od umowy. Sprawdź, na co powinieneś uważać!
17 stycznia 2022
Nieuczciwa reklama - co powinien o niej wiedzieć przedsiębiorca?
Promowanie własnych towarów lub usług to ważna część prowadzenia przedsiębiorstwa. Reklama nie może wprowadzać w błąd ani godzić w prywatność. Jak więc tworzyć reklamy zgodne z prawem? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czym jest nieuczciwa reklama!
17 stycznia 2022
Platforma ODR, czyli system rozstrzygania sporów konsumenckich
Platforma ODR (online dispute resolution) jest platformomą do bezstronnego, skutecznego i szybkiego pozasądowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami przez internet. Jak wpływa to na prawa i obowiązki e-przedsiębiorcy?
17 stycznia 2022
Produkt niebezpieczny a odpowiedzialność przedsiębiorców
Produkt, który nie zapewnia bezpieczeństwa przy typowym użytkowaniu, jest produktem niebezpiecznym. Unijne i krajowe regulacje zapewniają ochronę przed tego typu towarem. Podmiot odpowiedzialny za produkt niebezpieczny to nie tylko producent. Sprawdź!
21 stycznia 2022
Brak odpowiedzi na reklamację - skutki dla przedsiębiorcy
Brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania oznacza uznanie przez sprzedawcę żądania konsumenta zawartego w reklamacji i przyznanie istnienia wad produktu. Jak się przed tym uchronić? Sprawdź!
17 sierpnia 2021
Informacja handlowa udzielana klientom sklepu internetowego
Przedsiębiorca, zwłaszcza prowadzący sprzedaż przez internet, zobowiązany jest do starannego udzielania konsumentowi informacji handlowej. Pozwala to klientowi lepiej zapoznać się z ofertą sprzedawcy, a temu ostatniemu uniknąć kar.
17 stycznia 2022
Czym są klauzule niedozwolone i jak się przed nimi chronić?
Nie daj się oszukać - reaguj, gdy w umowie są klauzule niedozwolone! Taki zapis jest niekorzystny i narusza prawa konsumentów, dlatego jest nieważny z mocy prawa, czego niestety nie wszyscy są świadomi. Dowiedz się więcej i chroń swoje prawa!
17 stycznia 2022
Jakie są wyjątki od prawa odstąpienia od umowy w e-sklepie?
Czy wszystkim klientom sklepów internetowych przysługuje prawo odstąpienia od umowy? W ciągu ilu dni można oddać towar i otrzymać zwrot pieniędzy? Czy istnieją jakieś wyjątki od prawa odstąpienia od umowy? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej.
24 sierpnia 2020
Lista Robinsonów - kto się może na nią wpisać?
Wbrew nazwie Lista Robinsonów to nie spis osób, które wybrały życie na bezludnej wyspie, a rejestr konsumentów, chroniących swoją prywatność przed telemarketerami. Jak to dokładnie działa? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się na ten temat więcej!
11 kwietnia 2022
Korzystanie z towaru przed odstąpieniem od umowy - czy jest dozwolone?
Czy korzystanie z towaru przed odstąpieniem od umowy jest zgodne z prawem? Czy konsument ma do tego prawo? Jaka jest odpowiedzialność konsumenta za przekraczanie granic prawidłowego zapoznania się z towarem? Dowiedz się więcej czytając nasz artykuł!
5 lipca 2022
Informacje handlowe, które należy podać klientowi e-sklepu
Jakie informacje handlowe powinien otrzymać klient przed dokonaniem zakupu? Kiedy klient powinien zostać poinformowany o wyższych kosztach porozumiewania się? Jak wygląda procedura reklamacji? Dowiedz się więcej czytając nasz artykuł!
10 stycznia 2020
Czego dotyczą niedozwolone klauzule umowne?
Niedozwolone klauzule umowne to postanowienia umowy zawieranej z konsumentem, nieuzgodnione indywidualnie, kształtujące jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami i naruszające jego interesy. Zobacz, czego się wystrzegać.
14 maja 2020
Upadłość konsumencka - kompendium wiedzy
Czy wiesz, na czym polega upadłość konsumencka i jakie są tryby oraz koszty postępowania upadłościowego? Jakie elementy powinien zawierać wniosek o ogłoszenie upadłości? Sprawdź! Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w naszym artykule!
11 stycznia 2021
Klauzule niedozwolone w regulaminie sklepu internetowego
Klauzule niedozwolone w regulaminach sklepów internetowych to w ostatnim czasie postanowienia, które najczęściej trafiają do rejestru klauzul niedozwolonych. Regulamin zawierający takie klauzule może powodować finansowe konsekwencje dla sprzedawcy.
19 kwietnia 2018