Prawa konsumenta
Wymiana towaru na wolny od wad - przewodnik dla sprzedawców i kupujących
Wymiana towaru na wolny od wad jest ważnym uprawnieniem przysługującym klientom wobec sprzedawców na podstawie rękojmi. Jak powinien zachować się sprzedawca? Kto ponosi koszty demontażu i odesłania rzeczy? Jakie terminy obowiązują? Wyjaśniamy!
13 grudnia 2021
Zwolnienie od podatku od darowizn - kiedy obowiązuje?
W polskim prawie obowiązuje całkowite zwolnienie od podatku od darowizn. Dzięki niemu nie trzeba płacić żadnego podatku i to niezależnie od otrzymanej kwoty. Ze zwolnienia mogą skorzystać tylko osoby bliskie, o ile spełnią określone warunki.
8 marca 2022
Jakie wybrać zabezpieczenie przed nielojalnym najemcą?
Chcesz wynająć lokal mieszkalny i zastanawiasz się co zrobić w przypadku nieuczciwego lokatora? Koniecznie będzie zabezpieczenie przed nielojalnym najemcą! Jak to zrobić? Jaką formę zabezpieczenia wybrać? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej!
19 października 2021
Niedozwolone postanowienia umowne w umowach konsumenckich
Niedozwolone postanowienia występują, gdy m.in.wyłączają odpowiedzialność przedsiębiorcy za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, albo pozbawiają konsumenta do rozwiązania umowy bąż jej odstąpienia. Przeczytaj nasz artykuł!
1 listopada 2020
Kiedy jest dopuszczalna skarga o wznowienie postępowania cywilnego?
Skarga o wznowienie postępowania cywilnego może wpłynąć przed sąd cywilny w takich przypadkach, gdy np. w składzie sądu uczestniczyła osoba nieuprawniona albo jeśli strona nie posiada zdolności sądowej bądź procesowej. Dowiedz się więcej!
25 czerwca 2022
Świadczenia niezamówione - czym są i jak się przed nimi chronić?
Czym są świadczenia niezamówione? W jaki sposób się przed nimi chronić? Czy świadczenia niezamówione są tym samym co inertia selling? Czy konsument musi zapłacić za wykonanie usługi, której nie zamawiał? Sprawdź, czy sprzedawcą grożą za to kary!
11 maja 2022
Inertia selling - niezamówione świadczenia wysłane konsumentowi
W obrocie konsumenckim na całej UE zabronione są praktyki, polegające na świadczeniu niezamówionych towarów lub usług z żądaniem zapłaty, zwrotu lub przechowania rzeczy. Sprawdź, czym jest inertia selling i jak w tym kontekście wyglądają prawa konsumenta.
25 czerwca 2022
Prawo odstąpienia od umowy i jego konsekwencje dla przedsiębiorcy
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa bezwzględnie przysługuje każdemu konsumentowi, pod warunkiem, że zakup nie dotyczy określonych przez ustawę konsumencką towarów. Dowiedz się więcej na ten temat!
31 stycznia 2022
Obowiązki informacyjne w sklepie stacjonarnym
Jakie obowiązki informacyjne w sklepie ma przedsiębiorca? Jakie informacje powinien przekazywać sprzedawca przy sprzedaży stacjonarnej? Co w sytuacji, gdy niedopełnione zostały obowiązki informacyjne? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.
28 maja 2019
Ochrona praw konsumenta a obowiązki przedsiębiorcy
Umowy konsumenckie to umowy, w których po jednej stronie występuje przedsiębiorca, a po drugiej konsument. Przedsiębiorcę z uwagi na swoją silniejszą pozycję będzie obowiązywać ochrona praw konsumenta. Sprawdź, jakie obowiązki ma przedsiębiorca.
25 czerwca 2022
Gwarancja door-to-distributor, czyli reklamacja bez wychodzenia z domu
Gwarancja door-to-distributor jest jednym z rodzajów gwarancji wystawianej przez producenta. Reklamację wadliwego towaru można zgłosić bez wychodzenia z domu, a koszty transportu ponosi producent. Jakie prawa ma kupujący w gwarancji door-to-distributor!
10 sierpnia 2019
Gwarancja door-to-door - czy ją znasz?
Gwarancja door-to-door (zwana również D2D lub “od drzwi do drzwi”), to naprawa towaru przez fachowy serwis. Wadliwy towar jest odbierany przez kuriera, a po naprawie również przez niego dostarczany. Koszty transportu w obie strony pokrywa producent.
1 kwietnia 2022
Pisemne potwierdzenie udzielenia informacji w sklepie internetowym
Pisemne potwierdzenie udzielenia informacji jest jednym z przewidzianych prawem obowiązków przedsiębiorcy, zwłaszcza w przypadku sprzedaży przez Internet. Co musi wiedzieć konsument i jakie są skutki niepoinformowania go? Odpowiadamy w naszym artykule.
14 lutego 2018
Gwarancja rozruchowa - czy jest prawnie skuteczna?
Przeglądając różne oferty sprzedaży internetowej (np. na Allegro), można się spotkać ze stwierdzeniem, że sprzedawca daje tzw. gwarancję rozruchową. Czym jest gwarancja rozruchowa i czy jest prawnie skuteczna? Czy chroni kupującego? Sprawdź.
1 maja 2022
Jakość obsługi - jaki wpływ wywiera na funkcjonowanie firmy?
Stali klienci polecający Twoją firmę kolejnym znajomym, zadowoleni kontrahenci podpisujący następne umowy – marzenie każdego przedsiębiorcy. Co może być tego przyczyną? Wysoka jakość obsługi! Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się na ten temat więcej!
17 stycznia 2022