Prawa konsumenta
Kiedy jest dopuszczalna skarga o wznowienie postępowania cywilnego?
Skarga o wznowienie postępowania cywilnego może wpłynąć przed sąd cywilny w takich przypadkach, gdy np. w składzie sądu uczestniczyła osoba nieuprawniona albo jeśli strona nie posiada zdolności sądowej bądź procesowej. Dowiedz się więcej!
25 czerwca 2022
Świadczenia niezamówione - czym są i jak się przed nimi chronić?
Czym są świadczenia niezamówione? W jaki sposób się przed nimi chronić? Czy świadczenia niezamówione są tym samym co inertia selling? Czy konsument musi zapłacić za wykonanie usługi, której nie zamawiał? Sprawdź, czy sprzedawcą grożą za to kary!
11 maja 2022
Inertia selling - niezamówione świadczenia wysłane konsumentowi
W obrocie konsumenckim na całej UE zabronione są praktyki, polegające na świadczeniu niezamówionych towarów lub usług z żądaniem zapłaty, zwrotu lub przechowania rzeczy. Sprawdź, czym jest inertia selling i jak w tym kontekście wyglądają prawa konsumenta.
25 czerwca 2022
Prawo odstąpienia od umowy i jego konsekwencje dla przedsiębiorcy
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa bezwzględnie przysługuje każdemu konsumentowi, pod warunkiem, że zakup nie dotyczy określonych przez ustawę konsumencką towarów. Dowiedz się więcej na ten temat!
31 stycznia 2022
Obowiązki informacyjne w sklepie stacjonarnym
Jakie obowiązki informacyjne w sklepie ma przedsiębiorca? Jakie informacje powinien przekazywać sprzedawca przy sprzedaży stacjonarnej? Co w sytuacji, gdy niedopełnione zostały obowiązki informacyjne? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.
28 maja 2019
Ochrona praw konsumenta a obowiązki przedsiębiorcy
Umowy konsumenckie to umowy, w których po jednej stronie występuje przedsiębiorca, a po drugiej konsument. Przedsiębiorcę z uwagi na swoją silniejszą pozycję będzie obowiązywać ochrona praw konsumenta. Sprawdź, jakie obowiązki ma przedsiębiorca.
25 czerwca 2022
Gwarancja door-to-distributor, czyli reklamacja bez wychodzenia z domu
Gwarancja door-to-distributor jest jednym z rodzajów gwarancji wystawianej przez producenta. Reklamację wadliwego towaru można zgłosić bez wychodzenia z domu, a koszty transportu ponosi producent. Jakie prawa ma kupujący w gwarancji door-to-distributor!
10 sierpnia 2019
Gwarancja door-to-door - czy ją znasz?
Gwarancja door-to-door (zwana również D2D lub “od drzwi do drzwi”), to naprawa towaru przez fachowy serwis. Wadliwy towar jest odbierany przez kuriera, a po naprawie również przez niego dostarczany. Koszty transportu w obie strony pokrywa producent.
1 kwietnia 2022
Pisemne potwierdzenie udzielenia informacji w sklepie internetowym
Pisemne potwierdzenie udzielenia informacji jest jednym z przewidzianych prawem obowiązków przedsiębiorcy, zwłaszcza w przypadku sprzedaży przez Internet. Co musi wiedzieć konsument i jakie są skutki niepoinformowania go? Odpowiadamy w naszym artykule.
14 lutego 2018
Gwarancja rozruchowa - czy jest prawnie skuteczna?
Przeglądając różne oferty sprzedaży internetowej (np. na Allegro), można się spotkać ze stwierdzeniem, że sprzedawca daje tzw. gwarancję rozruchową. Czym jest gwarancja rozruchowa i czy jest prawnie skuteczna? Czy chroni kupującego? Sprawdź.
1 maja 2022
Jakość obsługi - jaki wpływ wywiera na funkcjonowanie firmy?
Stali klienci polecający Twoją firmę kolejnym znajomym, zadowoleni kontrahenci podpisujący następne umowy – marzenie każdego przedsiębiorcy. Co może być tego przyczyną? Wysoka jakość obsługi! Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się na ten temat więcej!
17 stycznia 2022
Terminy w relacjach z konsumentami, do których zobowiązany jest przedsiębiorca
Terminy w relacjach z konsumentami obowiązują przedsiębiorców w obrocie gospodarczym. Przedsiębiorca jest zobowiązany przestrzegać terminów wyznaczonych przez ustawę konsumencką oraz Kodeks cywilny. Jakie terminy obowiązują w relacjach z konsumentami?
1 lipca 2022
Zwrot w sklepie internetowym - na co powinien uważać przedsiębiorca?
Nowa ustawa o prawach konsumenta zapewnia większą ochronę konsumentom, którzy dokonują zwrot w sklepie internetowym. Sprzedawcy e-sklepów powinni uważnie zapoznać się z przepisami dotyczącymi odstąpienia od umowy. Sprawdź, na co powinieneś uważać!
17 stycznia 2022
Nieuczciwa reklama - co powinien o niej wiedzieć przedsiębiorca?
Promowanie własnych towarów lub usług to ważna część prowadzenia przedsiębiorstwa. Reklama nie może wprowadzać w błąd ani godzić w prywatność. Jak więc tworzyć reklamy zgodne z prawem? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czym jest nieuczciwa reklama!
17 stycznia 2022
Platforma ODR, czyli system rozstrzygania sporów konsumenckich
Platforma ODR (online dispute resolution) jest platformomą do bezstronnego, skutecznego i szybkiego pozasądowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami przez internet. Jak wpływa to na prawa i obowiązki e-przedsiębiorcy?
17 stycznia 2022