0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Jak ograniczyć innym użytkownikom miejsce na dysku?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Brak miejsca na dysku to problem powszechnie znany użytkownikom komputerów. Obecnie produkowane dyski twarde posiadają wprawdzie duże pojemności, jednak nawet dzisiejsze standardy mogą się okazać niewystarczające w sytuacji, gdy z jednego komputera korzysta kilka osób. Może się tak zdarzyć, że z naszego sprzętu sporadycznie korzysta kilka osób (np. w pracy), które mogą nam szybko zapełnić miejsce. Istnieje jednak prosty sposób na ograniczenie zakresu używanej przestrzeni na twardym dysku. Z poziomu systemu Windows 7 możemy w kilku prostych krokach ograniczyć miejsce pozostałym użytkownikom – dzięki temu zadbamy o stabilność i bezpieczeństwo naszego komputera. Poniżej prezentujemy, jak ograniczyć miejsce na dysku zarówno nowym, jak i stałym użytkownikom.

Jak ograniczyć innym użytkownikom miejsce na dysku?

Przed rozpoczęciem procesu ograniczania miejsca na dysku dla użytkowników należy pamiętać, że pliki powinny być w systemie NTFS, zaś użytkownik musi mieć dostęp do uprawnień administratora.

  • Przechodzimy do menu Start, a następnie klikamy "Komputer".

  • Wybieramy określony dysk na komputerze, klikamy prawym przyciskiem myszy, a później przechodzimy do "Właściwości".

  • We Właściwościach wybieramy zakładkę "Przydział", a potem zaznaczamy "Włącz zarządzanie przydziałami".

  • Następnie poniżej w tym samym oknie zaznaczamy opcję "Ogranicz miejsce na dysku do", natomiast obok wpisujemy dane liczbowe, odpowiadające udostępnionemu miejscu na dysku – należy pamiętać, że opcja ta działa wyłącznie dla nowych użytkowników.

  • W przypadku, gdy osoby trzecie przekraczają narzucony limit, możemy zaznaczyć w tym samym oknie co wyżej opcję "Odmów miejsca na dysku użytkownikom przekraczającym limit przedziału".

  • Jeśli chcemy ustalić limit dla istniejących użytkowników, to klikamy w przycisk "Wpisy przydziałów", znajdujący się w prawym dolnym rogu zakładki "Przydział".

  • W nowym oknie mamy podgląd na listę użytkowników – wybieramy dowolnego, klikając prawym przyciskiem myszy, i przechodzimy do "Właściwości".

  • Na nowej podstronie zaznaczamy opcję "Ogranicz miejsce na dysku do", a następnie obok ręcznie wpisujemy wartości liczbowe, określające limit miejsca na udostępnionym dysku. Jak ograniczyć innym użytkownikom miejsce na dysku?
Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów