Pierwszy dzień w pracy wywołuje sporo stresu i obaw u nowego pracownika. W jaki sposób wprowadzić go do firmy i w zakres jego obowiązków, by zminimalizować tego typu odczucia? Otóż jedną z metod wartą uwagi jest tzw. Induction Day.
Na czym polega Induction Day?
W pierwszej kolejności nowo przyjęty pracownik spotka się ze swoim bezpośrednim przełożonym. Po odbyciu rozmowy zostaje skierowany pod skrzydła opiekuna, który w pierwszych dniach pomoże mu się zaklimatyzować i zapoznać z nowymi obowiązkami. Jest to tzw. buddy, którego głównym zadaniem jest udzielanie odpowiedzi na wszystkie pytania zadane przez nowicjusza. Dodatkowo podopiecznego należy wprowadzić we wszelkie kwestie dotyczące przedsiębiorstwa. Buddy powinien oprowadzić pracownika po firmie, zapoznać go z poszczególnymi pracownikami, przedłożyć wszelkiego rodzaju regulaminy, jak również podać wskazówki odnośnie tego, jak się zachowywać i jak rozmawiać z kadrą zarządzającą jak i innymi zatrudnionymi.
Buddy...
Funkcje buddiego powinien pełnić menedżer lub kierownik przedsiębiorstwa. Jednak, gdy jest ono duże i na jego ramionach spoczywa szereg innych obowiązków, wówczas tego typu zadania podlegają delegacji. Osoba pełniąca tego typu funkcję powinna mieć dość długi staż pracy w firmie i - co najważniejsze - znać strukturę i wszystkie zasady w niej obowiązujące.
Induction Day - zalety
Tego typu rozwiązanie przynosi wymierne korzyści nie tylko pracownikowi, ale także pracodawcy.
Pracownik już od samego początku posiada pewien komfort psychiczny, który pozwala mu na szybsze i lepsze zorganizowanie się w pracy. Możliwość zdawania pytań i poczucie posiadania osoby, do której można zwrócić się z problem, dużo bardziej motywuje do działania już od pierwszych dni w firmie.
Jest to bardzo istotne dla pracodawcy, gdyż zastosowanie tej metody przyczynia się do tego, że zatrudniony pracownik staje się szybciej wydajny i produktywny, aniżeli taki, który został by pozostawiony sam sobie. Wówczas potrzebowałby dużo więcej czasu na wdrożenie się w nowe obowiązki.
Wpływ na wizerunek firmy
Tego typu działania kreują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa wśród potencjalnych pracowników. Pracownik, któremu umożliwi się jak najmniej stresujące wejście w szereg pracowników będzie przekazywać pozytywny obraz firmy jako miejsca przyjaznego pracownikom.