Serwis Księgowy
Wydatki na audyt - czy stanowią koszty podatkowe?
Audyt jest często stosowany przez przedsiębiorców w celu uniknięcia nieprawidłowości w prowadzonych rozliczeniach. Zlecenie wykonania audytu jest dosyć kosztowne, dlatego nasuwa się pytanie czy wydatki na audyt można ująć w kosztach? Przeczytaj i sprawdź!
21 lipca 2022
Powtórna amortyzacja wycofanego samochodu
Przedsiębiorco, wprowadzasz do firmy pojazd, który był już zamortyzowany? Sprawdź, czy możliwa jest powtórna amortyzacja wycofanego samochodu oraz od jakich warunków jest to zależne! Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule!
27 września 2021
Kontynuacja amortyzacji - przypadki szczególne cz. 2
Przedsiębiorcy, którzy odwieszają swoją działalność, przekazując środki trwałe małżonkom czy przenosząc majątek z firmy do firmy zastanawiają się, jak wygląda kontynuacja amortyzacji w Księdze Przychodów i Rozchodów. Odpowiedź na te pytania w artykule!
27 września 2020
Kontynuacja amortyzacji - przypadki szczególne cz. 1
Otrzymując środek trwały w darowiźnie w ramach zorganizowanej części przedsiębiorstwa może pojawić się wątpliwość, czy będzie można taki środek trwały amortyzować. Przeczytaj i sprawdź, czy kontynuacja amortyzacji może stanowić koszt uzyskania przychodów!
11 października 2020
Szkolenie pracowników a konsekwencje podatkowe
Czy wiesz, czym jest podnoszenie kwalifikacji zawodowych? Kiedy pracodawca może zaliczyć do kosztów wydatki na szkolenie pracowników? Czy szkolenie lub kurs zawsze stanowi przychód dla pracownika? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej!
17 stycznia 2022
Książka przychodów i rozchodów - uproszczona księgowość
Rzetelnie prowadzona książka przychodów i rozchodów powinna zawierać wszelkie wydatki firmy. Chodzi zarówno o przychody związane z prowadzoną działalnością jak i wydatki - pensje dla pracowników, opłaty za prąd czy internet.
25 kwietnia 2022
Książka przychodów - obowiązek przedsiębiorcy
Książka przychodów to obligatoryjna ewidencja księgowa dla mikro i małych przedsiębiorstw, które nie przekroczyły w danym roku rozliczeniowym danego pułapu przychodów. Można ją prowadzić tradycyjnie bądź w sposób nowoczesny - elektronicznie.
2 czerwca 2020
Faktury dokumentujące świadczenie usług najmu - zasady wystawiania
Podatnicy, którzy zdecydowali się na najem swojej nieruchomości często nie wiedzą, że taką czynność należy udokumentować. Kiedy należy wystawiać faktury dokumentujące świadczenie usług najmu? Kiedy powstaje obowiązek podatkowy? Przeczytaj i sprawdź!
28 kwietnia 2022
JPK FA struktura - wszystko, co warto wiedzieć
W sytuacji gdy przedsiębiorca wystawia faktury oraz prowadzi księgi za pomocą programu komputerowego, zobowiązany jest od lipca 2018 roku do składania jednolitego pliku kontrolnego dla faktur sprzedaży. Dowiedz się, jakie dane zawiera JPK FA struktura!
16 października 2018
Zestaw głośnomówiący w kosztach podatkowych
Zestaw głośnomówiący daje możliwość prowadzenia rozmów telefonicznych w trakcie jazdy. Jednak sposób zaksięgowania w kosztach podatkowych zależy od jego wartości. Dowiedz się, czy od zakupu zestawu głośnomówiącego masz prawo do odliczenia pełnego VAT!
25 czerwca 2022
Refakturowanie poniesionych kosztów - kiedy jest możliwe?
Refakturowanie, a może doliczanie do usługi głównej? Takie dylematy mają przedsiębiorcy, którzy współpracują z kontrahentami. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, kiedy jest możliwe refakturowanie poniesionych kosztów przez przedsiębiorcę. Sprawdź!
19 maja 2020
Sprzęt o wartości powyżej 10 000 zł używany krócej niż rok w kosztach
Sprzęt o wartości powyżej 10 000 zł użytkowany w firmie dłużej niż rok powinien zostać wpisany do ewidencji środków trwałych. Co w sytuacji, gdy sprzęt został zakupiony z zamiarem jego użytkowania w firmie krótszym niż 12 miesięcy? Przekonaj się!
5 listopada 2021
Sprzęt użytkowany krócej niż rok o wartości powyżej 10 000 zł
Zakupiłeś sprzęt o wartości przekraczającej 10 000 zł, który będzie użytkowany krócej niż rok? Czy taki sprzęt zalicza się do środków trwałych? Sprawdź, jak rozliczyć sprzęt użytkowany krócej niż rok o wartości powyżej 10 000 zł. Odpowiedź w artykule!
25 lipca 2018
Obowiązkowe ubezpieczenie OC biur rachunkowych w 2018 r.
Czy biuro rachunkowe musi wykupić ubezpieczenie OC do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych swoich klientów? Jaki zakres odpowiedzialności posiada ubezpieczenie OC biur rachunkowych? Dowiedz się z naszego artykułu!
2 czerwca 2020
Generowanie pliku JPK PKPIR od kiedy będzie obowiązkowe?
Od 1 lipca 2018 roku, przedsiębiorcy mają dodatkowe obowiązki związane z przekazywaniem informacji do US. Jednym z nich jest generowanie pliku JPK PKPiR. Dowiedz się, jakie elementy zawiera plik JPK PKPiR i kiedy należy udostępnić plik organowi kontroli!
28 marca 2020