Poradnik Przedsiębiorcy

Animacje reklamowe - czy warto zastosować je w reklamie?

Animacje reklamowe to nie najświeższy trend w marketingu, jednak zostały one docenione stosunkowo niedawno. Na początku były raczej odrzucane przez marketingowców, a same firmy również rzadko wybierały je do swojej promocji. W telewizji pierwsze takie reklamy dotyczyły pożyczek pozabankowych. Dzisiaj animacje reklamowe są równie popularne jak klasyczne reklamy. Wykorzystują je duże sieci sklepów czy kampanie społeczne. Jednak nadal wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy postawić na taką formę reklamy.

Animacje reklamowe  powiew świeżości

Pierwszym argumentem, który za tym przemawia, jest fakt, że animacje reklamowe są dość nową formą reklamy, a jak wiadomo nowości zawsze przyciągają uwagę. Dlatego właśnie w ten sposób widzowie w każdym wieku na nią zareagują. Są miłą odmianą w stosunku do uciążliwych reklam filmowych, które są często niezrozumiałe dla przeciętnego widza.

Prosta reklama animowana – co jest jej zaletą?

W animacji reklamowej chodzi przede wszystkim o prostotę. Firma lub organizacja przedstawia swój produkt za pomocą nieskomplikowanych obrazów, przez co są niewymagające w odbiorze. Dodatkowo postaci występujące w reklamie dodają uroku całej formie i są uwielbiane szczególnie przez dzieci, a te często są wielkim motywatorem dla swoich rodziców do podejmowania decyzji zakupowych. Zaletą animacji jest również to, że przedstawia prosty świat, dzięki czemu już kilkulatek może zrozumieć przekaz w niej zawarty.

Jakie są koszty animacji?

Dwie powyższe zalety są niezwykle ważne, jednak głównie z punktu widzenia odbiorców. Dla przedsiębiorcy najistotniejsze są koszty, jakie będzie musiał zainwestować w taki sposób promocji oraz to, jak skutecznie podziała ona na jego klientów. Te dwa elementy są zazwyczaj w dużej mierze uzależnione od jakości. Film trwający kilkadziesiąt sekund może przygotować student już za mniej niż 100 zł, jednak jeśli stawiamy przede wszystkim na jakość, lepiej zlecić wykonanie takich animacji grafikom. Tutaj koszty mogą znacznie wzrosnąć, jednak jakość również będzie wyższa.

Czy animacje reklamowe są lepsze od spotów filmowych?

Spoty filmowe to nadal częściej wybierana forma reklamy, przez co animacje reklamowe są pozytywniej odbierane przez klientów. Same koszty przygotowania animacji są o wiele niższe niż filmu. Wykonanie spotu czy współpraca z celebrytami przy okazji produkcji reklam telewizyjnych generuje o wiele większe koszty. W zamian w przypadku animacji można stworzyć własne postaci, które z czasem staną się bohaterami naszej marki.

Wszystko to wskazuje na rychły sukces animacji reklamowych w branży marketingowej. Przemawia za nimi chociażby pozytywne nastawienie odbiorców oraz koszty wykonania. Już dzisiaj pojawia się ich coraz więcej w internecie czy telewizji. Może więc jest to trend, który zagości na dłużej w dziedzinie reklamy.