Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Od czego zacząć budowę strony internetowej?

Wielkość tekstu:

Dzisiaj posiadanie strony internetowej jest nie tylko dodatkiem do prowadzonej działalności. Coraz częściej jest to wręcz niezbędny warunek skutecznego pozyskiwania klientów i podstawowy czynnik podczas oceny wiarygodności kontrahenta, z którym planuje się robić interesy. Jeśli budowa strony jest przed Tobą albo chcesz ulepszyć już posiadaną witrynę, to w tym artykule znajdziesz informacje o tym, od czego zacząć i na jakie elementy zwracać uwagę podczas tworzenia profesjonalnie wyglądającej strony internetowej. 

Domena – czyli jak Cię odnaleźć w sieci

Domenę internetową Twojej strony czy sklepu można porównać z wizytówką wręczaną klientowi – już z niej samej można wyczytać wiele informacji. Mówi ona wiele na temat profesjonalności Twojego biznesu, jak również pozwala ocenić czas obecności na rynku – najczęściej domeny bezpośrednio związane z daną tematyką zajmowane były przez podmioty zajmujące się tym zagadnieniem od wielu lat. Domena powinna być również łatwa do zapamiętania i możliwie krótka. Dobrą opcją może okazać się wybór domeny tożsamej z nazwą Twojej firmy, co tworzy spójny przekaz i pozwala na łatwiejsze zapamiętanie. Nawet wybrane rozszerzenie (np. .pl, .com, .org, .net) może mieć wpływ na to, jak będziesz odbierany w oczach klientów. Oczywiście, aby w pełni zauważyć korzyści wynikające z posiadania danej domeny, należy ją posiadać przez kilka lat - staje się znana i zakorzenia się w świadomości odwiedzających. 

Hosting - ważny, choć nieco zapomniany

Oprócz tego, pod jakim adresem będzie dostępna Twoja witryna, znaczenie ma również to, jak będzie funkcjonowała. Duży wpływ na to, oprócz wykorzystanej technologii (np. CMS-a) ma także hosting. Jest to wynajęty serwer lub miejsce na jego przestrzeni dyskowej, w którym znajduje się zawartość strony Twojej firmy. Dzięki temu, że uruchomiony jest on 24 godziny na dobę, możliwe jest wyświetlanie jej zawartości o dowolnej porze. Najczęściej spotykane są trzy rodzaje serwerów - hostingi współdzielone, VPS-y i serwery dedykowane. Hosting współdzielony jest rozwiązaniem najtańszym i najłatwiejszym w obsłudze, ale daje najmniejsze możliwości, cechuje się najniższą wydajnością i oznacza dynamiczne współdzielenie zasobów urządzenia z innymi użytkownikami. Za to VPS to rozwiązanie dające użytkownikom więcej możliwości dostosowania, większe limity transferów i przestrzeni dyskowej, ale i wymagające nieco więcej wiedzy i zauważalnie droższe. Natomiast serwery dedykowane to rozwiązanie klasy premium, z którego zalet skorzystają głównie właściciele największych firm, których stać zarówno na wyższe opłaty, jak i na zakup i zainstalowanie odpowiedniego oprogramowania i zatrudnienie osoby, która zajmuje się administrowaniem takim serwerem. 

SSL - czyli bezpieczeństwo nie mniej ważne

Kwestie związane z bezpieczeństwem w sieci i świadomość jego znaczenia sprawiły, że dbałość o bezpieczne połączenie stało się nie tylko opcją, ale wręcz wymogiem koniecznym. Strony niekorzystające z połączenia SSL (których adres nie rozpoczyna się od https://) oznaczane są przez przeglądarki internetowe jako potencjalnie niebezpieczne i aby móc zobaczyć ich zawartość, konieczne jest wyrażenie zgody na nawiązanie takiego połączenia. Taka sytuacja nie może mieć miejsca w przypadku strony firmowej, ponieważ odbija się bardzo negatywnie na jej wizerunku. By tego uniknąć, konieczne jest skorzystanie z certyfikatu SSL, który również może wpłynąć pozytywnie na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce Google.

Tekst zewnętrzny, artykuł partnera

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów