Sklepy internetowe nie są już nowością i stają się coraz popularniejsze. Chcąc osiągnąć sukces, nie wystarczy posiadać przejrzystej strony sprzedażowej i interesującej oferty. Szczególnie ważną rolę powinny pełnić działania o charakterze reklamowym. Sposób na promowanie sklepu internetowego powinien być uzależniony przede wszystkim od specyfiki branży, w której działamy.
Marketing internetowy - co warto o nim wiedzieć, aby zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do szerszej grupy odbiorców?
Co zrobić, aby wypozycjonować stronę w wyszukiwarkach internetowych? Wbrew pozorom, nie jest to takie trudne. Poniżej przedstawiamy szereg cennych wskazówek dla wszystkich początkujących przedsiębiorców na temat najlepszych metod promocji sklepu internetowego.
Pozycjonowanie strony internetowej
Wyobraźmy sobie sytuację, kiedy mamy firmę z biżuterią srebrną z siedzibą w Warszawie. Wpisujemy w wyszukiwarkę frazę "sklep z biżuterią srebrną w Warszawie". Niestety, nasza strona znalazła się daleko poza listą TOP10. W takim przypadku warto rozpocząć pozycjonowanie strony internetowej, a uprzednio właściwie ją zoptymalizować.
Dzięki pozycjonowaniu nasz sklep będzie pokazywał się wyżej w wynikach wyszukiwania, np. w Google czy Bing. Wiele firm oferuje pomoc w pozycjonowaniu stron. Warto zdecydować się na frazy kilkuczłonowe i konkretne. Jeżeli zaś chodzi o koszt za miesięczne wypozycjonowanie jednej frazy do 1-3 miejsca w wyszukiwarce internetowej np. "biżuteria srebrna w Warszawie", to wynosi on około 300 zł. Metod na wypozycjonowanie strony internetowej jest wiele i warto się z nimi bliżej zapoznać.
Reklama na Facebooku
Facebook jest aktualnie najpopularniejszym portalem społecznościowym nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Dlatego też warto wykupić na Facebooku reklamy, które pozwolą przyciągnąć nowych klientów do sklepu. Facebook Ads pozwala nie tylko się zareklamować, ale i też wybrać, do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć - można to zaznaczyć w kreatorze reklamy, wybierając preferowany wiek, płeć czy miejsce zamieszkania odbiorców.
Jeśli reklama pojawi się u osoby potencjalnie zainteresowanej przedstawioną ofertą bądź sklepem, jest większa szansa, że sklep zyska nowych klientów. Facebook umożliwia tworzenie tekstowych oraz graficznych postów, które mogą być komentowane czy lajkowane przez zainteresowane osoby.
Influencer marketing
Influencer marketing jest formą marketingu, w której przedsiębiorcy nawiązują współpracę z influencerami. Posiadacze sklepów internetowych mogą reklamować swoje produkty np. na Instagramie poprzez polecenie ich przez znaną osobę. Influencer marketing potrafi przynieść wiele korzyści sklepom internetowym, zwłaszcza, jeśli produkty mogą być również atrakcyjne dla osób w przedziale wiekowym 15-25 lat.
Im bardziej znany influencer i im większa liczba obserwujących go osób, tym większa szansa na zyskanie nowych klientów. Influencer marketing jest w wielu przypadkach przystępniejszy cenowo niżeli reklama w tradycyjnych mediach, zwłaszcza jeżeli chodzi o sklep internetowy.
Blog firmowy
Promowanie sklepu internetowego jest również możliwe dzięki założeniu bloga firmowego i publikowaniu na nich artykułów dotyczących kategorii produktów przez nas sprzedawanych i pokrewnych tematów.
Przykładowo, jeżeli sprzedajemy srebrną biżuterię, przydatne będą poradniki dotyczące doboru biżuterii srebrnej do różnych okoliczności. Ponadto, warto publikować treści dotyczące samej firmy np. o wyróżnieniach konsumenckich otrzymanych przez sprzedawane przez firmę produkty. Niezbyt dobrze radzisz sobie z pisaniem treści na bloga? Żaden problem. Wystarczy poszukać osoby specjalizującej się w copywritingu.
Linki sponsorowane - Google Ads
Linki sponsorowane to po prostu linki umieszczane na stronie internetowej, które pozwalają czytelnikowi na bezpośrednie przekierowanie do konkretnego produktu bądź usługi. Linki sponsorowane są płatnymi reklamami w formie tekstowej. Dzięki nim możliwe jest szybkie zwiększenie grupy odbiorców szukających konkretnych produktów
Jak tworzone są linki sponsorowane? Powstają one w ramach systemu reklam Google Ads - to właśnie z tego korzysta większość firm, które stawiają na promowanie swojego sklepu wśród osób szukających konkretnych produktów czy usług. Jest to jeden z łatwiejszych sposobów na wypromowanie swojego sklepu internetowego.
Banery reklamowe
W dobie wszechobecnych adblocków popularność banerów reklamowych jest coraz mniejsza, jednak w dalszym ciągu nie brakuje przedsiębiorców stawiających na tę formę reklamy. Możliwość reklamowania się za pośrednictwem banerów reklamowych oferują właściciele zdecydowanej większości stron internetowych.
Cena takiej formy promocji uzależniona jest od wielu zróżnicowanych czynników takich jak wymiary baneru, czas emisji reklamy, liczba użytkowników danej strony itp. Skorzystanie z tej formy promocji jest świetnym sposobem na zwiększenie świadomości marki oraz dotarcie z naszymi usługami do całkiem nowej grupy odbiorców.
Podsumowanie
Aby osiągnąć sukces w branży e-commerce, należy podjąć szereg działań promocyjnych. Liczba sklepów internetowych z roku na rok rośnie, dlatego inwestycja w marketing i reklamę jest dzisiaj koniecznością.