Chcesz założyć sklep internetowy, ale nie wiesz, od czego zacząć? A może twój e-biznes funkcjonuje od jakiegoś czasu, ale wciąż nie przynosi pożądanych efektów? Regulamin sklepu to jeden z wielu obowiązkowych modułów, jaki powinien znaleźć się w każdym e-sklepie. Jakie są inne niezbędne elementy sklepu internetowego, które mogą zwiększyć sprzedaż w sklepie? Poniżej w kilku punktach prezentujemy kilka z nich.
Niezbędne elementy sklepu internetowego
Koszyk
Im jest prostszy, tym lepiej. Koszyk musi być przejrzysty, tzn. posiadać najważniejsze opcje - pokazywać zamówienia, mieć możliwość jego zmiany oraz posiadać przycisk przejdź do kasy. Warto zamieścić także takie elementy sklepu internetowego dające dodatkową funkcję kontynuuj zakupy, aby zachęcić klienta do dalszych działań w naszym sklepie. Koszyk musi być w pełni funkcjonalny i intuicyjny, co również oznacza widoczność głównych przycisków (tzw. CTA) wzywających do działania.
Karta produktu
Ludzie kupują oczami, a szczególnie w internecie, gdy nie mogą dotknąć produktu. Dlatego żeby sprzedawać, należy stworzyć dokładną kartę produktu. Muszą znaleźć się na niej wszystkie informacje, które mogą zachęcić klienta do zakupu, m.in.:
-
cena - musi być po prostu jak najbardziej widoczna. To na jej podstawie konsumenci dokonują większości decyzji zakupowych. Mało widoczna cena lub jej ukrycie sprawi, że klienci zrezygnują z zakupów,
-
dostępność towaru - pełna informacja o towarze to także dane o jego dostępności w magazynie. Jest to ważna informacja dla klienta. Często jest tak, że klient nie może czekać na towar dłużej niż 1 lub 2 dni, dlatego warto uniknąć nieporozumień i zamieścić taką informację wraz czasem oczekiwania na wysyłkę,
-
konkretne właściwości produktu - czyli informacje takie jak kolor, rozmiar, typ, materiał itp,
-
czas dostawy,
-
dobre zdjęcia - jest to szczególnie ważne w przypadku branży modowej, tutaj każdy szczegół ma znaczenie. Zamieść jedno zdjęcie produktu, ale dobre. W końcu kupujemy oczami!
Wyszukiwarka
Dodaj takie elementy sklepu internetowego, które ułatwią użytkownikowi znalezienie produktu. Ulepsz wyszukiwarkę na swojej stronie, tak aby podpowiadała wyrazy podczas wyszukiwań lub konkretne produkty i wyświetlaj ich zdjęcia już z poziomu wyszukiwania. To może zachęcić klienta do spędzenia więcej czasu w twoim sklepie.
Wiele sposobów płatności
Klienci twojego sklepu powinni mieć do wyboru różne sposoby płatności. Dzisiejszy konsument jest mobilny, zorientowany w trendach, sprawnie poruszający się w sieci. Stale poszukuje okazji i prawie wszystko porównuje, dlatego musisz być elastyczny i dostosowywać swój e-sklep do zmieniających się i rosnących wymagań współczesnego klienta.
Opinie
Nie ma nic cenniejszego niż ocena użytkowników, którzy już kupili dany produkt. Ich opinia jest często czynnikiem decydującym o zakupie artykułu przez innego klienta. Jest to tzw. marketing rekomendacji, który uwiarygodni jakość twoich produktów oraz zachęci nowych klientów do zakupu. Dodaj takie elementy sklepu internetowego, aby dać klientowi możliwość zamieszczania opinii o twoich produktach i zwiększ swoje szansę na sprzedaż.
Regulamin
To dokument, który opisuje warunki, na jakich zawierana jest umowa między właścicielem sklepu a klientem. Dlatego tak ważne jest, aby zawrzeć w nim wszelkie niezbędne informacje. Regulamin sklepu jest podstawą do reklamacji i zwrotów towaru.
Informacje jakie należy uwzględnić w regulaminie to m.in.:
-
pełna nazwa firmy, adres jej siedziby, numer NIP,
-
dane kontaktowe, adres e-mail, telefon,
-
adres, gdzie klient może składać reklamacje (jeśli różni się od adresu firmy),
-
dostępne formy płatności i rodzaje dostawy,
-
możliwość wystawienia faktury, paragonu,
-
polityka zwrotu towarów oraz wyjaśnienie procedury zwrotu,
-
procedury i polityka reklamacji,
-
informacje o prawie do odstąpienia od umowy przez klienta oraz sposobie, w jaki może to zrobić,
-
treść gwarancji i usług posprzedażowych,
-
zawarcie wszystkich kosztów, także kosztów dodatkowych,
-
polityka ochrony danych.
Newsletter
E-mail marketing jest wciąż jednym z bardziej skutecznych i popularnych sposobów komunikacji z klientem. Zamieść na swojej stronie formularz zapisu do newslettera i informuj swoich klientów na bieżąco o ofercie swojego sklepu, nowościach i bestsellerach każdego tygodnia. Sam formularz zapisu powinien być krótki - wiele pól do wypełnienia może tylko zniechęcić do subskrypcji newslettera.
Elementy sklepu internetowego w konkurencyjnych sklepach
Konkurencja wśród sklepów internetowych jest duża, dlatego tak ważne jest, aby wciąż doskonalić swój e-biznes. Wyżej wymienione elementy sklepu internetowego stanowią jego podstawę, ale nie wyczerpują w całości tego tematu. Musisz nieustannie monitorować rynek i śledzić działania konkurencji. Zacznij od postaw, a następnie spróbuj wdrażać w swoim sklepie nowe pomysły i rozwiązania.