Poradnik Przedsiębiorcy

Jak zwiększyć sprzedaż i jakość ruchu w twoim e-sklepie?

Coraz więcej osób kupuje przez internet. Stąd duża popularność sklepów internetowych, a tym samym spora konkurencja na rynku. Dlatego trzeba zadbać o ruch na swojej stronie internetowym i tym samym zwiększenie sprzedaży. Jak zwiększyć sprzedaż i jakość ruchu w twoim e-sklepie? Sprawdź!

Prowadząc sklep internetowy bardzo ważne jest, aby pozyskiwać nowych klientów. To jednak nie wszystko. Warto zaktywizować użytkowników, którzy odwiedzają stronę internetową, ale nie kupują produktów. Co zrobić, aby zamienić ich z obserwatorów w płacących klientów?

Sprawdź, kto odwiedza twoją stronę

Pierwsza rzecz, którą należy wykonać to badanie rynku, a przede wszystkim zbadanie preferencji użytkowników odwiedzających stronę internetową. Ważne będą takie informacje, jak demografia, miejsce zamieszkania, zainteresowania, poszukiwane w internecie informacje czy też to, z jakich urządzeń korzystają użytkownicy. W takiej analizie mogą pomóc programy takie jak np. Google Analytics. Wielu cennych informacji dostarczą również media społecznościowe, warto przeglądnąć profile użytkowników lub skorzystać z automatycznych raportów generowanych np. przez Facebooka.

Zaprojektuj profesjonalną stronę internetową

Bardzo dużą rolę w pozyskaniu klientów odgrywa strona internetowa. Musi ona być przede wszystkim praktyczna, a także estetyczna i przyjemna dla oka. Warto postawić na stonowane kolory, ciekawą czcionkę, przejrzyste menu i nowoczesny design. Klient musi być w stanie bardzo łatwo i szybko wyszukiwać produkty, a zdjęcia oferty powinny przyciągać wzrok. Strona powinna czymś się wyróżniać, a najlepsze produkty powinny być odpowiednio wyeksponowane. Warto podkreślić bestsellery, które świadczą o tym, że wiele osób zdecydowało się na ich zakup. Buduje to w odbiorcy zaufanie do produktu oraz marki. Na stronie bardzo ważna jest również odpowiednia nawigacja, a także filtry, które ułatwią wyszukiwanie najbardziej pożądanych produktów. Ważne będą również opisy produktów, powinny one być krótkie, lecz zachęcające do zakupu, a także podkreślać największą zaletę produktu i to, co wyróżnia produkt na tle innych dostępnych u konkurencji. Koniecznie trzeba też zadbać o odpowiednie pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania Google. Aby pozycjonowane było skuteczne zadanie to powinno się powierzyć specjalistom. Wpisywanie konkretnych słów do wyszukiwarki oznacza z reguły, że internauci dobrze wiedzą czego chcą i są gotowi na zakup. Jeżeli już trafią na naszą stronę, jest duża szansa, że dokonają zakupu. Warto też skorzystać z takich urządzeń jak Google Adwords czy Google Merchant. Użytkownik szuka danego produktu, wpisując w wyszukiwarkę konkretne hasło. Prócz naturalnych wyników, wyświetlają się też płatne reklamy np. sklepu internetowego w postaci obrazka i krótkiego opisu. Dzięki temu użytkownik już z poziomu wyszukiwarki może trafić na Twoją stronę. 

Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych

Szukając produktów użytkownicy często korzystają z urządzeń mobilnych przeglądając oferty np. na telefonie. Strona internetowa sklepu koniecznie musi więc być dostosowana do takich urządzeń, aby przeglądanie produktów na telefonie było równie komfortowe jak w przypadku komputera. Strona musi być przejrzysta, zdjęcia wyraźne, a zakup bezproblemowy. Sklep powinien też być kompatybilny z mediami społecznościowymi. Strona internetowa musi też być łatwo dostępna z poziomy facebooka czy instagrama. Pod zdjęciem danego produktu powinien się znaleźć bezpośredni link do strony z opisem produktu i możliwością błyskawicznego zakupu.

Zachęcaj do kupna

Kolejnym sposobem na to, by zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, jest oferowanie klientom różnych bonusów. Warto zaoferować np. zniżki czy darmową dostawę, albo dorzucić do zamówienia coś ekstra. Dobrym pomysłem będzie też np. karta stałego klienta, która pozwala na atrakcyjne rabaty przy kolejnym zamówieniu. Warto tutaj postawić na współpracę np. z blogerkami czy influencerkami i zaoferować np. kod promocyjny do swojego sklepu. Jeśli promocja będzie ograniczona np. do określonego przedziału czasowego jeszcze bardziej zmobilizuje to kupujących. Poprzez promocje można też wygenerować ruch na stronie internetowej czy profilach firmy w mediach społecznościowych. Np. zachęcić klientów do polubienia profilu firmy czy zapisania się do newslettera z najnowszymi ofertami, gdyż w ramach za to użytkownik zostanie nagrodzony rabatem. Firmie pozwoli to zwiększyć ruch na stronie, a także zapewni bezpośredni dostęp do większej liczby odbiorców. Zachętą do kupna produktu będą też opinie innych kupujących, dlatego warto je wyeksponować, gdyż większość konsumentów ufa takim opiniom i kieruje się nimi podczas zakupów.