Poradnik Przedsiębiorcy

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Zdobycie klienta to niełatwe zadanie. Nie ułatwiają go wciąż zmieniające się branżowe trendy oraz zmiany w algorytmach Google, przez które dobrze widoczny w wynikach wyszukiwania sklep w krótkim czasie może spać na dużo niższą pozycję. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Sprawdź!

Technik zwiększających sprzedaż w sklepie jest całe mnóstwo, a decyzja o wykorzystaniu jednej z nich powinna być przemyślana przy wzięciu pod uwagę specyfiki danej firmy. Bez względu na to, w jakiej branży ona działa i do jakiej grupy kieruje swoją ofertę, przy opracowywaniu kampanii warto kierować się kilkoma uniwersalnymi zasadami. Oto 5 najważniejszych.

Skoncentrowanie promocji na kilku produktach

Ta strategia przynosi dobre skutki w przypadku zarówno małych, jak i dużych sklepów. By poprawa ilości składanych zamówień była rzeczywiście widoczna, powinniśmy dobrze przemyśleć wybór szczególnie promowanych produktów. Te można dobrać według różnych kryteriów. Niekiedy dobrym rozwiązaniem okazuje się wystawienie produktów, które w danej branży cieszą się największym zainteresowaniem. Jeszcze lepsze efekty może przynieść z kolei marketing oparty o produkty, których nasz sklep jest wyłącznym dystrybutorem na polskim rynku lub które są w naszym kraju trudno dostępne.

Google Ads – skuteczna reklama dla małego sklepu

Równie duże znaczenie ma wybór odpowiednich kanałów promowania sklepu. Przedsiębiorcy działający w sektorze e-commerce najchętniej jako główną platformę wybierają Google Ads i nie powinno to dziwić. Usługa Google pozwala na dotarcie do osób zainteresowanych daną branżą i oferowanym przez nas asortymentem, co automatycznie przekłada się na lepszą konwersję i lepsze zoptymalizowanie wydatków. Ta druga zaleta będzie odczuwalna tym bardziej, że rozliczamy się za efekt (na przykład kliknięcie w reklamę).

SEO. Sklep przyjazny dla wyszukiwarek

Reklama w Google Ads jest absolutnie niezbędna, jednak nie powinniśmy zapominać, że spora część ruchu dociera do sklepu wprost w wyników wyszukiwania. To najlepszy powód do tego, by zadbać o to, by treści na stronie były zoptymalizowane pod kątem SEO. W tym celu powinniśmy stworzyć unikalne opisy dla każdego produktu (nawet, jeśli te tylko nieznacznie różnią się od pozostałych dostępnych w naszej ofercie) oraz wygospodarować miejsce na angażującą i przydatną dla klientów treść – najlepiej zakładając firmowego bloga z poradami, newsami i recenzjami produktów.

Jak zmotywować klientów do większych zakupów?

Przyciągnięcie klientów na stronę sklepu to dopiero część sukcesu. Wydajnym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest też nakłonienie klientów do kupna innych produktów. W tym celu można wykorzystać na przykład następujące techniki:

  • zaoferowanie darmowej wysyłki powyżej określonego progu cenowego;

  • cross-selling: wprowadzenie pól takich jak „Inni kupili również”, „Polecamy też” lub „Nie zapomnij o”, w których wyświetlane będą propozycje produktów związanych z tym, który klient aktualnie kupuje.

Newsletter pomoże zwiększyć sprzedaż w e-sklepie

Mimo wielu zmian w e-commerce, newslettery nadal pozostają jedną z najskuteczniejszych metod napędzających sprzedaż w sklepach internetowych. Prowadzenie opartych o nie kampanii wymaga jednak zbudowania adresów osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. Te najlepiej pozyskać na stronie sklepu. By zachęcić klientów do pozostawienia swojego e-maila, najlepiej jest zaoferować im zniżkę na następne zakupy lub dostęp do przydatnych treści (na przykład w formie e-booka).