Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Teksty informacyjne w e-commerce mają wpływ na konwersję

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Czy wiesz, czym różni się standardowy artykuł od treści informacyjnej? Przede wszystkim rodzajem dostarczanego komunikatu.Treść informacyjna ma przekazywać najważniejsze wiadomości o firmie, jej działalności wraz z aktualnościami. Co jest ważne w takich komunikatach i dlaczego mają one wpływ na konwersję? Dowiedz się więcej! Treści informacyjne zamieszczane na stronie e-sklepu niosą ogromną wartość dla klienta. Przede wszystkim zawierają dane o historii marki, jej statusie, czy też planach rozwojowych. Teksty informacyjne w e-commerce powinny być tworzone w oparciu o rzetelne i prawdziwe informacje, zebrane na podstawie działalności marki. Klienci, szybko zweryfikują, czy są prawdziwe. 

Teksty informacyjne w e-commerce dlaczego mają wpływ na konwersję?

Klienci bardzo rzadko zaglądają do zakładki o nas. Szczególnie, jeśli dokonują zakupu w witrynie, która jest dobrze znana w określonej kategorii produktów lub usług. Ale do strony z zamówieniami oraz opcją dostawy sięgają już częściej! Ważne, by na tych podstronach umieścić w możliwie zwięzły sposób i bardzo czytelny, jak krok po kroku przebiega cały proces zakupowy.

 

Uwaga! Do zakładek z formą płatności oraz zamówieniami, klienci mają sporo pytań. Twoją rolą jest po pierwsze umożliwić im jego zadanie, a następnie odpowiedź. Dobrze sprawdza się w tych zakładkach FAQ z najczęściej zadawanymi pytaniami. W ten sposób, możesz ograniczyć liczbę spływających zapytań, a co ważne także docierać z informacją szybko i skutecznie. Dlaczego treści tego typu umożliwiają konwersję? Ponieważ edukują i informują o procesie zakupowym. Bez wyjaśnienia niektórych kroków, klient mógłby poczuć się zagubiony i nie dokończyć transakcji w koszyku zakupowym.

Treści informacyjne w kanałach social media?

Jeśli prowadzisz oficjalny profil firmy na Facebooku to pewnie nieraz wspominałeś tam, o zmianach w strukturze firmy lub o rotacji produktów, nowościach, czy rozwoju działalności. Te wszystkie wpisy, mają charakter informacyjny, a co ważne edukują o marce i skracają dystans. Warto, co jakiś czas stosować w komunikacji sprzedażowej przerywnik edukacyjny ponieważ, zaangażowani klienci, chętnie przyjmą taki komunikat.

Nie masz pomysłu, jak ciekawie zaprezentować treści informacyjne w social media? Twórz infografiki z rozpisanym schematem zamawiania produktów, czy też ścieżką zakupową. Klienci na pewno to docenią.

Teksty informacyjne w e-commerce, jako komunikaty prasowe

Czy zauważyłeś, że przy okazji zmian zachodzących w dużych firmach, głównie światowych brandach, tworzy się obszerne materiały prasowe, opisujące wszystkie procesy? Dlaczego z takiej formy przekazu miałbyś nie skorzystać i Ty? Komunikat prasowy dotyczący zmian w zarządzie, rozbudowie działalności albo o kolejne gałęzie dystrybucji, albo o nowy produkt są niezwykle cennym narzędziem w contencie informacyjnym.

Ważne, by dopasować kanał dystrybucji do obszarów swojej działalności. Jeśli jesteś firmą lokalną, dobierz serwis informacyjny działający w Twoim mieści lub województwie. Założeniem dystrybucyjnym dla firmy z dużym zapleczem rozwoju i dotarcia do klientów, powinien być serwis ogólnokrajowy.

Komunikaty prasowe, choć mylnie mogą być odbierane, jako artykuł sponsorowany, warto publikować wraz z komentarzem pracowników firmy, kolejnymi planami rozwojowymi lub informacją skierowaną bezpośrednio do klientów. Taki branded content będzie autentyczny i przydatny, a także będzie świadczyć o ciągłym rozwoju firmy.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów