Z uwagi na wciąż rosnącą konkurencję na rynku sklepów internetowych, wielokanałowa promocja e-biznesu nabiera rozpędu. Dlatego też tak ważny jest wizerunek sklepu internetowego w mediach społecznościowych. Czy bezpłatna promocja e-sklepu w social media jest możliwa i czy może być skuteczna?
Bezpłatna promocja e-sklepu w social media - wskazówki
Po pierwsze - CONTENT
Zadbaj o wartościowy content w mediach społecznościowych twojego e-sklepu, zanim zainwestujesz w jego płatną reklamę.
Odpowiedni przekaz, ton komunikacji dopasowany do twoich odbiorców i ich potrzeb - tak w skrócie można ująć ideę dobrego contentu. Tylko wartościowy przekaz pozwoli ci na zdobycie nowych klientów lub zachęcenie obecnych do ponownych zakupów w twoim sklepie. Odpuść sobie standardowe teksty sprzedażowe i angażuj użytkowników w opowieść twojej marki, czyli jej świat. Spójna wizerunkowo firma buduje społeczność wokół siebie, a zatem zdobywa lojalnych klientów.
Dobra treść, jako bezpłatna promocja e-sklepu w social media przyciągająca klientów:
Konkursy - każdy lubi wygrywać! Wygraną może być zniżka na zakupy w e-sklepie lub darmowe gadżety firmowe
Promocje, akcje specjalne lub nowości - takie komunikaty zwracają uwagę, o ile nie są codziennością na profilu
Kupony rabatowe do pobrania tylko dla fanów - to szczególne docenienie osób, które śledzą profil na Facebooku i Instagramie
Poradniki jako filmiki - twórz tutoriale w formie wideo i pokaż swoim klientom sposób działania danego produktu lub usługi
Po drugie - obsługa klienta w social mediach
Bezpłatna promocja e-sklepu w social media jest możliwa dzięki popularności takich portali jak Facebook czy Instagram. Obecnie oba te portale stanowią jedne z głównych sposobów na komunikację marki z klientem.
Można szybko wysłać wiadomość lub zamieścić komentarz w poście reklamującym jakiś produkt. Dlatego też profile firmowe stają się Biurami Obsługi Klienta, co jest szczególnie widoczne w przypadku e-sklepów.
Zapytania o dostępność produktu, statusy zamówienia czy reklamacji lub po prostu prośba o pomoc w wyborze produktu lub usługi - to tylko kilka przykładów możliwych działań ze strony klientów. I tutaj ważny jest sposób odpowiedzi osoby odpowiedzialnej za profil e-sklepu. Co jest ważne w odpowiadaniu na komentarze lub wiadomości klientów?
Dwie zasady:
1. Bez odsyłania - jeśli klient zgłasza się do nas przez media społecznościowe, to oczekuje odpowiedzi za pośrednictwem tego samego kanału. Nikt nie lubi być odsyłany do kolejnych osób i działów. Kompleksowa obsługa klienta w jednym miejscu przełoży się na ocenę działania nie tylko obsługi, lecz także całego sklepu internetowego.
2. Szybkie odpowiedzi - bez względu na to, czy jest to przychylny komentarz, czy negatywna opinia, firma musi reagować na głosy klientów.
Odnośniki do mediów społecznościowych i e-sklepu
Jeśli chcemy, aby ta bezpłatna promocja e-sklepuw social media została w pełni wykorzystana, koniecznie trzeba zamieścić w e-sklepie oraz newsletterze odnośniki do mediów społecznościowych. Warto lub nawet należy dodać informację o profilach marki w social mediach w ramach większości form komunikacji z klientem, np. przy okazji wysyłanego potwierdzenia zakupu lub założenia konta w serwisie.
Natomiast jeśli chcemy odesłać użytkowników z e-sklepu do social mediów, wtedy trzeba koniecznie zamiesić linki do sklepu w zakładce Informacje w przypadku Facebooka lub w “bio” na Instagramie.