Platforma influencer marketingowa przeprowadziła badanie na grupie 20 tysięcy kobiet w wieku 18-49 lat. Jego celem było sprawdzenie, z jakich powodów i w jaki sposób kobiety obserwują działania i profile społecznościowe influencerów. Dowiedz się, jakie social media są najchętniej wykorzystywane przez kobiety do obserwacji znanych i lubianych oraz dlaczego influencerzy mają wpływ na ich decyzje zakupowe.
Instagram i Facebook w czołówce platform do obserwacji influencerów
Najchętniej wybieraną przez kobiety platformą do śledzenia działań influencerów jest Instagram (61%), a na drugim miejscu znalazł się Facebook, uzyskując wynik 52%. Warto zwrócić uwagę na wyjątkowo niski wynik Snapchata w zestawieniu używanych platform do obserwacji wpływowych osób - wykorzystywanie tego kanału zadeklarowało jedynie 10% przebadanych użytkowniczek.
Wiele kobiet (88% badanych) odpowiedziało także, że obserwuje influencerów minimum na dwóch kanałach - przy czym największe zaangażowanie w sponsorowany content wykazano na Facebooku (57%) i Instagramie (48%).
Powody, dla których kobiety obserwują influencerów
Dlaczego to akurat influencerzy mogą mieć znaczący wpływ na decyzje zakupowe kobiet? Wśród głównych powodów obserwacji kanałów wpływowych osób, aż 64% badanych użytkowniczek wskazało podejmowanie przez influencerów niszowych tematów, które trudno znaleźć w tradycyjnych mediach. Niemal tak samo wiele kobiet (62%) jako drugi powód obserwacji influencerów wskazało na inspirujące wpisy, które są możliwe do wcielania w życie przez większość z nich, natomiast dla 60% piękne zdjęcia są tym, co przekonuje ich do śledzenia znanych i wpływowych osób.
Czy influencerzy mają wpływ na decyzje zakupowe kobiet?
Jak wynika z raportu Bloglovin - raczej mają, a przynajmniej w znacznej części. Ponad połowa użytkowniczek (54%) odpowiedziała, że decyduje się na zakup produktu lub usługi na podstawie rekomendacji od influencera. Dodatkowo 45% kobiet powiedziało, że dodaje markę do obserwowanych po przeczytaniu sponsorowanego postu na jego profilu. Rekomendacje są ważne dla kobiet, dlatego marki współpracujące z influencerami mogą zyskać zaufanie użytkowniczek i wpływać pośrednio na ich decyzje zakupowe.
Influencer marketing - trend czy skuteczna metoda promocji?
Influencer marketing to coraz chętniej wykorzystywany sposób promocji usług lub produktów firmy. Jego główną zaletą jest wysokie zaangażowanie użytkowników oraz zaufanie obserwatorów danego influencera. Ma to wpływ na autentyczność reklamowanych przez niego produktów oraz decyzje zakupowe wielu konsumentów.