0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Teksty preclowe - dlaczego nie są już modne

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Jeszcze niedawno większość właścicieli stron internetowych podczas pozycjonowania SEO decydowała się na zastosowanie precli. Ich pisanie jest bardzo proste i nie wymaga zaawansowanych umiejętności. Osiągnięcie satysfakcjonujących wyników jest możliwe tylko poprzez stworzenie tekstów poprawnych pod względem gramatycznym i merytorycznym. Wszelkie śmieciowe teksty preclowe nie niosą żadnej korzyści pod względem pozycjonowania SEO.

O wiele skuteczniejsze okażą się precle pisane przez doświadczonych copywriterów, które będą pozytywnie ocenione przez algorytmy Google. Roboty wyszukiwarki są tworzone w taki sposób, by mogły ocenić merytoryczną wartość tekstów, co wpływa na skuteczniejsze pozycjonowanie. Teksty SEO muszą być napisane w krótkim czasie, a zarazem być unikalne i wartościowe pod względem treści. Nie warto więc decydować się na zakup takich środków jak masowe teksty preclowe, których wartość jest znikoma. Tak naprawdę nie przyczynią się zbytnio do pozycjonowania strony. Można uzyskać wręcz przeciwny rezultat - Google może nałożyć na naszą stronę kary.

Zleć pisanie wartościowych tekstów

Pisanie wartościowych tekstów można zlecić agencjom reklamowym, które specjalizują się w takich zadaniach od lat. Zdobycie wartościowych tekstów oznacza większe koszty, ale mimo wszystko warto się na nie zdecydować. Będą one skuteczniej wpływać na jakość pozycjonowania wybranej strony firmowej, bloga czy innej witryny.

Teksty preclowe i ich poziom

Odwiedzając niektóre strony internetowe, zastanawiamy się niekiedy nad poziomem tekstów. Czasem nie są one napisane w poprawny gramatycznie sposób, bez zastosowania reguł języka polskiego. Treść innych z kolei jest nieciekawa, są mało zorganizowane lub chaotyczne.

Pierwszym z rodzajów tekstów są teksty preclowe, które są uznawane za najprostsze do napisania. Nie wymają one od autora większego nakładu pracy twórczej. Przede wszystkim zwraca się w nich uwagę na wybrane słowo kluczowe, ulokowane często w dziwny sposób. O wiele bardziej skuteczne są teksty preclowe jeśli zostały przyporządkowane w treść, która do nich nawiązuje przez cały czas. Dawniej uznawało się, że większa liczba takich tekstów przyczynia się do poprawy wyników wyszukiwania danej strony internetowej pod kątem wybranych słów kluczowych. Teksty preclowe dbają o właściwe podkreślenie takich fraz za pomocą linków do strony głównej lub jej podstron.

Teksty preclowe - liczba znaków 

Copywriting opiera się na skutecznej optymalizacji tekstów, czyli stosowanie kilku środków. W pierwszej kolejności liczy się liczba znaków w całym tekście. Tekst nie powinien być zbyt krótki ani zbyt długi.

W drugiej kolejności skupiamy się na częstotliwości słów kluczowych, które pojawią się w tekście. Podczas stosowania takich fraz nie należy zapominać o używaniu innych form gramatycznych słowa kluczowego. Nie należy jednak przesadzać z liczba słów kluczowych, ponieważ mogłoby to wzbudzić podejrzenia Google’a i zmniejszyć wartość pozycjonowania naszej witryny internetowej. Najlepiej więc jeśli dla tekstu o długości 1500 znaków umieścimy 3 lub 4 słowa kluczowe. Zlecajmy przygotowanie takich tekstów copywriterom, którzy nie popełniają błędów ortograficznych i gramatycznych. To pozwoli na uzyskanie wyższej jakości tekstów, które będą skuteczniejsze, jeśli chodzi opozycjonowaniu strony.

Treść tekstów pozycjonujących, w tym również precli, nie powinna być pozbawiona logiki. A słowa kluczowe nie mogą się w niej pojawić przypadkowo, bez związku z tematem artykułu. To algorytm Google skupia się na dokładnym sprawdzeniu stron internetowych pod kątem spójności i logiki tekstu. Warto więc zadbać o właściwe podejście do takich zagadnień SEO.

Copywriting w Google

Dawniej pozycjonowanie opierało się na dużym natężeniu słów kluczowych. Jakość treści odgrywała drugorzędną rolę wobec  całego contentu. Skupiano się wtedy na takich środkach jak masowe i tanie teksty preclowe, które nie przedstawiały większej wartości merytorycznej.

Dzisiaj widzimy, że Google rozwinęło się pod tym względem. Zostały wprowadzone zaawansowane algorytmy, takie jak Pingwin czy Panda, których zadaniem jest sprawdzanie strony pod względem jakości contentu. Właśnie dlatego pojawiło się tak duże zapotrzebowanie na teksty wyższej jakości. Właściciele stron firmowych chcą uzyskiwać jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Dużo jednak zależy od jakości treści marketingowej.

W celu stworzenia odpowiedniego contentu właściwe staje się zatrudnienie doświadczonego copywritera lub współpraca z agencją reklamową. Oni będą mogli dostarczać nam artykuły, kierowane do właściwego odbiory z grupy docelowej strony internetowej. Obecnie nie jest już istotna liczba tekstów. O wiele większe znaczenie zyskują artykuły poradnikowe, ponieważ pozwalają na uzyskanie przez odbiorców wartościowej treści, a same algorytmy Google’a będą mogły pozycjonować naszą stronę na wybrane słowa kluczowe.

Copywriting a relacje 

Stworzenie właściwej treści ma na celu zbudowanie więzi z potencjalnymi klientami. Jest to możliwe, jeśli zadbamy o właściwy dialog. Ważne są wyższej jakości teksty, które będą zachętą do dokonania zakupów lub nawiązania współpracy. Warto zadbać, by nasi copywriterzy przekazywali interesującą i praktyczną wiedzę. Będzie mogła być ona promowana za pomocą marketingu wirusowego, ponieważ internauci będą je polecać w mediach społecznościowych.

Wnioski są proste - marketing internetowy to w dzisiejszych czasach nie natrętna reklama i niskiej jakości teksty preclowe. Takie działania zniechęcają internautów i wyszukiwarki internetowe, które posiadają coraz lepiej zbudowane algorytmy. Copywriting zaś powinien skupiać się na jakości treści.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów