Poradnik Przedsiębiorcy

Metoda Lean w content marketingu - jak ją stosować?

Metoda Lean to w dużym skrócie optymalizacja kosztów, poniesionych na zarządzanie określonymi procesami. Jeśli jest wdrożona w prawidłowy sposób, potrafi wpłynąć bardzo korzystnie na kondycję finansową firmy. Jak wprowadzić metodę lean w procesy zarządzania content marketingu? Dowiedz się więcej.
Każde działania w zakresie zarządzania biznesem wymagają co jakiś czas optymalizacji. Nic dziwnego, że specjaliści od zarządzania starają się wprowadzić innowacyjny sposób działań, który pozwoli nie tylko lepiej rozwijać kompetencje pracowników, ale przede wszystkim organizować procesy.
Metoda lean zakłada właśnie takie wsparcie, a jej wdrożenie, szczególnie w firmach start-upach pomaga nie tylko rozwinąć skrzydła, ale również tak poprowadzić strukturą zarządzania, by rozwijane umiejętności pracowników przełożyły się, jak najlepiej na przychody.

Metoda Lean - jak można ją wykorzystać w marketingu internetowym?

W e-sklepach drzemie ogromny potencjał, który sprzedawcy starają się wykorzystać, jak najlepiej. Jednak nawet najlepiej skrojona oferta produktowa może nie wystarczyć, jeśli zabraknie dobrze obranej strategii i celu biznesowego.
Lean marketing sięga u źródeł. Najpierw należy wyznaczyć drogę biznesową dla określonej jednostki, rozpisać strategię, a później metody, którymi można ją zrealizować. Przy dokładnej analizie szybko wychodzą popełniane błędy, można zredukować koszty, a co ważne, także przyjąć nową taktykę. Udowodniono, że przyglądając się każdemu z procesów organizacyjnych firmy, rozkładając go na tzw. części pierwsze można zredukować dość znacznie koszty. Działając w branży kilka lat i przyjmując określone schematy, popadamy w przyzwyczajenia, które są dla nas oczywiste, tymczasem mogą być także niepotrzebne.

Content marketing, a metoda lean? O tym, pamiętaj!

Jeśli podjąłeś się działań content marketingowych, w celu wypromowania swojej witryny, ale również zdobycia większego zasięgu to optymalizacja działań będzie kluczowym wyznacznikiem sukcesu.
Tworzysz treści na bloga firmowego? Analizuj rezultaty w narzędziu analitycznym. Sprawdź, który z artykułów przyniósł najwięcej odsłon, ile czasu spędzono na takiej witrynie. Jeśli pomimo upływu czasu, użytkownicy wciąż go czytają to uzupełnij go o nowe treści. Lepiej aktualizować starsze, dobre treści niż tworzyć kolejne, nic nie wnoszące artykuły tzw. zapychacze.
Pamiętaj też, lepiej pracować dłużej nad jednym artykułem, niż tworzyć treści masowo, ale niepoprawnych merytorycznie. Zespół dwóch dobrych redaktorów, tworzących kilka artykułów sprawdzi się lepiej w roli prowadzących bloga, ponieważ poznają dogłębnie tematyką, w której się poruszają, niż zespół copywriterów, którzy zajmują się nim tylko z doskoku.
Optymalizacja przy tworzeniu contentu to kluczowy krok do firmowych oszczędności.
Podobnie jest z opisami produktów. Lepiej zainwestować w opisy rozbudowane, dla wyodrębnionej listy, niż masowo tworzone opisy byle jakiej jakości. Tworząc content myśl o jakości, nie tylko o SEO. Finalnie liczy się przecież najbardziej użytkownik, który odwiedza Twoją witrynę i który wymaga jakości na najwyższym poziomie.
Jak wprowadzać lean w content marketingu? Tworząc dobry content w mniejszych ilościach i z przygotowanym zespołem specjalistów. Rozpisz strategię, działaj zgodnie z harmonogramem i realizuj cele. Nie prowadź działań co jakiś czas i na jakąś skalę, ale działaj przemyślanie.