0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Marketing biura rachunkowego

Wielkość tekstu:

Jak skutecznie pozyskiwać klientów biura rachunkowego?

Jeżeli prowadzisz biuro rachunkowe, najprawdopodobniej Twoimi pierwszymi klientami byli znajomi, ich znajomi, albo osoby z polecenia znajomych.

Jednak wraz z rozwojem biura okaże się, że klient z polecenia to nie wszystko. Nie możesz też poprzestawać tylko na prowadzeniu księgowości obecnych klientów, szczególnie, jeżeli jest ich niewielu. Wtedy odejście chociażby jednego z nich może mieć poważne skutki dla Twoich finansów. Ostatnie lata pokazały nam, że nic w biznesie nie jest pewne na 100% - pandemia, wojna w Ukrainie miały bardzo negatywne skutki dla wielu firm, które po prostu zamknięto. 

Dobrym rozwiązaniem jest zadbanie o marketing Twojego biura rachunkowego już dzisiaj. Nie osiągniesz spektakularnych efektów z dnia na dzień. To proces, który odbywa się stopniowo i trzeba o niego dbać w dłuższej perspektywie. Ale z pewnością w przyszłości ten czas i wysiłek zaprocentuje i nie będziesz mieć problemu z pozyskaniem nowych klientów właśnie wtedy, gdy będziesz ich potrzebować, bo np. część dotychczasowych odejdzie, albo zwiększysz zatrudnienie i będziesz mieć więcej rąk do pracy.

Od czego zacząć marketing biura rachunkowego? Na co zwrócić uwagę, aby działania były skuteczne i by skupiać się na tym, co najważniejsze?

Jako właściciel biura rachunkowego, możesz promować swoją firmę w sieci na wiele sposobów. Jeśli chcesz zająć się marketingiem kompleksowo (samodzielnie lub zlecając te działania), zapoznaj się z artykułami opublikowanymi przez Sprytne Biuro. Tam poznasz jeszcze więcej możliwości promocji usług księgowych.

Od czego zacząć marketing w biurze rachunkowym?

Znasz powiedzenie ‘jeżeli nie ma Cię w sieci, to znaczy, że nie istniejesz’? Chcesz czy nie, ale w XXI wieku te słowa to szczera prawda. Możesz nie lubić mediów społecznościowych, czy nawet Internetu, ale Twój potencjalny klient będzie Cię szukał właśnie tam!

Nawet, jeżeli zobaczy Twój baner w mieście, czy wpadnie mu w ręce reklama Twojego biura w gazecie, będzie chciał sprawdzić Twoje biuro i opinie o nim właśnie w Internecie. Gdzie powinieneś się zatem pokazać? Zacznij od tego:

  1. Załóż stronę internetową. 
  2. Stwórz wizytówkę Google. 
  3. Pokaż się w mediach społecznościowych

Strona internetowa biura rachunkowego 

Strona www to najlepsze miejsce na zaprezentowanie Twojego biura. Możesz tam pokazać potencjalnemu klientowi kim jesteś, jak pracujesz, jakie usługi świadczysz i w jakiej cenie, jak się z Tobą skontaktować, a przede wszystkim: czym wyróżniasz się od konkurencji i dlaczego warto z Tobą współpracować. Na Twojej stronie nic Cię nie ogranicza – ani zasady Facebook’a, ani Google.

Koniecznie zamieść cennik Twoich usług na stronie biura. Oczywiście nie musisz wymieniać wszystkich usług, które świadczysz, ale napisz o kilku podstawowych i podaj chociaż widełki ‘od - do’. Dzięki temu nie będziesz tracić czasu na klientów, których nie stać na Twoje usługi. 

Dodaj formularz kontaktowy, numer telefonu, adres biura i adres e-mail – niech klient ma możliwość skorzystania z najwygodniejszej dla niego formy skontaktowania się z Tobą.

Dodaj mapę Google, jeżeli świadczysz usługi stacjonarnie – ułatwisz klientowi dotarcie do Ciebie.

Na stronie warto prowadzić blog, który doskonale wpłynie na Twoją widoczność w sieci.

O czym pisać na blogu? Twoi klienci są największą skarbnicą pomysłów! Pisz o tym, o co najczęściej Cię pytają. Opisz sposób działania Twojego biura, jak wygląda dostarczanie dokumentów, jakich terminów muszą przestrzegać klienci dla sprawnej współpracy.

Wizytówka biura rachunkowego 

Jeżeli jeszcze jej nie masz, koniecznie załóż ją teraz. Nie czekaj.

Wizytówka, czyli Profil Firmy w Google, jest prosta do zrobienia, darmowa i poprawia pozycjonowanie strony www w Google. Jak to wygląda? Wpisz w wyszukiwarce dowolną frazę + miasto, np. biuro rachunkowe Sanok. Najpierw pojawi się kilka reklam, później mapka i pod nią kilka firm. To właśnie wizytówki dodane do Google, wyświetlane całkowicie BEZPŁATNIE.

Zadbaj o to, by znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w Twoim mieście.

biuro rachunkowe

Dzięki wizytówce potencjalni klienci mogą przeczytać opinie o Twoim biurze, zobaczą na mapie, gdzie mają Cię szukać, sprawdzą godziny otwarcia, numer telefonu, adres www Twojej strony.

Wizytówka idealnie sprawdza się do pozycjonowania lokalnego. Nie oznacza to jednak, że jeżeli świadczysz usługi online w całej Polsce, to powinieneś z niej zrezygnować. Trudno będzie Ci się wypromować na całą Polskę z usługami księgowymi, bo lokalne biura rachunkowe będę wyżej w wynikach wyszukiwania, dlatego w wizytówce promuj biuro lokalnie, mimo że możesz obsłużyć klientów z drugiego końca kraju.

Pamiętaj - wizytówka wzbudza zaufanie do Twojej marki, to dodatkowy punkt styczności potencjalnego klienta z Twoim biurem i szansa na pokazanie się z najlepszej strony – np. poprzez odpowiedzi na opinie zamieszone w wizytówce, dodawanie aktualnych zdjęć, certyfikatów, nowych usług, które wprowadzasz do swojej oferty.

Media społecznościowe

Cokolwiek myślisz o Facebook’u, Instagramie, czy LinkedIn – Twoi potencjalni klienci z pewnością przeglądają je każdego dnia! To właśnie tam coraz częściej szukają księgowego – pytając o sprawdzone biura np. na grupach na Facebook’u. 

Rezygnując z zakładania profilu biura w social mediach, rezygnujesz ze sporej grupy potencjalnych klientów. 

A może masz już swój profil na Facebook’u, ale nie wiesz, jak wykorzystać jego możliwości? Nie wiesz jak prawidłowo go uzupełnić, o czym pisać, jak tworzyć profesjonalne grafiki w kilka minut i co najważniejsze – jak zdobyć nowych klientów dzięki mediom społecznościowym?

Skorzystaj z naszego szkolenia, w którym dokładnie omawiamy Jak prowadzić social media biura rachunkowego, aby pozyskać klientów?

Opinia jednej z uczestniczek jest najlepszym podsumowaniem tego szkolenia: „Super szkolenie! Większość szkoleń z zakresu SM skupia się na rozwiązaniach dla sklepów internetowych. To jest przygotowane specjalnie dla biur rachunkowych i uwzględnia specyfikę naszej branży. Żadnych teoretycznych wywodów, same konkretne, praktyczne porady. Wszystko logicznie ułożone, zdobytą wiedzę można od razu stosować”

Czy zlecać działania marketingowe zewnętrznej firmie? 

Wszystkie opisane powyżej działania możesz wykonać samodzielnie. Jeżeli jednak ani Ty ani Twoi pracownicy nie macie na nie czasu, w żadnym wypadku nie oznacza to, że powinieneś z nich zrezygnować. 

Marketing i pozycjonowanie biura możesz zlecić zewnętrznej firmie, która specjalizuje się w tych działaniach. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że cały proces będzie przebiegał prawidłowo i zyskasz więcej czasu dla siebie. To dobra inwestycja w rozwój Twojego biura.

Co możesz zlecić zewnętrznej firmie? Przykładowo:

  1. Postawienie lub optymalizacja strony www.
  2. Założenie lub optymalizacja wizytówki Google i jej aktualizacja.
  3. Założenie i prowadzenie profili w mediach społecznościowych, np. na Facebook’u.
  4. Pisanie i publikowanie artykułów na blogu i optymalizacja już istniejących.
  5. Zdobywanie wartościowych linków zewnętrznych do Twojej strony.
  6. Analizę i dobór słów kluczowych.

Jak widzisz można zrobić naprawdę wiele, aby Twoje biuro było lepiej widoczne w sieci, a co za tym idzie, aby trafiało do Ciebie więcej klientów.

Jak zacząć działania marketingowe w Twoim biurze?

Zanim zaczniesz działać – samodzielnie, czy z pomocą specjalisty, odpowiedz sobie na pytanie – co właściwie chcesz osiągnąć? Jakimi środkami dysponujesz? Jakie czynności możesz podjąć? Stwórz plan marketingowy. Nie musi być profesjonalny. Po prostu spisz swoje pomysły, nawet na kartce papieru, czy w Wordzie. Przypisz im kolejność i dopiero wtedy zacznij wprowadzać w życie każdy punkt z Twojego planu.

Nie wiesz od czego zacząć? 

Skontaktuj się z nami! Sprytne Biuro – Portal biur rachunkowych wspiera biura rachunkowe w rozwoju. 

Sprawdzimy na jakim etapie jest Twoje biuro w temacie działań marketingowych i pozycjonowania w Internecie. Zasugerujemy co można zmienić, żeby pozyskać nowych klientów i przygotujemy plan działania, który wdrożysz samodzielnie albo my zrobimy to za Ciebie. Możemy poprowadzić dla Ciebie skuteczne działania marketingowe, dzięki którym zdobędziesz nowych klientów swojego biura.

Współpracując z nami masz pewność, że jesteś pod dobrą opieką – jesteśmy zespołem, w którym każda osoba specjalizuje się w swojej dziedzinie i razem uzupełniamy działania tak, by przyniosły największą korzyść dla Twojego biura.

Dzięki nam oszczędzisz czas, zwiększysz zyski i zdobędziesz nowych klientów. 

Napisz do nas na adres kontakt@sprytnebiuro.pl lub zadzwoń pod numer 697 900 713.

biuro rachunkowe

 

Artykuł sponsorowany 

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów