Poradnik Przedsiębiorcy

Media społecznościowe w e-commerce - czy warto prowadzić Facebook?

Zastanawiasz się, czy inwestować w social media? Czy warto prowadzić Facebook, czy Instagram, by w ten sposób trafiać do swoich klientów? Dowiedz się więcej jak działają media społecznościowe w e-commerce i zaplanuj swoją dystrybucję, jak najlepiej.

Jeszcze do niedawna Facebook kojarzył się wyłącznie z medium, na którym publikowano prywatne zdjęcia. Dziś to tak samo skuteczny środek komunikacji, jak prywatna strona www, czy katalog branżowy. W mediach społecznościowych można prowadzić skuteczne kampanie, ale co ważne znacznie skracać dystans pomiędzy firmą, a użytkownikiem. Dlaczego współczesna marka nie może funkcjonować bez dobrze prowadzonych kanałów social media?

Klienci oczekują szybkiego kontaktu, Facebook to umożliwia!

I dlatego, bezpośrednia komunikacja na Facebooku jest tak popularna i co ważne, wciąż rozwijana. Każdy właściciel firmy wie, że aby odnosić sukces i utrzymywać przy sobie lojalnych klientów musi zadbać o dobrą komunikację na messengerze. Wysoka kultura osobista moderatorów Facebooka, ale również szybkość reagowania na komentarze i zapytania to decydujące wyróżniki dla dobrze funkcjonującej komunikacji z klientem. Jeśli powrócimy do dawnych narzędzi marketingowych to trudno wyobrazić sobie tak bliską i profesjonalną relację.

Czy Facebook sprzedaje? Tak i pokazują to różne statystyki, ale także rozwijane funkcje tego komunikatora. Jeszcze do niedawna sprzedawcy, właściciele e-commerców posługiwali się w swojej komunikacji wyłącznie postami. Później doszły interaktywne widea oraz obrazy. Teraz sprzedają na transmisjach i co warto podkreślić, liczba obserwatorów świadczy o tym, że jest to całkiem skuteczny sposób na pozyskanie klientów.

Media społecznościowe - konkursy, czyli to, co fani lubią najbardziej!

Spośród różnych form reklamowania w social media, dość mocno wyróżniają się także kampania konkursowe. Dzięki nim można zachęcić użytkowników do skorzystania z oferty produktowej konkretnej firmy, ale co ważne także do udostępniania jej materiałów.

Konkursy angażują, a klienci zawiązują ze sklepem więź, to naprawdę działa, przekonują specjaliści od marketingu internetowego.

Dobrze sprawdzają się np. konkursy na Instagramie, gdzie np. można oznaczać się w postach odpowiednimi hasztagami. Branża modowa jest przesiąknięta takimi akcjami reklamowymi, a chętnych do udziału w nich wciąż nie brakuje.
Dlaczego warto wdrożyć w swoich działaniach marketingowych także kampanie w social media? Ponieważ to:

  • mierzalne źródła pozyskiwania ruchu,
  • szansa na zmniejszenie dystansu z klientem,
  • możliwość szybkiej odpowiedzi na pytania, usprawnienie komunikacji,
  • dywersyfikacja dla kampanii reklamowych,
  • źródło pozyskania cennych informacji o swojej grupie docelowej,
  • duża wartość i możliwość porównania własnych działań z tym, co robi konkurencja.

Czy można dobrze reklamować swoją markę bez kanałów social media? Naszym zdaniem nie jest to możliwe. Szczególnie, że kolejnych kanałów social media przybywa, a każde daje inne możliwości do reklamowania marki w sieci. Jeśli jesteś nową marką to właśnie media społecznościowe są dobrym miejscem na wykreowanie swojej grupy docelowej oraz zawiązanie głębszej więzi.