Poradnik Przedsiębiorcy

Opisy produktów w e-commerce - dlaczego są tak ważne i jakie dają korzyści?

Czy zdarzyło Ci się, że kupiłeś jakiś produkt, bo jego opis był tak ciekawy i intrygujący, że nie mogłeś mu się oprzeć? Jak często zagłębiasz się w specyfikację produktu, zanim podejmiesz ostateczną decyzję? Może o tym nie wiesz, ale opis produktu jest jednym z bardzo ważnych elementów wpływających na decyzję o zakupie. Według badania przeprowadzonego przez Salsify dla 87% kupujących jakościowe opisy produktów są bardzo ważne w procesie podejmowania decyzji. Dane te jasno pokazują, że dobrze napisane opisy produktów mają niebagatelne znaczenie dla Twoich przychodów.

Czym są opisy produktów?

Opis produktu to treść, która prezentuje sprzedawany przez Ciebie produkt. Nawet najprostszy z nich powinien zawierać opis, który przedstawi jego cechy wyróżniające oraz największe zalety.

Jakościowy opis przekazuje emocje oraz uświadamia kupującego, dlaczego warto nabyć produkt. Oprócz tego wyczerpujący opis odpowiada od razu na potencjalne pytania oraz rozwiewa początkowe wątpliwości.

Oczywiście słowa to nie wszystko. Opis produktu składa się łącznie z następujących elementów:

  • Tekst

  • Obrazy

  • Filmy

  • Treści generowane przez użytkowników

  • Recenzje

Tak kompleksowo  przygotowany opis zawiera informacje czym jest produkt, do czego służy oraz jak może rozwiązać jego problem.

Dlaczego potrzebujesz angażujących opisów produktów?

Tworzenie kreatywnych opisów to nie takie łatwe zadanie. Wymaga ono czasu i pomysłu. Można ten proces zlecić copywriterom, jednak ci tworzący naprawdę oryginalne i sprzedażowe opisy będą oczywiście odpowiednio kosztować.

W takiej sytuacji niektórych przedsiębiorców, a zwłaszcza tych, którzy dopiero rozwijają swój biznes, może kusić opcja użycia opisów od producenta. Istnieją jednak konkretne powody, dla których lepiej tego nie robić:

  • Google nie lubi zduplikowanych treści. W skrajnych przypadkach nakłada dość mocne ograniczenia. Nawet jeśli do tego nie dojdzie, to i tak wyszukiwarka będzie mieć problem ze znalezieniem oraz wypromowaniem Twojej oferty.

  • Pomijając powyższe kwestie, w grę wchodzi także inny problem. Opisy od producenta to często katalogowy, techniczny i raczej suchy żargon. Jeśli chcesz naprawdę pobudzić kogoś do zakupu, musisz skupiać się na prawdziwych zaletach produktu, rozwiać potencjalne wątpliwości oraz wzbudzić emocje.

Styl samych opisów może być także sposobem, w jaki będziesz prezentował i wyróżniał swoją markę. Świetnie to robią niektóre sklepy odzieżowe, komunikując w swoich opisach jednocześnie wartości, z którymi identyfikuje się grupa docelowa produktu.

Zwróćmy uwagę na ten przykład:

Powyższy opis butów sportowych jest skierowany do kobiet ceniących sportowy styl, a jednocześnie dbających o modny wygląd.

Jak wygląda dobry opis produktu?

Opis uzupełnia to, co przekazują załączone zdjęcia. Jakościowe zdjęcie oczywiście pokaże kształt, rozmiar, wzory oraz kolor danego produktu.

Jednak tylko opis może zawrzeć w sobie następujący przekaz::

Ten ręcznik, wykonany ze znanej z delikatności egipskiej bawełny, jest tak miękki, że przypomina najdelikatniejszy aksamit.

Zwróć też uwagę na poniższy przykład:

 

Zamieszczony powyżej opis przedstawia wszystkie najważniejsze cechy fotela, a jednocześnie widać, że jest napisany z myślą o graczach. Mamy tutaj luźny styl i lekki humor. Można także dostrzec motyw przewodni bezpośrednio związany z hobby – intensywną walkę ze złem, w której wygraniu może pomóc opisywany fotel. Jasno widać, że opis został stworzony z myślą o grupie docelowej i to w sposób taki, który od pierwszych zdań jasno do niej przemawia.

Jakościowe, wyczerpujące merytorycznie i odpowiadające na potrzeby klientów opisy produktów nie tylko zdobywają wyższe pozycje w Google’u, dzięki czemu do Twojego sklepu dociera więcej potencjalnych klientów. Tworzą także relację między Tobą a Twoimi klientami. Podniesienie ich jakości to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie konwersji w Twoim sklepie. W czasie, gdy konkurencja na rynku e-commerce jest coraz większa, wyróżniające się opisy zdecydowanie mogą wpłynąć na podwyższenie sprzedaży w Twoim sklepie.

Agencja SEO i Content Marketingu - Content Solutions