Poradnik Przedsiębiorcy

Marketing zintegrowany - wszystko, co należy o nim wiedzieć

Wielu firmom wydaje się, że wykorzystuje w pełni dostępne na rynku internetowym działania reklamowe. Ale czy rzeczywiście znane są im wszystkie sposoby na prowadzenie działań promocyjnych lub wizerunkowych marki? Z poniższego artykułu dowiesz się, czym jest marketing zintegrowany i z jakich form reklamowych się składa.

Na czym polega marketing zintegrowany?

Marketing zintegrowany to nic innego jak zbiór wszystkich możliwych działań reklamowych prowadzonych w internecie. Wszystkie działania oraz kanały dotarcia wykorzystywane w ramach tego rodzaju marketingu mają głównie dwa cele:

- zwiększenie ruchu na stronach docelowych,

- promocję marki oraz budowanie jej wizerunku (branding).

Umiejętne wykorzystanie i połączenie działań strategii komunikacji marki oraz jej reklamy zwiększy twoje szanse na dotarcie do grupy klientów/odbiorców.

Marketing zintegrowany - na czym polega?

Działania reklamowe w ramach Inbound Marketingu

Marketing zintegrowany w anglojęzycznej wersji to Inbound Marketing. W ramach tego zagadnienia można wyróżnić 8 głównych kategorii działań marketingowych, w ramach których wykonywanych jest wiele mniejszych, ale równie ważnych czynności.

  • Content marketing

Inaczej marketing treści. Jest to strategia, która polega na pozyskiwaniu klientów lub czytelników za pomocą przydatnych oraz wartościowych dla nich treści. Ten rodzaj marketingu funkcjonuje w ramach jednostronnego przekazu reklamowego i kładzie duży nacisk na budowanie długotrwałych relacji z odbiorcami firmy.

Popularne formy content marketingu: poradniki, e-booki, infografiki, webinary, artykuły sponsorowane.  

  • Blogging

Aktualnie w sieci znajdziemy już blog niemal na każdy możliwy temat. Wynika to z tego, że jest to dosyć prosta w realizacji forma prowadzenia działań publikacyjnych online, a tym samym kanał komunikacji o wysokich możliwościach pozyskania wielu odbiorców. Prowadzenie przez firmę bloga pozwoli jej pozycjonować się na dodatkowe frazy kluczowe i zdobyć jeszcze więcej odbiorców.

  • Social media

Media społecznościowe to standard w ramach działań promocyjnych i komunikacyjnych większości strategii marketingowych. Jest to dobry sposób nie tylko na zwiększenie grona obecnych oraz potencjalnych klientów, ale także możliwość budowania długotrwałych relacji z odbiorcami.

Media społecznościowe, które warto wykorzystać w strategii marketingu zintegrowanego:

- serwisy społecznościowe służące do dzielenia się treścią ze znajomymi, komentowania zamieszczanych publikacji czy materiałów wizualnych, np. Facebook, Google+,

- serwisy branżowe o charakterze biznesowo-zawodowym, np. LinkedIn, GoldenLine,

- media skupiające się na przekazie wizualnym, np. Instagram, Pinterest,

- serwisy przeznaczone do dzielenia się treściami video, prezentacjami online, np. YouTube, Flickr, Slideshare.

  • Reklama display

Są to po prostu wszystkie reklamy graficzne firmy wyświetlane w internecie. W marketingu zintegrowanym display pełni ważną rolę promocji oraz budowania świadomości marki.

Reklama display jest to ogół reklamy internetowej, jednak można pojęcie to rozbić jeszcze na 3 inne elementy:

- banery - emitowane zazwyczaj są w ramach danej sieci reklamowej, np. Google, i często są profilowane pod konkretną, wcześniej zdefiniowaną grupę odbiorców,

- YouTube - reklama video w tym serwisie może ułatwić ci zdobycie dłuższej uwagi konsumenta na zamieszczanych przez ciebie treściach. Ta forma reklamy display polecana jest szczególnie dla marek, które chcą dotrzeć ze swoim przekazem  do młodszego pokolenia,

- RTB - jest to model reklamy, w ramach którego dla każdego wyświetlenia reklamy jednemu odbiorcy odbywa się osobna aukcja reklamowa.

  • E-mail marketing

Prosta metoda zdobywania zasięgu publikowanych treści. Wysyłaj newslettery z publikacjami twoich artykułów i tym samym zdobywaj szeroki zasięg oraz zaangażowanie odbiorców.  Do wiadomości dołączaj także linki do mediów społecznościowych twojej firmy oraz zachęcaj subskrybentów do dzielenia się otrzymanymi treściami.