0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Skuteczna sprzedaż to sukces w sprzedaży. Wykorzystaj swój potencjał!

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Wielu początkujących sprzedawców zadaje sobie pytanie, co zrobić, aby być najlepszym i skutecznie sprzedawać produkty. Skuteczna sprzedaż składa się z wielu elementów, o których trzeba pamiętać.

Coraz większą popularność zyskuje sprzedaż przez Internet, a co za tym idzie coraz bardziej istotną rolę zaczynają odgrywać skuteczne techniki sprzedaży i umiejętność zainteresowania grupy odbiorców produktem. Bez względu na to, czy prowadzimy sprzedaż stacjonarną czy internetową jest kilka elementów, o których zawsze warto pamiętać, by osiągnąć sukces w sprzedaży. O to 5 najważniejszych.

Skuteczna sprzedaż to dobre przygotowanie

Sprzedawca, chcąc osiągnąć sukces zawsze musi być dobrze przygotowany, a przede wszystkim musi wykazać się świetną znajomością produktu, który sprzedaje. Musi o nim wiedzieć absolutnie wszystko i być specjalistą w swojej dziedzinie, aby być w stanie odpowiedzieć na każde, najbardziej nawet dociekliwe pytanie klienta. Dodatkowo dobra znajomość produktu pozwala na jego ciekawsze przedstawienie. Skuteczna sprzedaż wyklucza odpowiedzi typu "nie wiem". Tego należy stanowczo unikać. Jeśli z jakiegoś powodu nie będziemy w stanie odpowiedzieć na pytanie klienta to poprośmy go o chwilkę cierpliwości i w tym czasie poszukajmy odpowiedzi albo skonsultujmy się ze specjalistą. Klient nie może zostać odesłany z kwitkiem. Sprzedawca musi też sam uwierzyć w produkt, który chce sprzedać, a by być bardziej wiarygodnym w oczach klientów.

Ustalenie priorytetów

Podzielenie zadań na te ważne i mniej ważne będzie bardzo przydatne zwłaszcza przy dużej ilości zadań. W pierwszej kolejności energię warto poświęcić na zadania, które mogą nam przynieść najwięcej korzyści, np. zająć się klientami, którzy są najbardziej zainteresowani zakupem, a dopiero potem próbować przekonać tych, którzy są niechętni jakimkolwiek zakupom. Swoją pracę warto też podzielić na etapy i nadać im odpowiednie priorytety, a także oznaczać szacunkowy czas wykonania danego zadania. Efektywne zarządzanie czasem pracy zawsze przynosi pozytywne skutki.

Skuteczna sprzedaż a umiejętności interpersonalne

Dobry sprzedawca musi też znać się na ludziach, potrafić nawiązać z nimi kontakt, a także prawidłowo odczytywać ich potrzeby. Powinien być w stanie ocenić, kto może być potencjalnym klientem, a kto nie. Musi też być uprzejmy, uśmiechnięty, wzbudzać zaufanie, a także pozytywne emocje, przez co klient będzie bardziej skłonny do rozmowy. Ważne jest żeby nauczyć się słuchać klienta. Nie należy bać się zadawać pytań, im więcej wiemy o swoim kliencie, tym lepszą ofertę będziemy mu w stanie zaproponować. Należy też okazać zainteresowanie tym, co klient ma do powiedzenia, rozmówca będzie wtedy bardziej skłonny do zakupu. Ważne jest, aby odnosić się do konkretnych potrzeb klienta, jeśli szuka on np. kanapy dwuosobowej nie ma sensu upierać się przy większej. Sprzedawca ma doradzać w zakupie, a nie narzucać. Wtedy szanse na sukces w sprzedaży będą większe.

Język zrozumiały dla klienta

Język rozmowy z klientem musi być zrozumiały dla wszystkich bez trudnego, specjalistycznego słownictwa. Należy też pamiętać o tym, aby nie przerywać i nie przekrzykiwać klienta, a także nie mówić zbyt szybko. To o czym aktualnie mówimy najlepiej jest klientowi zwizualizować np. zamiast opisywać różnice między jednym a drugim telewizorem, lepiej jest pokazać jak wygląda obraz, aby klient mógł zobaczyć różnice. Niezwykle istotny jest też ton głosu sprzedawcy, który powinien być zdecydowany i pewny siebie, ale jednocześnie kulturalny. Odpowiedni ton głosu podnosi skuteczność sprzedaży.

Bez zaufania klienta nie osiągniesz sukcesu w sprzedaży

Koniecznie trzeba pamiętać, że jakiekolwiek relacje z klientami muszą być oparte na zaufaniu. Sprzedawca musi dotrzymywać obietnic, inaczej może się narazić na utratę klientów czy nawet poważne straty wizerunkowe dla firmy np. w postaci negatywnych komentarzy w Internecie. Dlatego przed złożeniem klientowi konkretnej oferty warto najpierw upewnić się, czy na pewno jesteśmy w stanie tej obietnicy dotrzymać. Należy pamiętać o tym, aby być sobą. Sprzedawca musi być wiarygodny w oczach klientów. Skuteczny sprzedawca potrafi wzbudzić zaufanie zarówno do swojej osoby, jak i do produktu oraz marki. Skuteczna sprzedaż jest gwarancją do osiągnięcia sukcesu.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów