0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Konto firmowe na wielu portalach społecznościowych - korzyści

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Portale społecznościowe mają ogromny wpływ na swoich użytkowników i z powodzeniem są wykorzystywane przez marketerów do promocji własnych produktów i marek. Zdecydowana większość przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę, jak istotne jest utrzymanie stałych relacji z konsumentem i tworzy swoje oficjalne profile w wybranych serwisach. Konto firmowe na portalach społecznościowych jest powszechnie akceptowane i lubiane przez użytkowników. Taki zabieg ułatwia konsumentom kontakt z firmą i w ten sposób pozwala im budować wzajemne relacje.

Wśród najpopularniejszych serwisów wyróżniają się takie portale społecznościowe, jak Facebook, Twitter i Google+. Łączy je przeznaczenie, jakim jest sprawna interakcja z innymi użytkownikami portalu. Jednak pod wieloma względami różnią się one od siebie i właśnie w związku z tym, należy traktować je indywidualnie i zamieszczać na nich w miarę unikatowe treści.

Konto firmowe na Facebooku - konkursy 

Facebook to obecnie najpopularniejszy portal społecznościowy. Umożliwia on swoim użytkownikom stworzenie prywatnych kont oraz kont firmowych, czyli tzw. fanpage’ów. Obie opcje mogą służyć do prowadzenia rzetelnego marketingu, ponieważ za pomocą konta prywatnego można kontrolować wygląd firmowego profilu i podsycać ruch na nim, np. poprzez umieszczanie odpowiednich komentarzy.

Fanpage przedsiębiorstwa powinien być prowadzony zgodnie z wcześniej zaplanowaną koncepcją. Warto uwzględnić w niej sposób i rodzaj publikowanych materiałów. Profil firmowy nie ma możliwości wysłania wiadomości do osób go lubiących jako pierwszy, dlatego tylko w ten sposób można zmobilizować użytkownika do kontaktu. Klient sam musi poczuć potrzebę napisania wiadomości, na którą administrator może następnie odpowiedzieć.

Do dialogu z klientami - konto firmowe na Twitterze

Twitter opiera się na dialogu jako formie kontaktu między użytkownikami. Portal nie rozróżnia kont prywatnych i firmowych, dlatego każdy ma takie same możliwości komentowania i zamieszczania postów. Jedyne ograniczenie stanowi liczba znaków, która nie może przekroczyć 140. Ponadto, ważny jest czas zamieszczania informacji – powinien być jak najkrótszy, ponieważ główną ideą Twittera jest ekspresowe publikowanie aktualnych wiadomości i szybkie ich komentowanie.

Profesjonalne konto firmowe na Google+

Google+ jest serwisem społecznościowym, który sprawia wrażenie bardziej profesjonalnej platformy niż poprzedni. Portal umożliwia publikacje postów i ich komentowanie przez innych użytkowników, należących do przypisanych im kręgów. Ciekawą funkcją serwisu jest możliwość tworzenia Hangout’ów, czyli wideospotkań. Każdy nowy wpis jest traktowany jako wartościowy i wyświetlany na tablicach zaprzyjaźnionych użytkowników. Ponadto, Google+ wyróżnia się mniejszą liczbą reklam i linków sponsorowanych, dzięki czemu jest postrzegany jako bardziej wiarygodny.

Jak wykorzystać konto firmowe na portalu społecznościowym? 

Głębsza analiza tematu wskazuje, że najpopularniejsze portale społecznościowe mają ze sobą niewiele wspólnego, szczególnie pod względem docelowego przeznaczenia, sposobu publikacji nowych wpisów i ich przeznaczenia. Dlatego, planując zarówno obecność, jak i kampanię reklamową w social mediach, warto stworzyć odrębne koncepcje dla każdego z serwisów, w pełni wykorzystujące ich unikatowe funkcjonalności. Koncepcje powinny się zazębiać, jednak nie dublować. Użytkownicy często mają swoje konta na większej liczbie platform, na których lubią te same marki i produkty. Dlatego niewskazane jest udostępnianie na każdej takich samych treści.

Poza tym, o ile na Facebooku można zwrócić się do odbiorcy mniej oficjalnie, na Google+ formułowane wypowiedzi powinny być poprawne merytorycznie i w pełni profesjonalne. Nietrafne, nudne i wchodzące w schemat treści przyczynią się do spadku zainteresowania użytkownika profilem przedsiębiorstwa. Aby tego uniknąć, podczas tworzenia kampanii reklamowej z wykorzystaniem social mediów, należy przygotować koncepcje, które będą wspierać się wzajemnie. Materiały nie powinny się powielać, ale uzupełniać. Ponadto, warto zwrócić uwagę na wszystkie dostępne narzędzia i funkcjonalności, które są oferowane przez serwisy społecznościowe. Poprzez ich pełne wykorzystanie można łatwo budować trwałe relacje z użytkownikami oraz tworzyć pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów