0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Opis produktu - 7 prostych zasad pisania dla e- commerce

Wielkość tekstu:

Opis produktu przedstawia, czym jest produkt i dlaczego warto go kupić. Jego celem jest takie zaznajomienie potencjalnego nabywcy ze wszystkimi potrzebnymi informacjami, aby zachęcić go do nabycia produktu.

W tworzeniu takich treści bardzo często jest popełniany pewien poważny błąd – opis skupia się jedynie na cechach produktu, zamiast być prawdziwym tekstem sprzedażowym.

W tym artykule poznasz 7 przydatnych zasad, które pomogą Ci tworzyć opisy generujące sprzedaż.

1. Skup się na swoim idealnym kliencie

Jeśli dany opis jest skierowany do dużej i bliżej nieokreślonej grupy odbiorców, będzie on skierowany tak naprawdę do nikogo.

Zacznij zatem od wyobrażenia sobie docelowego klienta:

  • Jakie pytania może sobie zadawać przed zakupem?
  • Czy nie lubi niektórych sformułowań?
  • Czy docenia on określony typ poczucia humoru? 
  • Jeśli tak, to jaki?

Zastanów się, jak sprzedałbyś dany produkt swojemu klientowi, gdyby stał z Tobą twarzą w twarz w stacjonarnym sklepie. Postaraj się wtedy zaimplementować podobny styl wypowiedzi do tworzonego opisu. Dzięki temu stworzysz komunikat, który w naturalny sposób trafi do klienta.

2. Unikaj powtarzalnych i nieoryginalnych fraz 

Czasami w trakcie tworzenia opisu może nam zabraknąć pomysłu, co do niego dodać. W takiej sytuacji mogą nasuwać się schematyczne frazy jak „najwyższa jakość produktu”.

Czy w takim wyrażeniu jest coś oryginalnego? Przecież nikt nie opisze swojego produktu jako średniego czy wręcz słabego. Twój tekst staje się mniej przekonujący, gdy kupujący trafia na wyrażenia spotykane w mnóstwie innych opisów.

Aby ominąć ten błąd, staraj się posługiwać konkretnymi informacjami. Zwróć uwagę, jak robi to NOCAR. Pokazany poniżej opis nie przedstawia żarówki po prostu jako świetnej. W 7 podpunktach wyjaśnia, jak techniczne właściwości produktu przyczyniają się do lepszej widoczności na drodze i bezpieczeństwa kierowcy. 

opis produktu

 

3. Zaadresuj „dysonans pozakupowy”

„Dysonans pozakupowy” to pojęcie opisujące negatywny stan kupującego po nabyciu towaru. Wynika on często ze świadomości, że za podobne pieniądze dało się nabyć lepszy produkt lub wydać tę kwotę w zupełnie inny sposób. Dzieje się tak zazwyczaj wtedy, gdy ktoś dokonał zakupu dla siebie.

Jak wyeliminować to uczucie? Zastosuj się do poniższych uwag:

  • Jeśli to prawda, zaznacz, że dana cena jest ofertą jednorazową.
  • Pokaż, że dany produkt jest tak naprawdę bardzo potrzebny klientowi.
  • Zwróć uwagę, jak produkt może zaoszczędzić klientowi pieniądze z dłuższej perspektywy – dla przykładu wytłumacz, że drogie spodnie są jednocześnie bardziej wytrzymałe, dzięki czemu będzie można z nich korzystać dłużej.
  • Podkreślaj liczne funkcje i sposoby zastosowania produktu.

4. Zoptymalizuj opisy pod SEO

Wszystko, co dotyczy Twojego sklepu internetowego, powinno być zoptymalizowane pod SEO. Nie inaczej jest z opisami produktu. W skład takiej optymalizacji wchodzi odpowiednie używanie właściwych słów kluczowych. Należy jednocześnie uważać, aby nie umieszczać ich za dużo.

2-3 powtórzenia danej frazy kluczowej na opis składający się z 200-300 słów z pewnością wystarczą. Znaczne przekroczenie tej ilości wyszukiwarka może niekorzystnie zinterpretować jako tzw. keyword stuffing.

Zastosuj się zatem do poniższych wytycznych:

  • Swobodnie używaj synonimów i fraz powiązanych z docelowym słowem kluczowym.
  • Dodaj słowo kluczowe w tytule, nagłówkach, meta opisach, oraz ALT tagach (opisach zdjęć).
  • Nie pisz głównie z myślą o SEO.
  • Na początek stwórz informacyjny i sprzedażowy opis, a dopiero później zoptymalizuj go pod SEO.

5. Wykorzystaj storytelling

Jak jeszcze można ulepszyć opis produktu? Dobrze jest zadbać o to, aby tekst współgrał z klientem na poziomie emocjonalnym. Właśnie z tego powodu wykorzystanie nacechowanych emocjami historii zachęci klienta do kupna. 

W 2009 roku przeprowadzono ciekawy projekt nazwany Significant Objects. Jego celem było sprzedanie niedrogich przedmiotów dzięki dodaniu angażujących historii jako opisów produktu.

 

opis produktu

 Jakie osiągnięto wyniki?

Produkty sprzedawane za niewiele więcej niż dolara wygenerowały sprzedaż wynoszącą niemal 8 000 dolarów. Przykład ten pokazuje, jak dodanie historii zwiększa atrakcyjność przedmiotu.

Zwróć też uwagę na poniższy opis kolczyków: 

opis produktu

 

Produkt został tak naprawdę nazwany od imienia pewnej ważnej osoby. W opisie zawarto krótką historię życia owej kobiety, jej dokonania i cechy, a to wszystko przekształcono w atrybuty produktu.

Choć znalezienie odpowiedniej historii do każdego sprzedawanego przedmiotu może być trudne, to jednak warto zdobyć się na taki wysiłek.

6. Zadbaj o czytelność opisu

Gdy już przygotujesz opis w całości, ułatw jego odbiór. Podziel go na odpowiednie akapity, poszczególne cechy przedstaw w formie listy wypunktowanej, pogrub najważniejsze specyfikacje. Dzięki temu nawet podczas szybkiego skanowania kupujący będzie w stanie dostrzec najważniejsze informacje.

7. Testuj

Nie będziesz miał pewności co do skuteczności opisów, dopóki nie przetestujesz ich różnych wariantów. Od czasu do czasu dostosuj nagłówki, format, długość i styl. Sprawdź, które warianty przynoszą największą konwersję i wyciągnij odpowiednie wnioski. 

Podsumowanie

Kupujący przez Internet nie mają możliwości bezpośrednio zapoznać się z danym produktem. To właśnie dlatego ich odpowiednie opisy są tak ważne w e-commerce. Dzięki zastosowaniu się do powyższych wskazówek uda Ci się stworzyć takie opisy, które przyniosą sprzedaż.

  

Agencja SEO i Content Marketingu - Content Solutions

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów