Codziennie słyszymy o kolejnych sprzedawcach, którzy nie bali się podjąć wyzwania — wyszli poza swoją strefę komfortu, pokazali ofertę online i udało się im, prowadzą udany biznes online i inspirują innych. To pobudza apetyt, zwłaszcza u osób głodnych sukcesu, a co najlepsze — nowoczesne oprogramowanie e-commerce sprawiło, że każdy z nas może usiąść do tego stołu i znaleźć niszę dla siebie. Chcesz skorzystać z tego zaproszenia?
Poznaj najważniejsze informacje o e-commerce i zacznij zarabiać w sieci.
Sklep online to szansa na zwiększenie zasięgu, zdobycie nowych klientów i prowadzenie biznesu na własnych warunkach – z minimalnymi kosztami na starcie.
Sklepy internetowe — to się nie przeje!
Na założenie sklepu online nigdy nie jest za późno. Również, teraz gdy mogłoby się wydawać, że w sieci już nie ma miejsca dla nikogo więcej. To nieprawda — rynek e-commerce rośnie dzisiaj w siłę bardziej niż kiedykolwiek.
Dla zaostrzenia Twojego apetytu przytoczymy kilka konkretnych liczb. Statystyki pokazują, że zakupy online cały czas zyskują na popularności. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce: konkurencja i rosnące oczekiwania napędzają rozwój” opracowanego przez Strategy&, wartość e-commerce w Polsce może osiągnąć 192 mld PLN do 2028 roku, co oznacza średni roczny wzrost na poziomie 8 proc. Dla porównania wzrost całego handlu detalicznego w kraju prognozowany jest na poziomie 6 proc. rocznie. Z tej samej analizy wynika też, że 73% użytkowników internetu w Polsce robi zakupy w sieci. To jest ponad 24 mln osób. Przy wzroście polskiego rynku e-commerce coraz większą rolę odgrywają częstotliwość zakupów oraz wartość koszyka. W internecie chętniej sięgamy po nowe kategorie produktowe, które jeszcze do niedawna były zarezerwowane dla sklepów stacjonarnych, jak np. produkty spożywcze.
Bogatszy asortyment sklepów oraz wyższy poziom obsługi również mają wpływ na trendy wzrostowe w sprzedaży online. Jak widzisz, prowadzenie sklepu internetowego nie tylko nie przejadło się konsumentom w Polsce i na całym świecie, ale wręcz jest niezmiennie opłacalne. Właściwie jest już teraz koniecznością. Nie czekaj zatem, aż ubiegnie Cię konkurencja — czytaj dalej i dowiedz się, jak i dlaczego warto założyć własny e-sklep. Z porad skorzystasz niezależnie od doświadczenia w biznesie.
Jak działa sklep internetowy?
Zanim przejdziemy do gotowego przepisu na tytułową mlekiem i miodem płynącą sprzedaż — na początek krótka definicja. Sklep internetowy to platforma e-commerce, która umożliwia sprzedaż produktów lub usług online. To wirtualna witryna sklepowa, gdzie klienci przeglądają ofertę, dodają produkty do koszyka i finalizują zakupy w domu, w trakcie podróży, podczas oczekiwania na autobus itd. Do kluczowych elementów e-sklepu zaliczają się: katalog produktów, system zarządzania zamówieniami, bezpieczne metody płatności oraz opcje dostawy. W dalszej części artykułu przeczytasz więcej o każdym z tych elementów biznesu online.
Sklep internetowy można tworzyć na własnej platformie e-commerce, ale to wymaga dużego budżetu, czasu i licznych umiejętności. Alternatywnym i powszechnie dostępnym rozwiązaniem są gotowe platformy sklepowe, tj. Shoper. Wystarczy wykupić dostęp i dostosować sklep do swoich potrzeb – zintegrować bramki do płatności, usługi kurierskie, dodać produkty. Dostawca usług dba o odpowiednią infrastrukturę (oprogramowanie), pomoc techniczną, stronę wizualną (szablony graficzne), rozwój dodatków i aplikacji sklepowych i wiele więcej.
Co ważne, nawet osoby bez wiedzy technicznej mogą szybko uruchomić własny sklep internetowy — to tłumaczy, dlaczego witryny sklepowe online rosną niczym grzyby po deszczu. Sęk w tym, by początkowy zapał przekuć w sukces, ale o tym na samym końcu. Aby narobić Ci jeszcze większego smaka na e-biznes - rzućmy okiem na paletę zalet prowadzenia sprzedaży we własnym sklepie.
Zalety posiadania sklepu w internecie
Prowadzenie sklepu internetowego otwiera szereg możliwości, które są niedostępne w tradycyjnym handlu. Poznaj te najważniejsze - dostępne w Shoper.
Działalności handlowa niezależnie od lokalizacji
Do otwarcia sklepu nie potrzebujesz lokalu. Możesz prowadzić biznes w domu. A jeśli zabraknie Ci miejsca do przechowywania produktów, nie musisz zamieniać domowej spiżarni w centrum logistyczne – po prostu skorzystaj z magazynu hurtowni. Brak ograniczeń terytorialnych sprawia także, że ofertę produktową możesz kierować do mieszkańców Niemiec, Włoch, Stanów Zjednoczonych, Chin czy Australii. Wystarczą tłumaczenia, obsługa płatności w obcych walutach i wysyłka paczek za granicę. Shoper to wszystko zapewnia.
Niższe koszty sprzedaży w porównaniu do sklepu stacjonarnego
W przypadku sklepu online odpada koszt wynajmu lokalu. Za biuro i magazyn może służyć własne mieszkanie. Nie ma też potrzeby – przynajmniej na początku – zatrudniania pracowników.
Całodobowa dostępność dla klientów
Sklep internetowy jest dostępny dla klientów 24/7. Tym samym, sprzedajesz w dowolnym momencie, nawet w niedzielę o godz. 3.00 w nocy.
Szeroka baza produktów
Sklep internetowy to także możliwość sprzedaży większej liczby produktów. Przy sprzedaży online nie musisz mieć wszystkich produktów na stanie, możesz je zamówić z hurtowni lub od producenta, dopiero gdy klient zapłaci za swoje zakupy.
Darmowy sklep internetowy przez 14 dni
Dostawcy oprogramowania wychodzą dzisiaj naprzeciw niezdecydowanym, dzięki czemu możesz nawet przez dwa tygodnie przetestować wszystkie funkcje sklepu, zanim wejdziesz w to na poważnie. Sprawdzasz możliwości platformy e-commerce, integracje i dodatki, które są niezbędne w sprzedaży online albo znacznie ją ułatwiają. Wypróbuj sklep za darmo już teraz, aby się nie obyć smakiem.
Wszystko, co najważniejsze w jednym miejscu
W panelu administracyjnym sklepu na Shoperze aktywujesz różne płatności online, dostawy bez podpisywania dodatkowych umów z dostawcami. Podobnie, szybko i wygodnie zmienisz wygląd swojego sklepu w nowej technologii Storefront przy pomocy gotowych modułów. W przypadku pytań do dyspozycji masz bezpłatną pomoc techniczną, liczne poradniki, filmy instruktażowe i webinary. A jeśli chcesz rozwinąć sprzedaż, specjaliści Shoper poprowadzą dla Ciebie kampanie reklamowe w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych, a także uruchomią konta na platformach sprzedażowych, tj. Allegro czy Amazon.
Raporty i statystyki na bieżąco
Stały dostęp do danych dotyczących klientów, produktów, sprzedaży umożliwia lepsze zrozumienie zachowań kupujących, optymalizację oferty i zysków sklepu. W końcu im lepiej znasz preferencje swoich klientów, tym bardziej dopasowaną ofertę możesz im zaserwować, prawda?!
Must-have płynnej sprzedaży internetowej
Czas na obiecany przepis na mlekiem i miodem płynącą sprzedaż. Podstawą dobrze prosperującego sklepu online są produkty lub usługi, które odpowiadają na potrzeby rynku i klientów. Sama oferta jednak nie wystarczy. Jakich jeszcze składników potrzebujesz do uruchomienia własnego e-biznesu?
- Oprogramowanie – silnik, na którym pracuje sklep. Najlepiej, żeby było sprawdzone, stale rozwijane, ze wsparciem technicznym i najnowszymi aktualizacjami.
- Własna domena – unikalny adres sklepu, pod którym kupujący zrobią zakupy, np. www.shoper.pl.
- Certyfikat SSL – potwierdzenie, że twoja strona jest bezpieczna. Adres sklepu mający taki certyfikat będzie poprzedzony przez https://.
- Regulamin sklepu – dokument zgodny z obowiązującym prawem i na bieżąco aktualizowany, w którym zawarte są m.in. zasady składania i realizacji zwrotów, reklamacji.
- Polityka prywatności – plik, w którym są informacje o tym, jakie dane osobowe są zbierane i w jakich sposób są przechowywane.
- Szablon graficzny – ma z jednej strony przyciągać uwagę, a z drugiej – powinien być funkcjonalny (łatwy w nawigacji). Strony powinny być czytelne, a produkty szczegółowo opisane, tak aby osoba odwiedzająca stronę od razu wiedziała, co może kupić.
- Płatności online – im więcej metod płatności oferujesz, tym lepiej. Kupujący najchętniej korzystają z przelewów elektronicznych, kart płatniczych, BLIKA. Zainteresowaniem cieszą się także odroczone płatności czy raty online.
- Dostawy – podobnie, jak w przypadku płatności – szeroki i dostęp do wysyłek wpłynie na zadowolenie klientów. Wśród najpopularniejszych form dostawy są automaty paczkowe, punkty odbioru czy przesyłki kurierskie pod wskazany adres.
- Rejestracja i logowanie – udostępnij dwie opcje: założenie konta w sklepie, w którym klient zapisze ulubione produkty czy aktywuje zniżkę, i drugie – zakupy bez rejestracji.
- Wyszukiwarka – która umożliwia szybkie znalezienie produktów na podstawie nazwy, kategorii, marki itp.
- Oceny i opinie – dzięki komentarzom możesz szybciej wpływać na decyzje zakupowe, budować zaufanie do marki i społeczność.
- Obsługa klienta – w kontakcie ze sklepem internetowym sprawdzą się czat na żywo, e-mail, formularz kontaktowy i numer telefonu do Biura Obsługi Klienta.
- Analityka - integracja sklepu z Google Analytics 4, która pozwoli ci zbierać dane na temat zachowań klientów na stronie.
Nic dziwnego, że e-commerce przyciąga – to smaczny kąsek zarówno dla nowych, jak i doświadczonych sprzedawców, firm. Jest nieodłącznym elementem współczesnej gospodarki, a jego dynamiczny rozwój otwiera przed Tobą nowe możliwości.
Dzięki sprzedaży online docierasz do klientów z całego świata, eliminując ograniczenia geograficzne. Możesz sprzedawać z miejsca zamieszkania, czy też łączyć biznes z pracą na etacie – przynajmniej na początku.
To, co czas na zmiany i odpowiedź na zmieniające się nawyki kupujących oraz rozwój nowych technologii? Załóż sklep na Shoper i testuj przez 14 dni za darmo. Teraz masz już za sobą pierwszy krok do sukcesu. Pamiętaj jednak, że apetyt rośnie w miarę jedzenia – dlatego w następnych artykułach z serii “Start w e-commerce’ przegryziemy się przez kolejne zagadnienia z branży, abyś mógł popłynąć na tej fali!
Autor: Shoper
Artykuł sponsorowany