0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Ad reklama – czym jest i w jaki sposób działa?

Wielkość tekstu:

Personalizowane reklamy, dopasowane do potrzeb firmy i jej klientów, to obecnie podstawa udanego biznesu. Stanowią jedną z lepszych form rozwoju przedsiębiorstwa i nie tylko. Doskonałym tego przykładem jest Ad reklama.

Jak działa Ad reklama?

Ad reklama sprawdza się najlepiej na profilach społecznościowych – np. na Facebooku.
Stanowi przykład reklamy, która działa, ale nie jest nachalna i kieruje się ją do konkretnej grupy użytkowników. Reklama trafia do osób, które my sami określiliśmy, a portal społecznościowy dobiera na tej podstawie kolejnych użytkowników, którym zostanie ona wyświetlona.

Ad reklama na Facebooku pomaga także w określeniu grupy docelowej oraz dobraniu osób, które potencjalnie zainteresują się naszą firmą lub usługami. Pomocna podczas wybierania grupy docelowej dla Ad reklamy na Facebooku jest możliwość określenia wielu zmiennych, takich jak: lokalizacja, dane demograficzne, zainteresowania użytkowników, ich wykształcenie, a także praca. Duże ułatwienie stanowi fakt, że aplikacja jest inteligentna – sama wyznacza zasięg reklamy, czyli to, ilu potencjalnych odbiorców spełnia nasze oczekiwania.

Ad reklama i usługi Facebooka

Tworzenie reklamy w serwisie Facebook jest bardzo proste i nie wymaga od nas skomplikowanych działań. Krótki przewodnik znajdziemy już na samej stronie, w zakładce advertising. Przy jego pomocy jesteśmy w stanie stworzyć naszą pierwszą reklamę w serwisie społecznościowym. Zgodnie z informacjami zawartymi w poradniku podczas tworzenia Ad reklamy powinniśmy określić nasze cele oraz odbiorców.
Kolejnym krokiem jest utworzenie reklamy i szczegółowe określenie jej budżetu, ostatnim etapem natomiast - zapoznanie się z zasadami serwisu dotyczącymi jej publikowania. Serwis dodatkowo wychodzi naprzeciw swoim użytkownikom i przygotował dwie ścieżki, dzięki którym można stworzyć interesujący nas komunikat.

Są nimi Facebook Ads Premium oraz Facebook Ads Marketplace. Pierwszy rodzaj pozwala handlowcom zająć się naszą reklamą, drugi sposób przeznaczony jest dla nas samych – to my definiujemy reklamę od samego początku aż do jej końca.

Ad reklama stworzona na Facebooku posiada jeden bardzo ważny aspekt, na który trzeba zwrócić uwagę. Profil społecznościowy opiera się bowiem na takich przyciskach, jak Wezmę udział oraz Lubię to. Przykładem może być reklama wyjazdu na Mazury pod namioty.
Jeżeli ktoś z naszych znajomych zapisze się na wyjazd, używając do tego celu Facebook Ads, wówczas na jego tablicy pokaże się wydarzenie wraz z informacją, że chce on wziąć w nim udział. Identycznie wygląda sprawa z funkcją Lubię to. Dzięki takiemu zabiegowi reklama zaczyna sama się napędzać i trafia do coraz większej liczby ludzi.

Ad reklama i etapy jej tworzenia

Pierwszym etapem podczas tworzenia reklamy jest wspomniane już wcześniej określenie naszych celów. Musimy zaplanować, co dokładnie chcemy osiągnąć, tworząc reklamę. Celem może być np. poinformowanie społeczności facebookowej o naszej firmie lub też zwiększenie liczby polubień profilu, a także zmiana wizerunku firmy bądź zmiana potencjalnych odbiorców. Przed utworzeniem reklamy warto się zastanowić, jaki dokładnie ma być target. Najlepiej unikać takiej, która będzie uniwersalna – efektywna jest ta spełniająca jeden wybrany cel.

Ad reklama powinna trafić do konkretnego odbiorcy. Drugim krokiem podczas jej tworzenia jest więc dokładne określenie, do kogo ma ona trafić. Pierwszy wybór to określenie płci. Możemy również oznaczyć, czy targetujemy reklamę do osób pracujących, czy uczących się. Możemy wskazać konkretny obszar, wybrać odbiorców o danych poglądach politycznych, spędzających czas w określony sposób. Wszystkie elementy, które Facebook Ads pozwala nam określić, zawężają naszą grupę docelową odbiorców.

Dodatkowym udogodnieniem reklamy zamieszczonej na Facebooku jest informacja zwrotna od serwisu, wskazująca do jakich grup odbiorców trafiliśmy. Istnieje również możliwość zmiany preferencji reklamy w trakcie jej trwania, dzięki czemu możemy zwiększyć lub zawęzić jej grupę docelową.

Kolejnym etapem tworzenia reklamy na Facebooku jest wybranie adekwatnego tytułu, krótkiej informacji oraz przyciągającego uwagę obrazka. Dzięki odpowiedniemu zastosowaniu tych elementów możliwe jest stworzenie bardzo dobrej reklamy.
Jej tytuł powinien być na tyle chwytliwy, że po jego przeczytaniu odbiorca będzie miał ochotę kliknąć na niego i zapoznać się z całą treścią. Jeżeli odbiorca wejdzie w wiadomość, ważne jest, aby jej treść nie była za długa – tekst musi być krótki, zwięzły i przykuwający uwagę do reklamowanego produktu bądź usługi. Zamieszczony w reklamie obrazek także nie może być przypadkowy – powinien być związany z tematyką firmy lub produktu.

Istotne jest, aby kolejne wiadomości reklamowe danego przedsiębiorstwa różniły się między sobą nie tylko zawartością tekstu – wyróżniać je powinien także obrazek i tytuł.

Sposób płatności a Ad reklama

Na przykładzie Facebook Ads wyróżnia się budżetowanie poprzez tak zwane CPC (cost per click), czyli za kliknięcie. Drugim wyróżnikiem zarobków jest CPM (cost per mille), czyli przez liczbę wyświetleń u danej liczby osób. Budżet stworzonej przez nas reklamy możemy określić na co najmniej cztery sposoby. Pierwszym z nich jest budżet dzienny, czyli koszt, jaki w ciągu jednego dnia jesteśmy w stanie przeznaczyć na reklamę. Drugim sposobem jest tak zwany budżet całkowity – suma pieniędzy, jaką jesteśmy w stanie przeznaczyć w trakcie trwania całego okresu wyświetlania naszej reklamy. Trzecim sposobem jest tak zwana kwota maksymalna - suma, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za pojedyncze kliknięcie lub za tysiąc wyświetleń. Czwarty element stanowi system akcyjny – spośród wielu dostępnych ofert wybieramy jedną, która interesuje nas najbardziej. Podobnie jak w przypadku wybierania zakresu naszej reklamy, tak samo i tutaj mamy możliwość zmian w trakcie trwania kampanii reklamowej na portalu.

Należy zauważyć, że odpowiednio skonfigurowana reklama na Facebook Ads jest niezwykle efektywnym narzędziem. Jedyne jej ograniczenie stanowi fakt, że nie wszyscy użytkownicy portalu społecznościowego uzupełniają swoje dane osobowe.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów