Automatyczna odpowiedź w Gmailu
Prowadząc własną działalność związaną ze sprzedażą produktów lub usług, regularnie otrzymujemy wiadomości e-mail od klientów. Jeśli zapytania pojawiają się w godzinach pracy, to możemy na bieżąco na nie odpowiadać. Gorzej, jeśli nasza firma jest nieczynna w weekendy, w okresie świątecznym lub zaplanowaliśmy dłuższy urlop i nie możemy odpowiedzieć błyskawicznie. W takiej sytuacji niezwykle przydatną funkcją może okazać się automatyczna odpowiedź. Możliwość taką daje poczta Gmail, pod którą bez problemu można podpiąć firmowy adres e-mail. Prowadząc sklep internetowy można przykładowo zostawić wiadomość o aktualnej ofercie, która jednak zostanie zrealizowana od wybranego dnia po naszym powrocie. W poniższym poradniku prezentujemy praktyczny sposób na ustawienie automatycznej odpowiedzi na przykładzie poczty Gmail.
-
Po zalogowaniu się na konto Gmail, klikamy w ikonkę koła zębatego, znajdującą się w prawym górnym rogu pod avatarem użytkownika, a następnie przechodzimy do zakładki Ustawienia.
-
W nowym oknie wybieramy zakładkę Ogólne, a następnie wybieramy na samym dole zakładki "Wiadomości o nieobecności". Zaznaczamy opcję "Wiadomość o nieobecności włączona".
-
Pierwszy dzień i ostatni dzień – wybieramy datę, od której rozpocznie się wysyłanie automatycznej wiadomości i kiedy powinna zakończyć się publikacja automatycznej wiadomości e-mail
-
Poniżej wybieramy nazwę tematu oraz wpisujemy treść wiadomości – ważne aby była ona uniwersalna.
-
W kolejnych okienkach możemy ograniczyć docelowych adresatów do osób z naszej listy kontaktów. Jeśli nie zaznaczymy tej opcji, to automatyczne wiadomości z Gmaila będą wysyłane do wszystkich osób, które do nas napisały.
-
Po wykonaniu powyższych kroków klikamy 'Zapisz zmiany' i gotowe.
Od teraz wybrani lub wszyscy użytkownicy, którzy prześlą do nas wiadomość e-mail w wyznaczonym terminie, otrzymają automatyczną odpowiedź z wybraną przez nas treścią.