Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Cloud computing – nowoczesne narzędzie w firmie

Wielkość tekstu:

Cloud computing jako jeden z najważniejszych trendów w branży IT, z sukcesem wypiera tradycyjny model oprogramowania. Jak pokazują ostatnie dane, aplikacje wykorzystujące model SaaS przyspieszają i w ostatnim roku ich wzrost na światowych rynkach osiągnął 40 procent. I chociaż w Polsce cloud computing wzbudza  jeszcze mieszane uczucia, zasięg SaaS w ostatnim czasie znacząco wzrósł. Pod koniec 2011 roku około 46 procent średnich i małych firm przetwarzało usługi w chmurze. W 2012 cloud computing umocnił swoją pozycję na rynku, odnotowując kolejny kilkunastoprocentowy wzrost.

Przewagą modelu SaaS  jest przede wszystkim jego cena, stały dostęp do danych i aplikacji, mobilność oraz oszczędność czasu. By lepiej zrozumieć istotę tego narzędzia oraz możliwości jakie daje, przeanalizujmy funkcjonalność SaaS na konkretnym przykładzie.

 

Cloud computing jest narzędziem wykorzystywanym przede wszystkim w biznesie i dlatego najlepiej sprawdza się przy zarządzaniu firmą. Wśród rodzimych oprogramowań opartych na modelu SaaS, dużą grupą stanowią serwisy oferujące narzędzia do prowadzenia księgowości online. Wirtualna biura rachunkowe sukcesywnie zdobywają rynek średnich oraz małych firm, oferując klientom coraz bardziej rozbudowane usługi online i atrakcyjniejsze warunki współpracy. Jedną z najistotniejszych zalet (z punktu widzenia klienta) jest oczywiście koszt. Miesięczna kwota opłacenia księgowej lub biura rachunkowego to około 300 zł, natomiast wykupienie abonamentu w serwisie to zaledwie 30-50 zł. Użytkownik po opłaceniu swojego konta otrzymuje 24 godzinny dostęp do takich narzędzi jak: wystawianie faktur oraz rozliczanie płatności, prowadzenie rejestrów i ksiąg dostosowanych do formy opodatkowania przedsiębiorcy, generowanie deklaracji, czy też drukowanie paragonów fiskalnych. W zależności od potrzeby można ograniczyć się do pakietu fakturowanie lub kompleksowo prowadzić firmę, opłacając dodatkowe usługi. Twórcy takich platform wraz z zapleczem technologicznym, gwarantują również wsparcie merytoryczne. Grono wykwalifikowanych księgowych bierze udział w procesie tworzenia i doskonalenia serwisu, a także na bieżąco odpowiadają na pytania użytkowników. Pełna automatyzacja programu wyręcza również z obowiązku tradycyjnego obliczania składek, podatku i wypełniania pojedynczo wszystkich deklaracji- system pobiera dane raz, a następnie eksportuje je tam, gdzie zadecyduje użytkownik. Wszystkie informacje przechowywane w chmurze są zabezpieczone i chronione poprzez transmisję bezpiecznym kanałem SSL oraz codzienne generowanie kopii zapasowych. Jako narzędzie stricte webowe, serwisy księgowości online są stale aktualizowane oraz integrowane z wszelkimi systemami operacyjnymi i platformami e-commerce np. allegro, click shop.

Na rodzimym rynku dostępnych jest wiele platform online do samodzielnego prowadzenia księgowości, jednakże przed dokonaniem ostatecznego wyboru należy porównać wszystkie dostępne pakiety. W tym aspekcie warto się zastanowić nad doborem odpowiednich funkcjonalności, by maksymalnie skrócić czas własnej pracy. Serwis wfirma.pl- lider oprogramowania online dla firm, oprócz klasycznej księgowości internetowej oraz fakturowania, oferuje narzędzia uzupełniające, które kompleksowo koordynują funkcjonowanie firmy. Chodzi tu głównie o program magazynowy, system kadr i płac, a także program do zarządzania relacjami z kontrahentami- CRM. Użytkownik, który decyduje się na wykupienie wszystkich narzędzi jest w stanie, nie tylko rozliczać firmę i klientów, ale także tworzyć strategie marketingowe, zarządzać pracownikami i analizować rozwój własnego biznesu.

Technologia wykorzystująca model SaaS jest wielką szansą dla rozwoju całego segmentu mikro-przedsiębiorczości. Możliwość samodzielnego zarządzania wieloma strukturami naraz, z każdego miejsca oraz urządzenia wyposażonego w przeglądarkę internetową, znacząco poprawia jakość świadczonych przez firmę usług. Z kolei korzyści, wynikające z przerzucenia kosztów związanych z zarządzaniem firmą, zakupem oprogramowania, oraz utrzymywaniem zaplecza księgowości i IT są nieporównywalne.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów