Ministerstwo Finansów opublikowało komunikat o aktualizacji certyfikatu klucza publicznego używanego do szyfrowania danych przesyłanych na platformie e-dokumenty.mf.gov.pl. Nowe certyfikaty JPK wejdą w życie 18 lipca 2025 roku.
Co się zmienia i dlaczego to ważne?
Nowy certyfikat klucza publicznego, który służy do zabezpieczania przesyłek JPK, ma na celu zapewnienie jeszcze większego bezpieczeństwa i poufności przesyłanych danych. To standardowa procedura mająca na celu utrzymanie wysokich standardów cyberbezpieczeństwa.
Harmonogram zmian
Aktualizacja wiąże się z krótką przerwą techniczną i koniecznością pobrania nowego certyfikatu:
Do 18 lipca, do godziny 10:00 - można przesyłać pliki JPK, używając dotychczasowego certyfikatu.
18 lipca, w godzinach 10:00 – 12:00 - platforma e-dokumenty.mf.gov.pl będzie niedostępna z powodu prac serwisowych.
Po 18 lipca, od godziny 12:00 - należy używać wyłącznie nowego certyfikatu klucza publicznego do szyfrowania plików JPK. Wysyłka z użyciem starego certyfikatu nie będzie już możliwa.
Gdzie pobrać nowe certyfikaty JPK?
Nowy certyfikat, nazwany „Certyfikat klucza publicznego (certyfikat produkcyjny) - od 18.07.2025”, jest dostępny do pobrania na stronie Portalu Podatkowego w sekcjach:
Przedsiębiorcy korzystający z automatycznych systemów księgowych powinni sprawdzić, czy ich oprogramowanie samo zaktualizuje certyfikat.
Użytkownicy manualnych rozwiązań i systemów muszą pamiętać o ręcznym pobraniu i zainstalowaniu nowego certyfikatu, aby uniknąć problemów z wysyłką dokumentów JPK po 18 lipca.
Polecamy: