Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Apetyt rośnie w miarę jedzenia – jak rozkręcić sprzedaż na Allegro?

Wielkość tekstu:

Otwarcie nowego kanału sprzedaży na Allegro jest naturalnym krokiem do stworzenia silnego i wzbudzającego zaufanie sklepu. Początkujący, jak i wytrawni sprzedawcy zawsze poszukują rozwiązań ułatwiających osiągnięcie sukcesu, a także sposobów na przebicie się przez ogromną konkurencję. Dobrze wtedy przygotować plan działania, a także dopieścić niuanse wpływające na końcowy wybór danego sklepu.

Rozwijanie sprzedaży na Allegro przypomina prowadzenie wykwintnej restauracji z daniami. Dzięki detalom i starannie dobranym składnikom zwracają uwagę klientów, którzy pragną je skosztować. Poznaj sposoby na udoskonalenie swojego e-commerce w Allegro i spraw, aby nawet najwięksi krytycy, nie tylko kulinarni, wychodzili od Ciebie zachwyceni i chcieli do Ciebie ponownie wracać po więcej.

Przygotuj się do sprzedaży – zadbaj o zaplecze w kuchni

Nowy kanał e-commerce dla sprzedawcy najczęściej oznacza nowe możliwości. Jednak należy pamiętać, że każdy rynek rządzi się swoimi zasadami. Nie inaczej jest z Allegro, jednym z największych marketplace w Polsce. Przed rozpoczęciem przygody i sprzedażą swojego asortymentu warto zwrócić uwagę na kilka elementów. Im bardziej uporządkujesz swoje stanowisko pracy, tym większa szansa na osiągnięcie sukcesu. Dopilnowanie tych kroków sprawi, że Twój biznes wyróżni się wśród konkurencji.

Pierwszym etapem jest założenie i konfiguracja konta Allegro. Przy rejestracji wybierz odpowiedni login. Wyobraź sobie, że nazywasz swój lokal – pewnie chcesz, aby oddawała esencję tego, co prezentujesz. Dlatego dobrym zwyczajem jest, aby nazwa była charakterystyczna i łatwa do zapamiętania dla klientów. Możesz także nawiązać do branży, z którą masz powiązania.  Przy wyborze rodzaju konta wybierz opcję przeznaczoną dla firm. Dzięki temu rozwiązaniu zyskujesz wiele możliwości, takie jak:

  • otrzymanie pakietu powitalnego cechującego się prowizją 0%, czy darmowymi wyróżnieniami ofert, z którym ułatwiasz start na Allegro;
  • Akademia Allegro, czyli bezpłatne szkolenia rozwijające umiejętności sprzedawców e-commerce, poradniki i rady ekspertów;
  • narzędzia do obsługi sprzedaży, w tym API, z którymi zyskujesz wiele opcji pomagających w zwiększeniu sprzedaży;
  • weryfikację, dzięki której zwiększysz swoją wiarygodność w oczach klientów;
  • zdobycie odznaki Super Sprzedawcy wskazującą wysoką jakość świadczonych przez Ciebie usług.

W przypadku oferowania produktów z odmiennych kategorii, rozważ założenie kilku kont dla dedykowanych grup produktów. Tym działaniem zwiększasz prawdopodobieństwo wybrania Twojej oferty, bowiem kupujący ufają sprzedawcom zorientowanym na ściśle określone kategorie. Co więcej, regulamin Allegro nie zabrania takich praktyk – miksuj kontami do woli!

Zaakcentuj atrakcyjność lokalu i serwis z polityką sprzedażową i cenową

Powszechnie wiadomo, że w Allegro znajdziesz sporą konkurencję, z którą będziesz walczyć o klientów. Osiągnięcie przewagi między nimi to niełatwa sztuka, jednak jest to jak najbardziej możliwe. W tym celu opracuj swoją strategię biznesową, w której uwzględnisz niezbędne informacje, takie jak: mocne i słabe strony, cele o krótkiej i długiej terminowości, sposoby ich realizacji, plan finansowy oraz strategie operacyjne, związane choćby z logistyką czy ustaleniem cen. Jest to fundament zdrowo rozwijanego biznesu, na którym możesz w przyszłości oprzeć swoje przedsiębiorstwo.

W kuchni wielki wpływ na smakowite danie mają wyselekcjonowane składniki. Tymi w Twoim e-commerce jest prezentowany asortyment. Odpowiedni dobór kategorii lub marek, na które występuje stałe zapotrzebowanie sprawia, że sprzedaż utrzymuje się na dobrym poziomie. Najczęściej kupowanymi produktami online są: odzież, elektronika, kosmetyki, chemia, akcesoria i dodatki.

Przed wystawieniem oferty dokonaj analizy konkurencji pod kątem cen ich produktów. Uwzględnij marże, koszty logistyczne i zaopatrzeniowe. Oszacuj opłacalność, aby „nie dopłacać do biznesu”. Zwróć także szczególną uwagę na terminowość i sezonowość asortymentu – często jest tak, że dana grupa staje się niezwykle popularna podczas danego kwartału lub wydarzenia.

Jemy oczami – zwróć uwagę na tytuły, opisy i zdjęcia

Jak powszechnie wiadomo, ludzi przyciągają takie dania, które prezentują się ładnie i wyglądają smakowicie. Nawet najlepszy deser nie zachęci największego łasucha do konsumpcji, jeśli serwowany jest po macoszemu, a jego prezentacja jest na niskim poziomie. Nie inaczej jest w świecie e-commerce. Wszyscy jemy oczami, delektujemy się zmysłami. Warto to wykorzystać przy tworzeniu odpowiedniej oferty na Allegro.

Przy tworzeniu oferty zwróć uwagę na trzy elementy, czyli tytuł, fotografie oraz opisy. Ogólnymi założeniami z pewnością są: autentyczność, zgodność ze stanem faktycznym, a także identyfikacja wizualna zgodna z działalnością firmy. Jak w takim razie ugryźć ten temat, aby zasmakował odwiedzającemu wybornie?

  • W tytule dobrym zwyczajem jest uwzględnienie słów kluczowych mających wielki wpływ na wypozycjonowanie produktu. Zwróć uwagę na długość – zaleca się używanie tekstu do 50 znaków. Co więcej, unikaj czynników, które mogą wpływać na negatywny odbiór przedmiotu, czyli: manipulacje, nieścisłości, dużych liter, znaków specjalnych, czy słowa-kicze (np. HIT, MUST HAVE, PROMOCJA);
  • W opisach zwróć szczególną uwagę na unikalność – uwolnij swoją kreatywność i opisz prezentowany przedmiot własnymi słowami. Pamiętaj, że tekst musi być zgodny z parametrami podanymi przez producenta, a także, by przedstawiał artykuł zgodnie ze stanem faktycznym. To tak, jak z ciastem – dobrze skomponowane ze sobą składniki pozwolą Ci upiec pyszny wypiek. W przypadku przedobrzeń lub kłamstwa – wyjdzie zakalec.
  • W zdjęciach największą rolę odgrywa przede wszystkim spójność – powinny być jednakowe. Koniecznie przygotuj zdjęcia pokazujące wystawione na aukcji produkty w użyciu – zwiększysz tym samym wiarygodność oferty, a także zwizualizujesz klientowi, jak dokładnie przedmiot wygląda. Fotografie w ofercie powinny być atrakcyjne, najlepiej autorskie. Zwróć uwagę na to, aby fotografie były na białym tle, a także rozmiar zdjęć – maksymalny rozmiar wynosi 2560x2560 px. Możesz dołączyć do 16 fotografii w jednej ofercie.

Wykorzystaj przepisy na sprawdzone strategie

Zdjęcia, opisy i identyfikacja wizualna to nie wszystko, aby zoptymalizować sprzedaż na Allegro. Warto uwzględnić w swojej strategii różne procesy i opcje usprawniające zakup, jak i widoczność Twoich ofert. Wśród nich wyszczególniamy opcję wielowariantowości, łączenia sprzedaży (cross-selling, down-selling i up-selling), czy pozycjonowania w przeglądarce marketplace’u.

Wielowariantowość pozwoli Ci połączyć różne warianty tego samego produktu. Najczęściej posiadają one zmienne parametry, takie jak: kolor, rozmiar, czy waga. Zastosowanie tej funkcjonalności pozwala Ci zebrać cały spis artykułów różniących parametrem. Klient dzięki temu może sprawdzić wszystko z jednej pozycji. Co więcej, zwiększasz szansę, że zakupi on dany wariant właśnie u Ciebie, bowiem nie musi on przełączać się między zakładkami. Redukujesz ryzyko jego „ucieczki” do konkurencji.

Zwróć uwagę na łączenie sprzedaży – strategię, która pozwoli Ci na zastosowanie komplementarności produktów. Polega ona na proponowaniu produktów i usług, które mogą się uzupełniać nawzajem. Przykładowo: w przypadku oferowania zabawek zasilanych na baterie, możesz zasugerować dobranie takiej paczki. Istnieje także możliwość proponowania droższych lub tańszych zamienników w ramach up-sellingu i down-sellingu. Takie opcje sprawiają, że zapewnisz klientowi dogodność wyboru oraz zwiększasz szansę, że zakupi produkt właśnie u Ciebie!

Dobrym elementem na długofalową strategię, z którą ugotujesz świetne wyniki, jest zadbanie o dobre wyniki w wyszukiwarce Allegro. W tym celu zwróć uwagę na SEO, czyli organiczne pozycjonowanie. Są to działania mające na celu zwiększenie widoczności danej strony. Na całość składają się między innymi: treść – im bardziej zoptymalizowana, wartościowa i oryginalna, tym lepiej, frazy kluczowe – powinny być związane z produktem, struktura strony – odpowiednie nagłówki, które hierarchizują przekazywane informacje. Na efekty optymalizacji aukcji należy poczekać, jednakże efekty są warte uwagi. Większa widoczność przekłada się na większą sprzedaż. 

Przypraw swoją ofertę z narzędziami od Allegro

Oferty w Twoim sklepie zostały wystawione? Świetnie, trzymamy kciuki za jak najlepsze wyniki sprzedaży. Wiesz jednak, że możesz zwiększyć swoją sprzedaż dzięki narzędziom oferowanym przez Allegro? Ich wykorzystanie wesprze kompleksowo Twój sklep zarówno pod kątem marketingowym, jak i biznesowym. Jakie są to zasoby?

  • Allegro SMART – w dzisiejszej sprzedaży na tymże portalu jest niemal podstawą. Jest to program abonamentowy gwarantujący darmową dostawę i zwrot produktów zakupionych na platformie powyżej danego progu cenowego. Aby móc dołączyć do SMART, musisz spełnić kilka warunków: regulować wszelkie opłaty na bieżąco, posiadać status Super Sprzedawcy lub posiadać poziom poleceń na poziomie >98%, posiadać pięć unikalnych opinii uzyskanych w ostatnich 365 dniach, a także mieć uzupełnione warunki zwrotów na aukcjach.
  • Strefa Okazji – specjalne miejsce przygotowane przez administrację Allegro, w którym oferty są jeszcze bardziej widoczne, a Ty możesz zmaksymalizować swoją sprzedaż nawet kilkudziesięciokrotnie. Zwróć uwagę na to, że dostęp do tej zakładki jest możliwy po zapłaceniu stałej opłaty oraz danej prowizji od sprzedaży. Wszelkie informacje dot. cenników znajdziesz w Allegro.
  • Monety Allegro – program lojalnościowy dostępny dla sprzedawców mających ocenę powyżej 4.8 i posiadających co najmniej 5 pozytywnych opinii uzyskanych w ciągu ostatnich 30 dni. Jest to korzyść dla klientów, bowiem mogą oni wymienić zebrane żetony na kupony rabatowe. Jeśli sprzedawca bierze udział w ofercie - może wyróżnić swoją ofertę monetami. Każda jest płatna 1,23 zł brutto. 
  • Super Sprzedawca – wyróżnik ten przeznaczony jest dla sprzedawców, którzy wykazują się wysoką jakością obsługi klienta i sprzedaży. Jak sama nazwa rozwiązania wskazuje, podkreśla rzetelność sprzedawcy. Zyskując go, zwiększasz swoją renomę i zaufanie. Co więcej, ze statusem otrzymujesz darmową pulę monet Allegro.
  • Allegro Ads, czyli system reklamowy oparty na podobnych zasadach co Google Ads. W nim możesz ustalać reklamowane produkty w oparciu o stawki podyktowane przez konkurencję. 

Nie zapomnij także o przyprawieniu oferty wyróżnieniami i podświetleniami, które dodają widoczności każdej ofercie. Są to opcje dodatkowo płatne, jednakże dzięki powitalnemu pakietowi, o którym wspominamy wyżej, możesz wykorzystać te funkcje za darmo do stu ofert.

Opłaty za reklamę w ramach Allegro Ads wyliczana jest w ramach wskaźnika Cost Per Click (CPC). Oznacza to, że płacisz wyłącznie za każde kliknięcie i przekierowanie do Twojej oferty.

 

Dopilnuj działanie swojej kuchni z automatyzacją

Pewnie wiesz, że w każdej dobrej restauracji nieocenioną robotę wykonuje wykwalifikowany personel. Nie inaczej jest w e-commerce, bowiem każda pomoc w prowadzeniu biznesu jest na wagę złota. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie wszelkich automatyzacji. Wśród nich znajdziesz m.in.: systemy do zarządzania sprzedażą wielokanałową, z którymi możesz spiąć pozostałe kanały, na których już lub masz zamiar działać. Jakie są ich funkcje?

Programy do zarządzania sprzedażą omnichannel to sposób na połączenie wielu kanałów sprzedaży, takie jak: sklepy internetowe czy marketplace. Wspierają one działania pod kątem aktualizacji stanów magazynowych, synchronizacją cen, czy wysyłką. Pomagają analizować dane, z którymi możesz śledzić rozwój swojego biznesu. Co ważne, systemy do zarządzania sprzedażą wielokanałową nie są programami wymagającymi technicznej wiedzy. Wszystkie funkcjonalności są najczęściej dostępne w intuicyjnym i przejrzystym interfejsie. Po stronie użytkownika wystarczy podłączyć dany kanał w panelu, aby móc zarządzać swoim e-commerce wygodnie i przyjemnie – taka bułka z masłem!

Automatyzacja z Apilo – zapanuj nad sprzedażą Allegro bez czkawki!

Przykładowym systemem, z pomocą którego obsłużysz sprzedaż w Allegro i nie tylko, jest Apilo. Menedżer Allegro zapewniający kompleksową obsługę Twojego e-commerce. W nim znajdziesz ponad 100 funkcji dedykowanych dla tej platformy. 

Wybrane funkcje dla Allegro w Apilo:

  • Sprzedaż – możesz prowadzić wiele kont Allegro w jednym miejscu, przy zachowaniu porządku w cenach i stanach magazynowych, pomocy w obsłudze produktyzacji, czy też wspierając się szybkim pobieraniem zamówień.
  • Obsługa – podniesiesz poziom obsługi klienta, ponieważ zautomatyzujesz wysyłanie wiadomości z pomocą Autorespondera Allegro (wiadomości i dyskusji), filtrowanie zamówień ułatwi Ci pracę, a nadawanie paczek będzie jeszcze wygodniejsze. Co więcej, zyskasz także pełną obsługę nad logistyką zamówień w ramach Allegro SMART, czy Allegro ONE.
  • Automatyzacja – system wyręczy Cię z powtarzalnych obowiązków. Jeśli zacznie brakować produktów – zamknie aukcję, a także wznowi w przypadku unormowania sytuacji. Warto wspomnieć również o obsłudze zwrotów i płatności, a to wciąż dopiero mały kąsek możliwości w dziedzinie wykorzystania automatyzacji w obsłudze Allegro z Apilo.
  • Księgowość – sprawy związane z wystawianiem faktur nie muszą wcale spędzać Ci snu z powiek. Narzędzie pozwala na zautomatyzowanie generowania faktur, paragonów, czy pobieranie danych o rozliczonych zamówieniach. 
  • Wizerunek firmy – jak wspominaliśmy, wraz z Apilo zyskujesz wiernego „pracownika”, czyli autorespondera. Odpowie za Ciebie na wiadomości w Centrum Wiadomości i Dyskusjach. Możesz także zadbać o klienta za pomocą automatycznych akcji, które dopilnują, aby miał on jak najlepsze doświadczenie podczas zakupów u Ciebie. Pomogą Ci w tym również m.in. Moduł opini Allegro, czy też nielimitowana liczba integracji z przewoźnikami. W końcu klienci lubią mieć wybór!

Wykorzystanie systemu do zarządzania sprzedażą wielokanałową to doskonały sposób na osiągnięcie wygodnej sprzedaży i obsługi również serwisu Allegro i to bez względu na to, jak dużą liczbą kont zarządzasz. Wpływasz także tym samym na oszczędność swojego czasu – automatyzacja wielu czynności związanych ze sprzedażą i obsługą posprzedażową umożliwi Ci na wykonanie większej ilości czynności. Tym samym zwiększasz swoją skuteczność, która przerodzi się w przyszłości na zysk.

Podano do stołu - dbaj o swój e-commerce!

Jak widzisz, opieka nad sprzedażą w sieci to skuteczny sposób na rozwój biznesu. Wykorzystując narzędzia wspierające obsługę Allegro dajesz sobie większe szanse na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników.

Należy jednak pamiętać, że dbanie o e-commerce o proces ciągły. Dokonuj modyfikacji w strategii, jeśli wymaga tego sytuacja. Traktuj swój biznes jak restaurację – odpowiednio dobrane narzędzia, obsługa na najwyższym poziomie i skuteczność są kluczem do sukcesu w każdym biznesie.

Autor: Apilo

Artykuł sponsorowany

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów