Poradnik Przedsiębiorcy

Sprzedaż na Allegro - czy wystarczy na początek?

Wielu przedsiębiorców przygodę ze sprzedażą zaczyna właśnie od portalu Allegro. Najczęściej są to małe firmy, które dopiero robią pierwsze kroki w handlu internetowym. Natomiast zdarzają się również duże i znaczące na rynku marki, które na portalu aukcyjnym czują się bardzo dobrze i mimo że posiadają już własny sklep internetowy, wciąż prowadzą również sprzedaż na Allegro.

Czy na początek sprzedaż na Allegro jest dobrym i wystarczającym pomysłem?

Udzielenie odpowiedzi na to pytanie nie jest proste. Sukces zależy od wielu czynników: sposobu prowadzenia własnej działalności, możliwości rozwoju, pozyskania klientów, reklamy oraz branży.

Allegro a oszczędności

Wielu zaczyna od Allegro, ponieważ uważa, że w ten sposób zaoszczędzi więcej niż w przypadku własnego e-sklepu. I to jest prawda. Natomiast trzeba zdawać sobie sprawę, że Allegro pobiera prowizję za każdy wystawiony produkt. Przykładowo, jeżeli towar został sprzedany za mniej niż 100 złotych, pobierana jest prowizja w wysokości 9% od ceny końcowej, niezależnie od tego, czy oferta była w licytacji, czy Kup Teraz.

Kwoty prowizji zależą również od kategorii, w jakiej produkty są wystawiane oraz od konkurencji. Zyski, jakie zakładaliśmy przed wystawieniem produktu na portalu, będą więc pomniejszone o prowizję dla Allegro. Jej wysokość można sprawdzić na kalkulatorze udostępnionym dla klientów.Prowizji od sprzedaży Allegro nie nalicza się w kategoriach ogłoszeniowych – Samochody, Motocykle i quady; Używane, Inne pojazdy i łodzie, Przyczepy, naczepy, Maszyny rolnicze, Maszyny budowlane, Nieruchomości, Usługi, Wakacje i Żywe zwierzęta. Oznacza to, że zapłacisz w nich tylko za wystawienie oferty.Natomiast zakładając sklep internetowy już w pierwszym momencie musimy podjąć ważne decyzje, które będą przekładać się na dalszą pracę oraz rozwój firmy. Niektóre z nich to:

  • jak i gdzie będą przechowywane dane,
  • zaprojektowanie platformy zakupowej,
  • jakie metody płatności będą dostępne na stronie,
  • dopracowanie treści dotyczących sprzedawanych produktów,
  • prowadzić bloga czy nie,
  • jak zaistnieć w pierwszej 10-tce w Google.

Mając na uwadze wszystkie zmienne m.in. koszty, promocję, pozyskanie klientów, prowadzenie własnego sklepu czy wystawianie ofert na allegro. Korzystniej jest zacząć sprzedaż od Allegro i skupić się na sprzedaży, a reklamę i promocję zostawić na moment w którym będziemy mieli pewną i ugruntowaną pozycję na Allegro. Sprzedając na Allegro, już na samym początku dostajemy za darmo wielu kupujących, którzy szukają konkretnych towarów - już pierwsza sprzedaż to pierwszy zysk. Natomiast stawiając na własny sklep online ciężko dotrzeć do wielu klientów od ręki. Jednocześnie od razu ponosimy wydatek za samo utrzymanie sklepu.Wyrabiaj swoją markę dzięki rzetelności i zadowolonym klientom, na co ma wpływ:
- rzetelne opisywanie sprzedawanych towarów,
- szybkie odpowiadanie na pytania
- szybkie reagowanie na ewentualne wpadki
- szybka wysyłka zakupionych towarów
- wiele opcji wysyłki oraz płatności
To wszystko będzie przekładało się na pozytywne komentarze od kupujących, a tym samym na coraz większe dochody.

sprzedaż na allegro

Platforma allegro jest przyjazna dla każdego

Każdy, kto choć raz wystawiał aukcję na Allegro wie, że wystawienie przedmiotu jest intuicyjne i dokładnie opisane krok po kroku.

Allegro jest najlepszym rozwiązaniem dla początkujących sprzedawców, obsługa portalu jest łatwiejsza od innych platform tego typu, a tym bardziej od założenia własnego sklepu internetowego.

Własny sklep internetowy to wybór oprogramowania i platformy, a następnie nauka jej obsługi. To może przerażać, jednak jest to proces konieczny do przejścia przy takim typie sprzedaży. Sami tworzymy strukturę strony, kategorie, podkategorie, cały wygląd i sposób obsługi klienta. Ważna jest znajomość chociaż podstaw związanych z SEO, czyli optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Wszystko zależy od przedsiębiorcy.Warto podkreślić, że na stronie allegro.pl znajduje się bardzo dokładna i szczegółowa instrukcja, w jaki sposób wystawiać produkty.

Jeżeli zapoznamy się ze wszystkimi informacjami, na pewno poradzimy sobie z obsługą Allegro. Trzeba poświęcić nieco czasu, aby poznać wszystkie najważniejsze narzędzia i nauczyć się z nich odpowiednio korzystać, aby nie popełniać błędów. Natomiast ucząc się nowych rzeczy, zawsze zdarzają się błędy i potknięcia, najważniejsze to wyciągać z nich wnioski. Jak mawiał Napoleon Bonaparte „Tylko ten nie popełnia błędów, kto nic nie robi”.

Księgowość i podatki a Allegro

Własna działalność gospodarcza wiąże się z płaceniem stosownych podatków. Nie ma znaczenia, w jaki sposób prowadzimy handel – czy robimy to przy pomocy Allegro, mamy własny sklep internetowy czy zajmujemy się handlem tradycyjnym. Jeżeli prowadzimy działalność gospodarczą, naszym obowiązkiem jest rozliczanie się z fiskusem i nawet Allegro nas od tego nie uchroni.Przeczytaj również, co powinieneś wiedzieć sprzedając w internecie:
- Sprzedaż przez Internet? Tym nie opłaca się handlować
- Sprzedaż przez Internet a kasa fiskalna - kiedy jest wymagana?
- Efektywna sprzedaż przez internet - jak ją prowadzić?

Mylne może być przekonanie, że wielu użytkowników wystawiających swoje produkty na Allegro to osoby fizyczne, które nie posiadają własnej firmy, a tym samym nie płacą podatków. Owszem, jest to możliwe, ale tylko w przypadku sprzedaży pojedynczych towarów. Jeżeli chcemy mieć własną firmę i prowadzić handel na większą skalę, musimy prowadzić działalność i tym samym księgowość. W pierwszym etapie rozwoju firmy, kiedy liczy się każdy grosz, przedsiębiorcy często stawiają na samodzielne prowadzenie księgowości online.

Sprzedaż na Allegro – jak robić to dobrze?

Nie można jednoznacznie powiedzieć, czy na początek lepszym wyborem będzie Allegro, czy sklep internetowy. Powodzenie zależy od wielu innych czynników, które towarzyszą prowadzeniu handlu internetowego.

To chociażby dobra reklama, wybór odpowiednich strategii, ale również sposób, w jaki sprzedajemy i prezentujemy nasze produkty i własną markę.

Na Allegro można być widocznym, wzbudzać zaufanie i pokazać się z jak najlepszej strony, trzeba jedynie wiedzieć, jak to zrobić.

Zacznij od zaufania

Zaufanie to podstawa nie tylko w sprzedaży internetowej, lecz także w każdej innej branży, w której oferuje się swoje usługi. Klienci korzystają z oferty tych firm, które są wiarygodne i wzbudzają zaufanie. W internecie może się to okazać nieco trudniejsze, ponieważ nie mamy bezpośredniej styczności z naszymi klientami. Trzeba zatem zwracać uwagę na szczegóły, które decydują o tym, że internauci postrzegają nas pozytywnie. Nazwa konta na Allegro to kwestia, o której wie każdy, kto decyduje się na wystawianie swoich produktów na portalu. Musi pasować do proponowanej oferty i jednocześnie być odzwierciedleniem naszej marki. Innym ważnym elementem jest strona O MNIE, gdzie znajdują się wszystkie dane kontaktowe oraz opis firmy. Wykorzystaj to jako swoją wizytówkę i nie rezygnuj z możliwości zaprezentowania siebie i swojej marki.To cię zainteresuje! Zobacz więcej o sprzedaży na Allegro:
- Aspekt prawny sprzedaży na Allegro, czyli kiedy płacić podatek
- Koszty transportu przy usłudze Allegro Smart – czy stanowią koszt?

Pamiętaj o opiniach

To opinie w największym stopniu wpływają na to, jak jesteśmy odbierani przez użytkowników. Już na samym początku zadbaj o szybką i sprawną wysyłkę oraz o zadowolenie swoich klientów. Być może drobne upominki czy gadżety lub ładnie zapakowany produkt sprawi, że otrzymasz mnóstwo pozytywnych komentarzy oraz same „piątki” za wysyłkę, kontakt oraz jakość produktu w stosunku do opisu oraz zdjęć.

Trzy magiczne elementy

Wystawiając produkt, trzeba przede wszystkim pamiętać o nazwie przedmiotu, jego miniaturce i cenie. To właśnie na te trzy elementy internauci zwracają szczególną uwagę podczas przeglądania aukcji. Nazwa musi koniecznie zawierać słowa kluczowe i zachęcać do bliższego zapoznania się z ofertą. Najczęściej szukając konkretnego produktu, użytkownicy korzystają z wyszukiwarki Allegro, dlatego tak ważne jest umieszczenie w tytule słów kluczowych. Jeżeli mamy już nazwę, to przyszedł czas na miniaturkę. Jesteśmy wzrokowcami, dlatego najczęściej o kliknięciu w daną ofertę decyduje zdjęcie. Zadbaj o to, aby miniaturka była naprawdę wysokiej jakości, a fotografia została zrobiona przy dobrym oświetleniu. Pamiętaj również o cenie – jednym z głównych kryteriów, na które zwraca się uwagę przy wyborze produktu. Nie możesz również zapominać o opisie. Powinien być oryginalny, przedstawiać najbardziej istotne informacje i nie mijać się z prawdą. Postaraj się wyróżnić te cechy towaru, które decydują o tym, że jest on wyjątkowy. I oczywiście korzyści – musisz wiedzieć, że to ich najczęściej w opisie szukają potencjalni klienci.

Promowanie własnej marki

W tym przypadku nie ma znaczenia, czy mamy własny sklep internetowy, czy prowadzimy sprzedaż na Allegro.

sprzedaż na allegro

Wszystko zależy od tego, w jaki sposób będziemy działać w internecie i jak bardzo będziemy aktywni.

Istnieje szereg możliwości, które pomagają małym i większym firmom dotrzeć do klienta i nie jest to jedynie ich własna strona internetowa. Media społecznościowe, czyli lider w kanałach komunikacji, to pierwszy krok, który powinien poczynić początkujący sprzedawca. Kolejne to mailing i blog firmowy.

Integracja z Allegro, jako usprawnienie sprzedaży

W tym momencie przychodzą nam z pomocą nowe usprawnienia, takie jak integracje z Allegro. Dzięki integracji mamy pełną automatyzację sprzedaży z wystawianiem faktur na Allegro, synchronizację z magazynem oraz automatyczne powiadomieniami o pobranych zamówieniach.

Aby ułatwić pracę i wyjść naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców wFirma.pl udostępnia narzędzie, za pomocą którego możemy:

  • wystawiać dokumenty sprzedaży,
  • automatycznie dodawać kontrahentów,
  • zmieniać stany magazynowe,
  • mieć szybki wgląd do aukcji i kontrolować sprzedaż,
  • księgować dokumenty sprzedażowe,
  • wystawiać pojedyncze aukcje,
  • masowo wystawiać aukcje,
  • zakończyć aukcje,
  • synchronizować statusy aukcji z kontem Allegro,
  • pozyskiwać informacje o prowizji pobieranej przez Allegro,
  • zdefiniować domyślne ustawienia aukcji,
  • oznaczać produkty gotowe do wystawienia,
  • dodawać dysk ze zdjęciami produktów do aukcji,
  • wystawiać aukcje z szablonu,
  • wystawiać aukcje z opóźnieniem czasowym,
  • automatycznie wystawiać faktury do zamówień,
  • automatycznie wysyłać faktury za zamówienia,
  • automatycznie wznawianie aukcji,
  • automatycznie zamykanie aukcji,
  • wysyłać powiadomienia e-mail o pobranych zamówieniach,
  • importować aukcje do systemu wFirma,
  • tworzyć produkty na podstawie importowanych aukcji,
  • nadawać paczki do zamówień,
  • generować etykiety nadawcze do nadawanych przesyłek.

Więcej o integracji z Allegro przeczytasz tutaj: Integracja z Allegro +

Czy warto prowadzić sprzedaż na Allegro? – podsumowanie

Sprzedaż na Allegro jest dobrym sposobem, żeby przetestować, jakie jest zainteresowanie produktami, które chcemy sprzedawać w internecie. Znajdzie się tu miejsce zarówno dla małych przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają sprzedaż online i chcą zobaczyć, jakie będzie zainteresowanie ich towarami, jak i dla marek globalnych, które od wielu lat są na rynku. Allegro w odpowiednich rękach może przynieść oczekiwane zyski.

Sprzedając na allegro wykorzystujemy efekt skali. W klasycznym modelu biznesu o efekcie skali mówi się, gdy przy zwiększeniu rozmiarów produkcji dochodzi do zmniejszenia jej kosztów. W rzeczywistości oznacza to, że Allegro łączy utrzymanie serwisu, rozwiązań IT oraz marketingu. Dzięki temu znacznie zmniejszamy koszt niż w przypadku utrzymywania sklepu internetowego na samodzielnej platformie.