0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Firmowa strona www

Wielkość tekstu:

Wiele firm decyduje się na założenie strony internetowej, ponieważ jest to źródło, które może im pomóc w dalszym rozwinięciu swojego biznesu i przypieczętowaniu jego statusu. Innymi słowy: strona www odgrywa bardzo ważną rolę w każdej firmie, która planuje się skalować.

Na początku działalności stworzenie witryny www dla niektórych może wydawać się sporym wydatkiem, ale nie zawsze musi tak być. Wiele zależy od tego, na jakie rozwiązanie się zdecydujemy. 

Strona firmy sprawdza się bardzo dobrze jako forma wizytówki w Internecie, jednak nie tylko. Ról, które spełnia firmowa strona www jest znacznie więcej i wykraczają daleko poza sztampową „promocję w sieci”.

Dlaczego strona firmowa i co powinno się na niej znaleźć?

Na stronie firmy przyszli klienci znajdą (a przynajmniej powinni znaleźć) najważniejsze informacje. 

  • Adres

  • Godziny pracy

  • Ofertę

To kluczowe elementy.

Daleko wykraczają poza możliwości, które dają agregatory firmowych wizytówek i nie oszukujmy się: własna strona to jednak trochę coś innego. Poza tym daje też naprawdę spore możliwości promocji, również tej mniej oczywistej.

Firmowa strona www jest miejscem, do którego odeślesz swoich klientów.
Masz wizytówki? Chociaż czasy papieru powoli mijają, to te klasyczne kawałki kartonu z podanym adresem, numerem telefonu i mailem dalej się sprawdzają. Chociażby po to, żeby umieścić na nich adres www strony. Na którą nowy właściciel wizytówki może wejść.

Taka strona pozwala na atrakcyjne i indywidualne przedstawienie swojej oferty. 

Ciekawe jest też to, że transparentność, którą jest podanie nawet orientacyjnej ceny usługi, częściej przyciąga klientów, niż ich odstrasza. Nawet wysoka cena za usługę jest ważną informacją dla klienta. To też dobry efekt psychologiczny, dzięki któremu klient poważniej traktuje firmę, która jest otwarta i bezpośrednia - niczego nie ukrywa przed potencjalnym nabywcom i (nienachalnie) podkreśla swój profesjonalizm.
O takiej firmie można pomyśleć, że “wie co robi”. Skoro podaje cennik, to orientuje się w cenach na rynku, zna wartość swojej pracy/produktów i co ważniejsze, nie chce też przekłuć niewiedzy odbiorcy w zysk. 

Wbrew pozorom to dobra podstawa do przekonania użytkownika strony, żeby został klientem.

Dobre zaprezentowanie firmy

Posiadanie wizytówki Google, profilu na LinkedIn’ie oraz innych platformach społecznościowych jest dużym stopniu pożądane. Jednak dlaczego w większości przypadków nie jest to wystarczające i głównym “filarem”, który reprezentuje firmę w sieci jest własna strona? 

Przede wszystkim daje nam znacznie większą kontrolę nad tym, co i w jaki sposób chcemy pokazać. Google Business (wcześniej GMF) i innego tego typu rozwiązania opierają się na sztywnych zasadach i mogą pozbawić nas indywidualnego charakteru.  

Dlaczego nie agregator informacji o firmach?

Agregatory są praktyczne w momencie, kiedy chcemy zostawić kontakt w większej bazie, która często wyświetla się w wynikach wyszukiwania, ale na takich stronach nie ma wielu potrzebnych informacji dodatkowych.

Niektóre z nich zamieszczają milion reklam i niestety część użytkowników nie zwróci uwagi na to, że jest to standard dla portalu, i uzna, że to my jesteśmy za nie odpowiedzialni.
Innym minusem takich rozwiązań jest to, że najczęściej reklamy są dopasowane kontekstowo do tego, co jest na stronie. Może okazać się, że nasz przyszły klient zainteresuje się konkurencją, bo zobaczy jej reklamę. 

Własna (oficjalna) firmowa strona internetowa jest narzędziem, które pomaga uniknąć takich nieprzyjemności. 

Pozycjonowanie firmy w Internecie

Pozycjonowanie i SEO strony oraz znajdujących się na niej treści jest jednym z ważniejszych aspektów budowania i rozwoju witryny www. Tej firmowej szczególnie, ponieważ budujemy nią świadomość i rozpoznawalność marki.

Możemy zająć się samodzielnie - zwłaszcza że podstawy nie są trudne, a jeśli dobrze zaczniemy, to późniejsze poprawki w SEO nie powinny sprawiać problemów. Dobre poradniki znajdziemy w sieci (ale od nas też w najbliższym czasie coś dostaniecie). 

Czy strona może być problemem?

Firmowa strona www nie powinna być dodatkowym obciążeniem. Jeśli jednak wiemy, że będą z nią tylko kłopoty lub na jej wykonanie i późniejsze prowadzenie nie będziemy mieli w zupełności czasu, czy też środków, to warto się nad całym przedsięwzięciem zastanowić. Dotyczy to przede wszystkim przypadków, w których to musielibyśmy nauczyć się kodować, zarządzać CMSem lub znaleźć odpowiedniego web developera, który się tym zajmie. 

Jak to obejść?

Istnieje inna opcja i są to wspomniane wcześniej kreatory stron. Wbrew pozorom, to już nie te same narzędzia, które wiele lat temu sprawiały, że strony ładowały się latami. Dzisiaj to pełnoprawne programy do robienia stron. Ich duży plus to łatwość obsługi. Jednak nie wszystkie są sobie równe. Warto wybierać takie narzędzia, które spełniają nasze oczekiwania, jeśli chodzi o potrzeby i pomogą nam rosnąć, a przy okazji będą rosnąć razem z nią.

W przypadku podstawowych CMS-ów rośnięcie strony wymaga już co najmniej podstawowej, jeśli nie średniozaawansowanej wiedzy z zakresu kodowania lub obsługi HTML. Są wprawdzie edytory kodu typu DIVI, jednak w dalszej perspektywie, jeśli faktycznie się na tym nie znamy, takie rozwiązania powodują problemy.

Z drugiej strony firmowa strona może być z czasem przekazana do utrzymania zewnętrznej agencji lub freelancerowi. Niestety czasem to też może powodować kłopoty w pracy z firmą lub osobą, która się tym zajmuje i prowadzić do serii nieporozumień lub sporych kosztów.

Na co zwracać uwagę przy wyborze?

Nie wszystkie rozwiązania proponowane przez niektóre kreatory będą faktycznie dobre.  Wiele z nich po prostu wyrzuca stronę, którą można rozbudować, jednak jej obsługa w pewnym momencie staje się problematyczna.

Duże strony w niektórych kreatorach publikują dość długo - a im więcej podstron, tym gorzej.

Rozwiązania takie jak np. Webflow to narzędzia półprofesjonalne dla designerów, którzy dokładnie wiedzą, czego potrzebują i mają już rozwinięte umiejętności. Dają co prawda spore możliwości, ale wymagają od nas niewiele mniej niż WordPress, a łatwość użytkowania jest chyba dla wielu z nas istotna. 

Kolejnym aspektem jest zakres edycji i swoboda. Sprawdźmy, czy kreator działa na siatce, czy pozwala nam przerabiać projekt, dokładnie tak jak chcemy. Z tego drugiego słynie np. WebWave. Jest to szczególnie istotne w sytuacji, gdy faktycznie chcemy zrobić stronę swojej firmy samodzielnie i mamy na nią już określoną koncepcję. 

Jedną z najważniejszych rzeczy jest też cena i chodzi tutaj zarówno o samo narzędzie, jak i elementy uzupełniające. (np. domena i hosting). Warto wykonać research na temat oferty i polityki cenowej interesujących nas narzędzi. Powinniśmy sprawdzić też ograniczenia konkretnych planów, ponieważ niestety może się okazać, że cena jest korzystna, a tam – reklama. Kolejną rzeczą, która liczy się przy robieniu strony 

Kolejną rzeczą, która liczy się przy robieniu strony firmowej, jest pomoc. Nie należy wykluczać, że może nam się ona przydać na początku pracy przy projekcie lub na dalszym etapie, dlatego warto wiedzieć, że mamy do kogo się zwrócić.

Firmowa strona www - Podsumowanie 

Jak mogliśmy się przekonać firmowa strona www, nie jest niczym strasznym, a co więcej – jest do ogarnięcia, a do tego pomaga w zdobywaniu klientów. Może rosnąć razem z firmą, jednak warto wybrać do jej zrobienia takie narzędzia, które są opłacalne zarówno w bliższej, jak i dalszej perspektywie: czasowo i finansowo.

 

Autor: WebWave

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów