System VoIP dla małych firm to stosunkowo nowa technologia, która zmieniła sposób komunikowania się firm. Korzystając z technologii VoIP, zarówno małe jak i duże firmy mogą zbudować bogaty w funkcje system telefoniczny za ułamek kosztów tradycyjnych systemów telefonicznych.
Dzięki planowi połączeń VoIP, firmy mogą korzystać z takich funkcji, jak menu IVR, kolejkowanie połączeń, grupy kontaktowe, poczta głosowa, konferencje i inne. Ponadto wirtualne systemy telefoniczne są w 100% mobilne, co oznacza brak wyższych opłat za transfer w przypadku przenoszenia biur, czy pracy zdalnej. Wirtualne systemy telefoniczne zapewniają poziom współpracy zespołowej i komunikacji, który nie był wcześniej spotykany w konwencjonalnych systemach telefonicznych.
W tym artykule znajdziesz więcej informacji na temat hostowanej usługi VoIP przez Telestrada S.A. i tego, jak możesz już dziś rozpocząć działalność swojej firmy.
Czym różni się VoIP od tradycyjnej centrali telefonicznej?
Systemy VoIP dla firm to systemy telefoniczne umożliwiające komunikację przez Internet.
W przypadku tradycyjnych systemów telefonicznych połączenia odbywają się za pośrednictwem “tak zwanej” publicznej sieci telefonicznej, na którą składają się fizyczne przewody przesyłające analogowy sygnał głosowy od osoby dzwoniącej do odbiorcy. Połączenie rozpoczyna się, gdy osoba dzwoniąca nawiąże połączenie w sieci. Połączenie między rozmówcą a odbiorcą musi pozostać otwarte przez cały czas trwania połączenia.
Dzięki technologii VoIP rejestrowany głos jest przekształcany na pakiety danych, które są następnie przesyłane tą samą siecią danych wykorzystywaną do innych celów, takich jak wysyłanie wiadomości e-mail, praca nad dokumentami lub udostępnianie filmów. Technologia VoIP wykorzystuje mechanizmy routingu internetowego w celu dostarczenia pakietów od osoby dzwoniącej do zamierzonego odbiorcy. W rezultacie dwie sieci stają się jedną, z której można korzystać do wszystkiego – łącznie z rozmowami telefonicznymi. Sieć może przesyłać więcej danych, co czyni ją bardziej wydajną i opłacalną.
VoIP - dlaczego warto?
Krótko mówiąc, VoIP zastępuje linię telefoniczną, z której większość z nas korzystała do wykonywania połączeń telefonicznych. Nie potrzebuje wielu funkcji poza podstawowym wirtualnym numerem telefonu, pocztą głosową, identyfikatorem dzwoniącego itp.
Z drugiej strony, VoIP w małych firmach ma zastąpić korporacyjne systemy telefoniczne używane przez organizacje do łączenia się swoich pracowników wewnętrznie między sobą, a także zewnętrznie z siecią publiczną.
Tak więc biznesowy VoIP ma funkcje korporacyjne, takie jak automatyczna sekretarka, IVR, książki telefoniczne, połączenia konferencyjne i informacje o obecności, między innymi pomagające to naśladować.
Użytkownicy zdalni, na przykład pracownicy wykonujący pracę zdalną lub pracujący w lokalizacjach klientów, mogą z łatwością uzyskać dostęp do firmowego systemu telefonicznego. Biznesowy VoIP integruje się również z urządzeniami mobilnymi, dzięki czemu użytkownicy nie są przywiązani do telefonów biurowych w celu wykonywania/odbierania połączeń.
Systemy VoIP dla małych firm są tańsze niż stare centrale telefoniczne. W przypadku konwencjonalnej linii telefonicznej firma musi zainstalować kable, sprzęt PBX i telefony stacjonarne. Ponadto muszą płacić stawki za każde wykonane połączenie. Dzięki VoIP nie ma potrzeby instalowania dodatkowego sprzętu. Dostawca, w tym przypadku operator Telestrada S.A. VoIP zarządza całym sprzętem w swojej siedzibie. Dzięki temu firmy nie muszą zatrudniać dodatkowego personelu do zarządzania systemem.
Niedrogi
Dzięki wirtualnym rozmowom firmy mogą rozpocząć korzystanie z istniejącego sprzętu. Jeśli mają odpowiednie łącze internetowe, mogą rozpocząć wykonywanie połączeń VoIP przy użyciu posiadanego smartfona, tabletu, laptopa lub komputera stacjonarnego. Mogą nawet używać istniejących telefonów stacjonarnych z wymaganym adapterem.
Wirtualne plany telefoniczne od Telestrada S.A. obejmują bezpłatne, nieograniczone połączenia z różnymi wirtualnymi numerami telefonów, w tym numerami telefonów VoIP. Dodatkowo systemy telefoniczne VoIP oferują przystępne stawki za połączenia międzynarodowe. Dla wielu firm prowadzących działalność międzynarodową plany połączeń międzynarodowych sprawiają, że minimalna inwestycja w system VoIP dla małych firm jest więcej niż opłacalna.
Mobilny
Technologię VoIP można łatwo przenieść w dowolne miejsce. Nie ma też konieczności zdobywania nowych numerów telefonów w przypadku przenoszenia biura. Technologia VoIP działa w każdej nowej lokalizacji, jeśli istnieje połączenie z Internetem. To ogromna korzyść dla firm, w których pracownicy pracują zdalnie lub hybrydowo.
Elastyczny
Oprócz tego, że są przenośne, systemy VoIP dla małych firm są elastyczne, ponieważ firmy mogą zacząć od małej liczby użytkowników i dodawać ich w razie potrzeby. Nie ma potrzeby prowadzenia nowych przewodów, aby pomieścić dodatkowych użytkowników lub linie telefoniczne. Dzięki temu dodawanie nowych użytkowników do systemu jest łatwe i stosunkowo niedrogie.
Systemy VoIP dla małych firm oferują ulepszone funkcje współpracy
Jeśli chodzi o pracę zespołową i współpracę, VoIP zapewnia zespołom zaawansowane funkcje, które nie są dostępne w konwencjonalnych systemach telefonicznych. Ponieważ połączenia wirtualne to technologia oparta na Internecie, wiadomości błyskawiczne stanowią standardową funkcję w planach VoIP. Ponadto wiele planów VoIP obejmuje funkcję „follow-me”. Dzięki tej funkcji dzwoniący nie muszą się zastanawiać, jakim urządzeniem skontaktować się z pracownikiem. Osoba dzwoniąca po prostu wybiera jeden numer, a system próbuje zlokalizować pracownika na dowolnym z jego urządzeń.
Ustanowienie obecności lokalnej
Wirtualne numery telefonów są niezależne od lokalizacji. Oznacza to, że firmy mogą wybrać numer telefonu z dowolnym numerem kierunkowym. Jako taki, VoIP umożliwia firmom zaistnienie lokalnie na rynku bez konieczności posiadania fizycznej lokalizacji.
Dostępność 24×7
Wirtualny system telefoniczny jest dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zaloguj się i dzwoń z dowolnego miejsca na świecie za pomocą obsługiwanego urządzenia.
Integracja z CRM-em
Firmy korzystające z systemów CRM docenią płynną integrację ze swoimi systemami. Usługę VoIP od Telestrada S.A. można w prosty sposób zintegrować praktycznie z każdym CRM-em, aby umożliwić połączenia przychodzące i wychodzące bezpośrednio z programu.
Funkcje:
Być może największą zaletą VoIP dla małych firm jest to, że umożliwia firmom każdej wielkości korzystanie z funkcji połączeń telefonicznych klasy korporacyjnej. Oto kilka przykładowych funkcji, o które najczęściej pytają klienci:
Kolejkowanie połączeń – kieruj połączenia do wstępnie skonfigurowanych kolejek w oparciu o określone reguły. Twoi klienci usłyszą komunikat z informacją o miejscu zajmowanym w kolejce oczekujących na połączenie z danym działem lub konsultantem.
Grupy kontaktowe — upewnij się, że można skontaktować się z odpowiednią osobą, tworząc niestandardowe grupy kontaktowe, np. VIP. Numery przypisane do tego rodzaju grup mogą mieć pierwszeństwo kontaktu lub dedykowanego opiekuna.
Menu IVR – ułatw klientom dodzwonienie się do konkretnego działu i szybsze załatwienie swoich spraw. Wystarczy, że ustawisz swoje menu głosowe zgodnie ze strukturą Twojej firmy, np. dział handlowy - wybierz jeden, dział księgowości - wybierz dwa, itd.
Konferencje — twórz nieograniczone wirtualne sale konferencyjne, w których może brać udział nieograniczona liczba uczestników - nawet z zagranicy.
Nagrywanie rozmów — nagrywaj i zapisuj rozmowy telefoniczne do wykorzystania w przyszłości. To świetny sposób na szkolenie swoich pracowników lub pomoc przy rozwiązywaniu sytuacji spornych z klientami.
Szybki montaż
Rozpoczęcie korzystania z numeru VoIP dla małej firmy jest proste, a usługi można świadczyć w ciągu kilku godzin lub dni. Mało tego, jak już wspomniano, nie ma tu drogiego sprzętu do zakupu. Firmy mogą rozpocząć świadczenie usług, korzystając z istniejących inteligentnych urządzeń lub komputerów. Co ważne, w Telestrada S.A. wszystkim zajmują się kompleksowo. Od ustawienia schematów IVR po uruchomienie usługi i szkolenia pracowników. Skontaktuj się z doradcą od Telestrada S.A. i przetestuj nasze usługi przez 30 dni za darmo.
Podsumowanie
W przeciwieństwie do telefonów stacjonarnych, telefony IP również potrzebują prądu do działania, co oznacza, że zasilanie awaryjne staje się niezbędne. Jednak na tym w zasadzie kończy się lista wymagań, ponieważ połączenia można wykonywać z telefonów IP, telefonów stacjonarnych, komputerów, telefonów komórkowych i wielu innych urządzeń.
Chociaż podstawowy system VoIP dla małych firm nie potrzebuje wiele, aby był funkcjonalny, istnieją inne wymagania dotyczące VoIP dla firm, aby zapewnić wysoką jakość dźwięku i niezawodność.
Szybkie połączenia internetowe i duża przepustowość zapewniają możliwość wykonywania większej liczby jednoczesnych połączeń za pośrednictwem sieci. Routery i inny sprzęt sieciowy powinny mieć zoptymalizowane ustawienia tak, aby połączenia telefoniczne miały najwyższy priorytet w przypadku dużego ruchu w godzinach szczytu.
Niektóre małe firmy mogą sobie poradzić, korzystając ze swoich istniejących telefonów lub urządzeń mobilnych. Jednak większość większych organizacji woli kupować dedykowane telefony stacjonarne IP, aby zapewnić stałą jakość.
Systemy VoIP dla małych firm to doskonały sposób dla firm każdej wielkości na zaprezentowanie profesjonalnego wizerunku za pomocą systemu telefonicznego klasy korporacyjnej. Te bogate w funkcje systemy są dostępne za ułamek kosztów tradycyjnych linii telefonicznych. Jeśli chcesz sam doświadczyć wirtualnych rozmów, zapisz się na bezpłatny 30-dniowy okres próbny Telestrada S.A. Otrzymasz wirtualny numer telefonu oraz dostęp do intuicyjnego interfejsu WWW umożliwiającego konfigurację systemu.
Artykuł sponsorowany