Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Jak wdrożyć efektywny backup danych w firmie?

Wielkość tekstu:

Backup - kiedy, jak, czy warto?

Jeśli chodzi o backup, głównym pytaniem jest, w jaki sposób go wdrożyć, a nie czy w ogóle jest sens w niego inwestować. Przydatność urządzeń tworzących kopie zapasowe danych jest niepodważalna. Każdego roku pojawiają się kolejne zagrożenia komputerowe, często celujące w przedsiębiorstwa. Utrata danych z powodu ataku hakerskiego może przynieść biznesowi wielomilionowe straty, nie wspominając już o sparaliżowaniu pracy na długi czas. Ponadto wciąż nie udało się stworzyć ani bezawaryjnego sprzętu, ani niezawodnego systemu operacyjnego, więc do kwestii bezpieczeństwa informacji należy podchodzić bardzo ostrożnie.

Backup danych - na co zwrócić uwagę 

Oto kilka wskazówek, dzięki którym zbudujesz tani i efektywny system tworzenia kopii zapasowych:

  • Kluczowe jest dobranie sprzętu. Aby idealnie dopasować sprzęt archiwizujący do skali potrzeb, warto zatrudnić firmę integratorską. Najlepszym wyjściem jest postawienie na jeden wspólny system backupu, ponieważ rozdrabnianie się na kilka typów może przynieść problemy z kompatybilnością. Taka konsolidacja ułatwi sprawowanie kontroli nad urządzeniami i oprogramowaniem, bo wszystko stanie się sterowalne z jednego miejsca.
  • Postaw na backup przyrostowy. Jest to metoda polegająca na tworzeniu kopii zapasowych tylko tych plików, które nie zostały zmodyfikowane od ostatniej archiwizacji. Innymi słowy - system kopiuje wyłącznie to, co w ostatnim czasie “przyrosło”. Tę technologię można stosować zarówno w systemach plików, jak i środowiskach wirtualnych oraz w bazach danych.

  • Korzystaj z rozwiązań, w których stosowana jest deduplikacja. Oszczędzisz tym sposobem wiele przestrzeni dyskowej, ponieważ deduplikacja eliminuje powtarzające się informacje. Niektóre dane na nośnikach pamięci mogą się powtarzać, dlatego nie warto ich kopiować.
  • Centralizacja to najlepszy pomysł w przypadku środowisk wirtualnych. Zastosowanie takiej formuły znacznie skraca czas wdrażania i kontrolowania procesów archiwizacyjnych.
  • Wybierz rozwiązania typu Backup Appliance, które są sprawdzone i łatwe do implementacji (prekonfigurowane). Ich wielką zaletą jest krótki czas, po którym firma otrzymuje kompleksową ochronę przed utratą danych.

Dobry system tworzący backup -owy  to spory wydatek dla firmy, jednak nie powinieneś szukać na siłę oszczędności, bo mogą one mieć fatalne skutki w przyszłości. Zastanów się lepiej, jak mądrze można ograniczyć koszty - na przykład inwestując w bardziej opłacalną perspektywicznie technologię.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów