Poradnik Przedsiębiorcy

Konwersja w e-mail marketingu - poznaj zasady na jej zwiększenie

Podstawowym celem działań e-mail marketingowych jest przekazanie klientowi informacji w taki sposób, aby skorzystał z proponowanej oferty. Mailing to niezwykle skuteczne, mierzalne oraz niedrogie narzędzie marketingowe, z powodzeniem stosowane przez firmy od wielu lat. Mimo że jest to jedna z najstarszych metod komunikacji internetowej, nadal cieszy się ogromną popularnością. Przeczytaj, jak tworzyć treści do newslettera, aby konwersja w e-mail marketingu była zdecydowanie większa.

Konwersja w e-mail marketingu - personalizacja kluczem do sukcesu

Możesz zbierać adresy mailowe i szybko zwiększyć swoją listę mailingową, ale same adresy bez dodatkowych danych nic konkretnego nie powiedzą ci o subskrybencie. Zbuduj bardziej rozbudowany formularz zapisu do newslettera, aby stworzyć spersonalizowany e-mail marketing. Przykładowo firma Zalando podczas zapisu do newslettera zbiera informacje na temat płci użytkownika, które pomagają im spersonalizować wysyłaną ofertę sprzedażową.

 

konwersja w e-mail marketingu

 

Sklep internetowy Topshop poszedł jeszcze dalej i w formularzu umieścił pytania między innymi o imię, datę urodzenia czy poziom wykształcenia. Takie dane dadzą możliwość stworzenia wysoko spersonalizowanej treści mailingowej dopasowanej do preferencji subskrybenta.

 

Konwersja w e-mail marketingu 

 

To jakie dane będą nam potrzebne, jest uzależnione od branży, w której działamy. Tak jak firma odzieżowa pyta użytkownika o płeć, tak np. w gastronomii bardziej będzie potrzebna informacja o preferencjach żywieniowych. Bez wykorzystania spersonalizowanej treści reklamowej nie mamy szans, aby konwersja w e-mail marketingu była na najwyższym poziomie. Jedynie spersonalizowany przekaz odpowiada na potrzeby i oczekiwania klienta. Żaden klient nie chce być zasypywany mailami z ofertą, która go nie interesuje i nie jest dopasowana do jego preferencji.

Wygląd ma znaczenie

Każdy marketer powinien pamiętać, że ma jedynie kilka sekund na zdobycie zainteresowania czytelnika.  

Konwersja w e-mail marketingu jest w dużej mierze uzależniona od szaty graficznej przesłanej wiadomości. W tym celu należy poznać psychologiczną symbolikę kolorów, najskuteczniejsze rozmieszczenie przycisku call to action czy też zapoznać się z wiedzą na temat tego, na które obszary najbardziej skierowany jest wzrok czytelnika. Pamiętaj, że estetyczny wygląd i dbałość o każdy szczegół świadczy o profesjonalizmie, który wzbudza większe zaufanie do marki. Wiadomo nie od dziś, że decyzje często podejmowane są pod wpływem emocji, a odpowiednio przemyślana grafika maila może wywołać pozytywne skojarzenia zachęcające do przejrzenia oferty. Tworząc grafikę, zwróć przede wszystkim uwagę na:

  • fonty - użyj tych wyraźnych i czytelnych, które zostaną poprawnie wyświetlone na większości urządzeń;

  • ilość przedstawionej treści i grafiki - w tym przypadku warto kierować się zasadą: mniej znaczy lepiej. Przeładowana kompozycja będzie rozpraszać wzrok odbiorcy i nie zachęci do podjęcia działania;

  • właściwe wymiary i wagę kreacji - całość nie powinna ważyć więcej niż 60kb i być szersza niż 600px, aczkolwiek ze względu na urządzenia mobilne lepiej zastosować szerokość mieszczącą się w granicy 480-500px, aby e-mail poprawnie się wyświetlił na mniejszym ekranie;

  • rzucające się w oczy call to action - konwersja w e-mail marketingu nigdy nie będzie zadowalająca, jeśli przycisk do wykonania akcji będzie słabo widoczny i niezachęcający do wykonania działania. Warto przetestować różne treści, kolory i położenie, aby sprawdzić, jaki button najlepiej działa.

Rola landing page w e-mail marketingu

Możemy stworzyć doskonałą treść newslettera, jednak jeśli nie stworzymy równie skutecznej strony, do której kieruje mail, nie mamy co liczyć, że konwersja będzie wysoka. Przekierowanie użytkownika do strony głównej jest dużym błędem, oczekuje on przejścia na stronę, która bezpośrednio jest związana z przekazem zawartym w mailu. Jeśli w działaniach e-mail marketingowych nie zostanie uwzględniony landing page, łatwo można stracić klienta zainteresowanego prezentowaną ofertą. Zachowaj spójność, landing page musi nawiązywać do tego, co użytkownik znalazł w skrzynce. Zastosuj ten sam styl, kolorystykę i przekaz. Tak jak w przypadku tworzenia treści mailingu powinniśmy kierować się zasadą prostoty i nieprzeładowania treścią, tak w przypadku landing page możemy odsłonić wszystkie zalety produktu. Sam mail jest tylko zachętą, dopiero po przejściu na stronę użytkownik poznaje szczegóły oferty.

Podsumowując to, co ma największy wpływ na to, by konwersja w e-mail marketingu była wysoka: spersonalizowana treść, dopasowana szata graficzna, mocne wezwanie do działania oraz dopasowana strona landing page.