0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Biznes e-commerce w oparciu o platformę aukcyjną? Zautomatyzuj proces sprzedaży z Allegro+

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Branża e-commerce rozwija się w dynamicznym tempie. Według raportu Gemius, Polacy coraz chętniej korzystają z zakupów online. Każdego roku rośnie także ilość biznesów w Internecie - w lipcu 2019 w Polsce było zarejestrowanych aż 31,7 tys. sklepów! Walka o nowych klientów jest wyzwaniem zwłaszcza dla małych przedsiębiorców. Jak wybić się na tle konkurencji bez dużego budżetu? 

Pierwsze kroki i walka o pozycję na rynku dóbr i usług 

Pomysł na biznes jest ważny, ale wbrew pozorom nawet dobra idea nie zawsze wystarczy, by przedsiębiorstwo odniosło sukces. Wiele firm upada już na początku swojej drogi - według danych udostępnionych przez The Founder Institute (jeden z największych programów akceleracyjnych na świecie) współczynnik przeżywalności startupów wynosi ok. 20%. Innymi słowy, aż 8 z 10 nowych przedsięwzięć nie przetrwa pierwszych lat działalności. Wina rzadko kiedy leży po stronie braku innowacyjności, złej jakości produktów czy niedopasowania do potrzeb grupy docelowej. Przyczyna upadku jest często zgoła inna - dotyczy dziur budżetowych, bagatelizowania kwestii reklamowych czy niezrozumienia zasad, którymi rządzi się rynek.

Walka o zaistnienie w świadomości i pozyskanie nowych klientów jest utrapieniem nie tylko w początkowej fazie rozwoju spółki. O uwagę konsumentów w każdej chwili biją się miliony marek. Jak wskazują statystyki, do przeciętnego użytkownika dociera dziennie średnio 20 tysięcy komunikatów reklamowych. To ogromna liczba! Reklamy bombardują nas na ulicy, w gazetach, w telewizji i social media. Z dużym prawdopodobieństwem tylko niewielka część z nich (ok. 150) zostanie zauważona. A ile tak naprawdę wywrze wpływ i przesądzi o podjęciu decyzji zakupowej? Minimalny procent.

Branża e-commerce: nieprzyjazny świat dla małych sklepów

Sprzedaż w Internecie jest wyzwaniem zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw e-commerce, które nie dysponują ogromnymi budżetami. Prawdziwą trudność stanowi dla nich wybicie się wśród największych marek, które na promocję przeznaczają setki miliony złotych. A wydatki na reklamę to tylko szczyt góry lodowej. Sklepy online każdego dnia borykają się z wysokimi kosztami optymalizacji i utrzymania witryny, a także całą logistyką: magazynowaniem i wysyłką produktów.

Ograniczone budżety wymuszają na sklepach podjęcie niełatwych decyzji a propos aspektów, w które należy zainwestować, nierzadko kosztem innych. Wybór oprogramowania dedykowanego dla e-commerce, profesjonalny wygląd witryny i bieżąca praca nad utrzymaniem stabilności serwisu wydają się podstawową kwestią, ale zupełne zbagatelizowanie kwestii SEO może spowodować duże trudności w budowaniu wartościowego ruchu organicznego. Z drugiej strony, wielu specjalistów ds. marketingu podkreśla, że praca nad optymalizacją strony jest niezmiernie czasochłonna, a pozyskanie pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania Google - bardzo kosztowne. Może zamiast pracy nad SEO warto przeznaczyć część budżetu na pozyskanie płatnego ruchu? A jeśli tak, który kanał promocji będzie odpowiedni dla konkretnej branży? Na te pytania ciężko udzielić jednej prawidłowej odpowiedzi.

Całkiem osobną kwestią jest rozwój zaplecza magazynowego. Wraz ze wzrostem wolumenu sprzedaży, sklepy online stają przed prawdziwym dylematem. Konieczny staje się wykup dodatkowej przestrzeni w magazynie, implementacja systemów monitorujących stan produktów czy wprowadzenie nowych opcji dostawy. Jak pokazał raport Gemius, dostępność ulubionych form dostawy ma znaczący wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Nowe inwestycje dla wielu spółek mogą być nieosiągalne, a skalowanie biznesu - zahamowane już na wczesnym etapie wzrostu.

Automatyzacja i outsourcing, czyli jak utrzymać się na powierzchni w realiach Internetu

Mimo trudności, które czyhają na przedsiębiorców na każdym kroku, wiele małych i średnich sklepów online wypracowuje skuteczne strategie działań. Ratunkiem dla niewielkich spółek jest zrozumienie, że nie wszystkie aktywności należy koniecznie „robić po swojemu”. W wielu przypadkach nieocenioną pomocą okazuje się automatyzacja i oddelegowanie na zewnątrz części działań. Sukces tkwi przede wszystkim w nawiązywaniu odpowiednich kontaktów biznesowych i podejmowaniu współprac.

Z roku na rok coraz więcej firm decyduje się zaufać agencjom marketingowych i reklamowym. Jak wynika z raportu Agencje Interaktywne 2018, ubiegły rok przyniósł dwukrotny, a czasem nawet trzykrotny wzrost zysków dla agencji. Na rynku obserwuje się również wysyp rozwiązań dedykowanych dla branży e-commerce, które wychodzą na przeciw potrzebom sklepów. 

Wśród oferowanych usług znajdziemy m.in. nowatorską opcję fulfillment, czyli kompleksowy outsourcing usług logistycznych (zapewnienie infrastruktury magazynowej, integrację zamówień z systemem wewnętrznym, ścisłą współpracę z dostawcami itd.). Innym udogodnieniem są gotowe layouty dla prostych sklepów, do których dostęp otrzymuje się wraz z zainstalowaniem sklepu na platformie e-commerce typu PrestaShop czy Magento. Ciekawym rozwiązaniem jest także dodatek integracja z Allegro+ oferowany przez system do księgowości i fakturowania wFirma.pl, który umożliwia prowadzenie biznesu bez konieczności zakładania własnego sklepu internetowego.

Integracja Allegro+, nowy sposób na sprzedaż w Internecie

Połączenie wFirma z Allegro stworzyło możliwość sprzedaży produktów bez posiadania osobnej, dedykowanej strony w Internecie i inwestowania w pozycjonowanie produktów. Prowadzenie biznesu e-commerce w oparciu o platformę aukcyjną Allegro wydaje się dobrym rozwiązaniem conajmniej z kilku powodów. Tutaj dotarcie do potencjalnych klientów jest znacznie szybsze i prostsze niż próby wybicia się w wynikach Google. Allegro odwiedza miesięcznie ok. 17 milionów internautów, a każdego dnia w ciągu jednej minuty sprzedaje się aż 519 produktów. Osiągnięcie takich statyk jest wręcz niewyobrażalne dla początkującego sklepu.

Pełna automatyzacja procesu sprzedaży z integracją Allegro+ to idealne wyjście nie tylko dla małych sklepów, dla których posiadanie własnej domeny może być zbyt kosztowne, ale także dla większych korporacji, które decydują się na podział marek ze względu na kanał dystrybucji.

Jeden panel, niezliczona ilość możliwości

Instalacja dodatku Allegro+ na platformie wFirma jest znacznym ułatwieniem pracy dla właścicieli sklepu. Narzędzie umożliwia zarządzanie wszystkimi akcjami oraz rozliczanie i księgowanie płatności w jednym, bezpiecznym miejscu. Tworzone tu aukcje (pojedynczo lub masowo) są automatycznie wystawiane na Allegro, a informacje o zamówieniach trafiają zwrotnie do systemu wFirma. Po zakupie zostaje wygenerowany dokument sprzedaży, a dzięki integracji z przewoźnikami, możliwe staje się pobranie etykiet nadawczych i nadanie produktów. Po przekazaniu przesyłki do dostawcy, numer przewozowy zostaje wysłany do Allegro, a klient otrzymuje możliwość bieżącego śledzenia paczki.

Wśród najważniejszych funkcji dodatku wymienia się:

  • możliwość zaimportowania aukcji stworzonych wcześniej poza systemem
  • tworzenie szablonów aukcji dla wielu produktów
  • pojedyncze i masowe wystawianie aukcji
  • synchronizację statusów aukcji z Allegro
  • automatyczną aktualizację stanu magazynowego produktu, na której podstawie aukcje są wznawianie lub zamykanie, dzięki czemu ryzyko sprzedaży ponad stan jest minimalne
  • generowanie faktur i ich bezpośrednią wysyłkę do klienta
  • integrację z przewoźnikami np. Poczta Polska i Paczka w Ruchu (pobieranie etykiet nadawczych, nadawanie przesyłek i zwrotne wysyłanie numerów przewozowych do Allegro) 
  • księgowanie dokumentów sprzedaży

Podsumowanie

Integracja Allegro+ z systemem wFirma jest równoznaczna ze zautomatyzowaniem całego procesu sprzedaży - od masowego wystawiania aukcji przez generowanie faktur, aktualizację stanów magazynowych po realizację zamówienia, wysyłkę towaru i księgowanie. Rozwiązanie to jest nie tylko sposobem na znaczne oszczędności i skrócenie procesu fakturowania, ale także stanowi wyjście na przeciw oczekiwaniom klienta - pozwala znacznie przyspieszyć, a co za tym idzie, podnieść standard obsługi klienta.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów