Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Blog firmowy - kolejne narzędzie sprzedaży

Wielkość tekstu:

Jedną ze skutecznych form promocji w sieci są blogi. Klienci coraz chętniej czytają merytoryczne treści na temat produktów i usług, z których korzystają. Przede wszystkim dlatego, że różnią się od krótkich i zabawnych tekstów, które zalewają nas w mediach społecznościowych. Blog firmowy to zupełnie inna forma komunikacji, chociaż często również zaliczana do social marketingu. Jednak na blogach można znaleźć poważniejsze treści, zazwyczaj dotyczące konkretnych zagadnień. Jest to element strategii marketingowej. Jak więc, go wykorzystać? Co robić, żeby go dobrze prowadzić?

Jak prowadzić bloga firmowego?

Jeśli zamierzasz prowadzić bloga firmowego, musisz przede wszystkim pamiętać, że każda branża czy grupa docelowa ma swoją specyfikę i należy zastosować różną formę komunikacji. Oto kilka wskazówek, którymi należy się kierować przy prowadzeniu bloga firmowego.

Publikuj różnorodne wpisy

Oczywiście blog przez to staje się ciekawszy. Jednak nie można przesadzić. Blogi o ogólnej tematyce mówią o wszystkim i o niczym. Blog firmowy powinien być prowadzony na jakiś temat. Zbyt szeroka tematyka spowoduje, że żadna grupa odbiorców nie będzie z nią identyfikować. Jednak, przez początkowe niepowodzenia, nie należy się zniechęcać. Są lepsze i gorsze okresy w zainteresowaniu użytkowników. Blog firmowy to inwestycja długoterminowa.

Dbaj o dobrej jakości treści

Twoje teksty muszą się wyróżniać na tle konkurencyjnych blogów i firm. Pamiętaj że czytelnik, wróci do Ciebie tylko wtedy, jeśli uzna że czas poświęcony na przeczytanie twojego artykułu nie był stracony. Staraj się dodawać do swoich treści również zdjęcia czy grafiki. Sprawi to, że będą przyjemniejsze w odbiorze. Pisząc nie wywyższaj się ponad swoich klientów. Nie rób z siebie eksperta, jeśli nim nie jesteś, ponieważ Twoi odbiorcy mogą mieć większą wiedzę w różnych tematach, niż Ty.

Pisz systematycznie

Nie znaczy to od razu, że musisz dodawać wpisy często. Jeśli Twoje teksty są długie, mogą pojawiać się raz w tygodniu. Jednak jeśli przyzwyczaisz odbiorców do regularnych postów, będą do Ciebie wracać. Z czasem łatwo dostrzec, jaka jest optymalna częstotliwość publikacji. Ważne jest, aby nie zasypać czytelników zbyt dużą ilością wpisów.

Wyróżniaj się

Pisz o innych tematach niż Twoja konkurencja, unikaj tematów powielanych na innych blogach. Niech Twoje treści będą unikalne. Nie pisz jedynie o firmie i swoich produktach. Nie twórz w nich bezpośredniej lub pośredniej reklamy. Odbiorcy od razu to zauważą. Nie kopiuj też wpisów od innych, ani z zagranicznych portali. Twoi użytkownicy mogą czytać wiele serwisów i znać te treści.

Znajdź cel blogowania

Blog jest tylko narzędziem do realizacji celów firmy. Nie powinien być celem samym w sobie. Jeśli masz do wypromowania nowy produkt albo chcesz edukować klientów z obsługi twoich urządzeń, pisz bloga. Nie promuj go natomiast na siłę. Jeśli będzie zawierał ciekawe i aktualne treści zainteresowani sami na niego trafią, a wtedy spełni on swoją rolę jako narzędzie marketingowe.

Bądź w stałym kontakcie z czytelnikami

Nie bój się komentarzy. Nawet tych negatywnych. Jeśli takie są oznacza to, że internauci czytają twoje teksty. Reaguj na komentarze oraz odpowiadaj na zadawane pytania. Włączaj się do dyskusji użytkowników. Jeśli mają oni różne punkty widzenia, buduje to wiarygodność bloga. Nie prowadź rygorystycznej selekcji komentarzy bo zniechęci to czytelników do wyrażania jakiejkolwiek opinii.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów