Poradnik Przedsiębiorcy

Blog firmowy – skąd czerpać inspirację na treści?

Na wielu stronach firmowych można dzisiaj znaleźć zakładkę Blog. Nic w tym dziwnego, pomaga on nam bowiem zyskać opinię eksperta w danej dziedzinie. Możemy na nim pokazać naszą wiedzę, umiejętności, w niektórych przypadkach może służyć jako portfolio. Jednak w pewnym momencie pomysły na treści na blog firmowy po prostu się wyczerpują. Chcielibyśmy tworzyć, zebraliśmy grupę odbiorców, ale w głowie mamy pustkę. Nie wiemy, o czym pisać. Warto na taką okazję mieć przygotowane miejsca, z których będziemy mogli czerpać inspirację. Skąd brać pomysły na posty na blog firmowy? Przeczytaj w niniejszym artykule.

Po co nam blog firmowy?

Jak już wspomnieliśmy, coraz więcej firm na swojej stronie decyduje się na zakładkę Blog. Głównie dlatego, że dla wielu z nich jest to miejsce, które pomaga im zyskać opinię eksperta. Poza tym dzielenie się wiedzą jest bardzo ważne, a odbiorcy to doceniają.

Na blogu możemy nie tylko pisać na tematy branżowe, lecz także przybliżyć klientom naszą firmę – opowiadać o pracownikach, biurze, ciekawych projektach. Odbiorcy lubią wiedzieć takie rzeczy i chętnie poznają przedsiębiorstwa także od kuchni.

Dlatego też zdecydowanie się na blog firmowy może być doskonałym pomysłem. Pokazujemy naszą wiedzę, zbliżamy się do potencjalnych klientów, poza tym w niektórych przypadkach, możemy również budować tam nasze portfolio (na przykład w przypadku osób, które zawodowo zajmują się pisaniem).

W związku z tym z pewnością warto rozważyć rozszerzenie naszej firmowej strony o blog firmowy.

Skąd czerpać inspiracje na blog firmowy?

Zazwyczaj na początku prowadzenia bloga firmowego mamy mnóstwo pomysłów na treści, a notki możemy dodawać niemal codziennie. Jednak po pewnym czasie może pojawić się blokada – zwyczajnie brakuje nam pomysłów, wydaje nam się, że poruszyliśmy już właściwie wszystkie tematy. Wówczas warto sięgać po inspirację do tworzenia treści. Skąd je jednak wziąć?

Zapytaj odbiorców o czym chcą przeczytać

Na samym początku warto sięgnąć po sposób – wydawać by się mogło – najprostszy. Zapytaj swoich odbiorców. Najpewniej oprócz strony internetowej posiadasz także media społecznościowe, na których obserwują cię osoby zainteresowane twoją działalnością. Napisz do nich i zapytaj, co ich szczególnie interesuje.

Może się okazać, że niektóre tematy były już poruszane na blogu, wtedy podziel się z czytelnikami odpowiednimi linkami, jednak wszystkie inne propozycje zapisz i skorzystaj z nich. Dzięki temu dowiesz się, co jest ważne dla twoich czytelników i czego chcieliby się od ciebie dowiedzieć.

Przyglądaj się dyskusjom w internecie

Skarbnicą inspiracji mogą być też różnego rodzaju dyskusje w internecie. Jeśli zaczynasz przygodę z prowadzeniem bloga firmowego, warto dołączyć do grup tematycznych na Facebooku, LinkedIn czy GoldenLine. Obserwuj dyskusje na forach, sprawdzaj, o czym mówią ludzie.

Być może ich wiedza jest nieuporządkowana, podzielona na części, które możesz złożyć, tworząc merytoryczny wpis? Przyglądaj się dyskusjom, zapisuj ciekawe tematy, zdobywaj wiedzę na ich temat i dziel się nią z innymi.

Śledź portale branżowe

Doskonałą inspiracją do tworzenia, mogą być także wszelkie portale branżowe. Dodatkowo warto również obserwować profile ekspertów w mediach społecznościowych. Dzięki temu zawsze będziesz wiedzieć, co piszczy w trawie i czym warto się zainteresować.

Może również się okazać, że wiesz znacznie więcej o jakimś zjawisku lub spoglądasz na nie z zupełnie innej perspektywy i możesz wejść w polemikę. Portale branżowe to nie tylko źródło wiedzy – mogą być świetną inspiracją do tworzenia ciekawych postów.

Odśwież starsze wpisy

Kiedy brakuje ci pomysłu na nowe wpisy – przejrzyj stare. Być może okaże się, że jakiś czas temu pisałeś, o czymś, o czym dzisiaj wiesz już znacznie więcej? Aktualizuj treści, nie bój się wracać do tematów. Być może ktoś zainteresowany problemem czeka na nowe informacje na jego temat.

Sprawdzaj komentarze

Kopalnią wiedzy mogą być również komentarze. Odbiorcy często w nich dyskutują na interesujące ich tematy, a tym samym naprowadzają autora bloga na nowe wątki. Poza tym właśnie tam mogą oni również zaproponować tematy do nowych wpisów. Warto przyglądać się tym sugestiom.

Sprawdzaj słowa kluczowe

Warto również sprawdzać, jak odbiorcy dostają się na nasza stronę – na przykład jakie słowo kluczowe ich do nas przywiodło. Dzięki temu możemy się dowiedzieć, czego szukają najczęściej i o czym chcą czytać. Wystarczy tylko wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom.

Sprawdź Google

Warto również wpisać interesujące nas słowa kluczowe z naszej branży w wyszukiwarkę Google i sprawdzić, co ma nam ona do powiedzenia, jakie tematy podpowiada, co się nam wyświetli. Dzięki takim luźnym skojarzeniom możemy wpaść na doskonałe pomysły.

Źródeł inspiracji do pisania bloga firmowego jest naprawdę wiele, wystarczy ich poszukać i rozejrzeć się dookoła. Dzięki nim stale będziemy mogli tworzyć nowe, ciekawe treści.