Poradnik Przedsiębiorcy

Serwis tematyczny - pomoc w pozyskaniu dodatkowych klientów online

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z wieloma dodatkowymi czynnościami ze strony przedsiębiorcy. Musimy pamiętać o stałej aktualizacji naszego asortymentu, poszerzaniu go i odpowiednio szybkiej realizacji zamówień. Warto pomyśleć i wykorzystać do tego serwis tematyczny. Ponadto będąc właścicielem e-sklepu powinniśmy zadbać o dobre rozreklamowanie produktów i wypozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych.Dobrym pomysłem na budowanie wizerunku marki jest prowadzenie serwisu tematycznego, związanego z ofertą proponowaną przez naszą firmę.

Utworzony przez nas serwis tematyczny i współgrające z naszym sklepem internetowym mogą nam przynieść wymierne korzyści. Decydując się na stworzenie portalu z najświeższymi informacjami, poradnikami oraz recenzjami tak naprawdę pozycjonujemy sklep online w wyszukiwarkach internetowych i sprawiamy, że więcej osób zdecyduje się na zakup sprzedawanych produktów.Internauci szukający porad dotyczących danej profesji czy recenzji sprzętu trafiając na publikowane w ramach serwisu tematycznego teksty mogą zdecydować się na zakup opisywanego produktu właśnie u nas. Trzeba jednak pamiętać o tym, by publikowane przez nas treści były rzetelne.

Oferując klientom dany produkt powinniśmy dysponować stosowną, fachową wiedzą na jego temat. Tylko wtedy wzbudzimy zaufanie i będziemy mogli liczyć na to, że internauta złoży zamówienie właśnie u nas. Dobrym pomysłem wydaje się być również umieszczanie kodów rabatowych w publikowanych treściach. To również przyciąga klientów.

Pozycjonowanie tekstami w serwisie tematycznym

Decydując się na tworzenie serwisu tematycznego warto utrzymywać go na tej samej domenie co sklep internetowy. Dla przykładu – prowadząc sprzedaż na stronie xyz.pl możemy pokusić się na stworzenie portalu na subdomenie poradniki.xyz.pl. Dzięki temu odpowiednio wypozycjonujemy zarówno serwis, jak i nasz sklep internetowy. Ponadto przy pisaniu tekstów powinniśmy wziąć pod uwagę kilka kwestii związanych z pisaniem pod SEO. Nasze treści powinny być bogate we frazy kluczowe, akapity nie mogą być za długie i powinniśmy stosować przyciągające uwagę internautów tytuły. Dzięki temu będziemy mogli liczyć na stosunkowo wysoką pozycję w wyszukiwarce internetowej. Jeśli chcemy uzyskać jedno z pierwszych miejsc po wpisaniu danej frazy, to powinniśmy zastanowić się nad skorzystaniem z usług fachowych firm marketingowych.

Serwis tematyczny to także możliwość dodatkowego zarobku

Mało kto zdaje sobie sprawę, że prowadzony serwis tematyczny, może nie tylko pozytywnie wpłynąć na sprzedaż w ramach sklepu internetowego, ale także pozwoli na uzyskanie dodatkowych przychodów. Na portalu internetowym możemy sprzedawać przestrzeń reklamową, korzystać z linków afiliacyjnych znanych porównywarek cenowych oraz publikować artykuły sponsorowane. Ponadto serwis tematyczny może umożliwić pozyskanie wielu partnerów biznesowych oraz ułatwić kontakt z dystrybutorami danych produktów, które później możemy wprowadzić do sprzedaży. Pamiętać należy, że tworząc serwis tematyczny musimy trzymać się powiązań z branżą. Bez sensu wydaje się być prowadzenie portalu na przykład o podłogach w momencie, gdy sprzedajemy elektronikę użytkową.

Warto czy nie warto?

Osoby decydujące się na założenie serwisu tematycznego muszą liczyć się z tym, że tworzenie go w pojedynkę jest naprawdę trudne i wymaga sporego samozaparcia. Korzyści, jakie przynosi prowadzenie portalu powiązanego tematycznie z naszym sklepem internetowym są naprawdę spore, więc jeśli jesteśmy w stanie zapewnić wysokiej jakości treści, to powinniśmy zastanowić się nad stworzeniem takiej strony. Pozwoli ona na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów i nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych, które są niezwykle istotne w każdej gałęzi biznesu.