0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Jak stworzyć osobistą markę?

Wielkość tekstu:

Jak spowodować, by na dźwięk twojego nazwiska konkurencja czujnie nadstawiała uszu, a klienci z uznaniem potwierdzali twój profesjonalizm? Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl pomoże ci zbudować własną, silną markę.

Nie ma wątpliwości, że wiele rzeczy, które inspirują cię na co dzień, to po prostu marki. Wszystkie twoje zakupowe decyzje z pewnością są podejmowane przez ukierunkowanie na marki. Od urządzeń przenośnych po komputery, od ubrań po buty, od samochodów aż po linie lotnicze – prawdopodobnie masz już wyrobioną opinię o tych wszystkich markach, z którymi miałeś już do czynienia.

Jednak marki idą już o wiele dalej – oddziałują na ludzi i ich osobowości. Masz ukształtowaną i wyrobioną opinię na wiele tematów właśnie dzięki markom i opiniom ich szefów.

Również ty sam możesz stać się marką. Możesz zacząć kreować siebie w wybranej branży tak, aby kontrahenci, pracodawcy, wpływowe osoby i cała „publiczność” wyrobiła sobie pozytywną opinię o tobie.

W ten sposób stanie się marką samą w sobie może poszerzyć twoje możliwości zawodowe, przyczynić się do awansu, zwiększyć przychody i wypromować cię w branży, w której funkcjonujesz.

Oto pięć podstawowych wskazówek, które pomogą ci to osiągnąć:

1. Wskaż to, co cię wyróżnia

Rozpoznawalność opierająca się na konkretnej rzeczy bądź cesze to pierwszy punkt w budowaniu wizerunku każdej marki. Czy jesteś: bystry, zaradny, zabawny, sprytny? Co jest twoim znakiem rozpoznawczym? Bez względu na to, czy chodzi o stacje telewizyjne czy linie lotnicze – twoja marka musi być zupełnie inna od wszystkich. Zacznij więc tworzenie swojego wizerunku od sięgnięcia do CV i sprawdzenia, czy oferuje ono potencjalnemu pracodawcy coś nowego, oryginalnego i innego.

2. Bądź konsekwentny

Od CV aż po twoje konto na Facebooku, Linkedin albo Twitterze upewnij się, że twoje posty czy wiadomości są Małgorzata Majewskaspójne i konsekwentne z tym, kim naprawdę jesteś. Jeśli potencjalni partnerzy, pracodawcy bądź ludzie z branży będą chcieli wyrobić sobie opinię na twój temat (oraz twojej marki) poprzez takie źródła, bycie konsekwentnym w promowaniu siebie i swoich wartości naprawdę pomaga. Jeśli więc jesteś niespójny i niejednoznaczny w tym, co robisz i piszesz, wszyscy inni tak też cię będę postrzegali. Wysyłanie sprzecznych sygnałów nie zaprowadzi cię na szczyt.

3. Pomóż się marce rozprzestrzenić

Czy robisz wystarczająco dużo, aby wypromować i rozprzestrzenić swoją markę? Bez wątpienia wszyscy spędzamy wiele czasu w wirtualnym świecie, ale czy właściwie wykorzystujemy ten czas? Zamieść swoje CV, upublicznij się, bądź internetowo aktywny w tematyce swojej branży na liczących się forach i w grupach dyskusyjnych. Daj się zauważyć.

4. Nie pospieszaj tego

Największe marki (i związani z nimi ludzie sukcesu) nie stały się tym, czym są obecnie, z dnia na dzień. Wszystko to zajmuje trochę czasu i wymaga planowania. Zastanowienie się, kim tak naprawdę jesteś i jak chcesz być postrzegany, to pierwszy krok. Jednak popychanie marki w odpowiednim kierunku ku sukcesowi powinno być stałym elementem twojego działania w opozycji do nagłych i jednorazowych przejawów aktywności. Oczywiście kiedy nabierzesz większej pewności siebie i obycia, możesz działać dynamiczniej i efektywniej, ale powolny start pozwoli ci na poznanie i „poczucie” tego wszystkiego, sprawdzenie, jak to działa w twojej branży.

5. Bądź wiarygodny

Bez względu na to, czy siedzisz w sektorze IT, w finansach, marketingu, prawie czy show businessie – musisz ciągle starać się o to, by twoja marka była wiarygodna. Nikt nie potraktuje cię poważnie, jeśli będziesz propagował i promował szalone i niewykonalne pomysły i idee, które brzmią absurdalnie. Ludzie wierzą w marki – uwierzą więc i w twoją, jeśli będą pewni, że mogą ci zaufać.

Poświęć więc trochę czasu na przemyślenie, kim tak naprawdę jesteś, co chcesz osiągnąć, a następnie staraj się o to, promuj siebie, odnoś sukcesy i inspiruj innych – radzi Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów