Każdy sprzedawca nastawiony na sukces i rozwój biznesu stale ocenia najlepsze sposoby poprawy wydajności i wyników finansowych. Nieuchronnie dzisiejsza rzeczywistość jest taka, że Twój przyszły sukces będzie w dużej mierze zależał od tego, czy i jak Twoja firma wykorzystuje sztuczną inteligencję. Czas więc lepiej poznać możliwości wykorzystania AI w sprzedaży online, które pozwolą Ci czerpać korzyści z natychmiastowej poprawy produktywności, co może przełożyć się na to, na czym zależy Ci najbardziej: długoterminowy wzrost przychodów.
Sztuczna inteligencja - czym jest?
Zanim przejdziemy do konkretnej roli sztucznej inteligencji w realiach dzisiejszego e-commercu - zacznijmy od przypomnienia podstaw.
Sztuczna inteligencja (AI) obejmuje szereg technologii, takich jak:
- uczenie maszynowe,
- głębokie uczenie,
- widzenie komputerowe,
- przetwarzanie języka naturalnego.
Umożliwia komputerom lub maszynom wykonywanie zadań, które tradycyjnie wymagają ludzkiej inteligencji. Na tej kanwie powstają liczne oprogramowania wykorzystujące sztuczną inteligencję i inne technologie w celu automatyzacji i usprawnienia procesów sprzedażowych. Warto również zaznaczyć, że AI potrafi analizować ogromne ilości danych i pomaga wyciągać z nich cenne dla sprzedawcy wnioski.
Jaka jest rola AI w sprzedaży?
Sprzedawcy, którzy nie boją się wykorzystać do swoich celów biznesowych sztucznej inteligencji mogą rozwijać swoją sprzedaż szybciej niż firmy, które nie chcą korzystać z takiego wsparcia.
To może przynieść Twojemu biznesowi szereg korzyści - nie tylko zapewnić wgląd w zwyczaje zakupowe i zachowania klientów w oparciu o takie elementy, jak zaangażowanie w pocztę elektroniczną i media społecznościowe, analitykę internetową i trendy rynkowe, ale nawet pomóc Ci w przygotowaniu oferty w sposób bezpośredni - generując niezbędne treści do celów sprzedażowych.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w sprzedaży oszczędza czas i pomaga zespołom efektywniej sprzedawać poprzez automatyzację powtarzalnych zadań opartych na danych, umożliwiając sprzedawcom skupienie się na pracy wymagającej ich wiedzy specjalistycznej.
W jaki sposób AI może usprawnić tworzenie treści sprzedażowych?
Tworzenie treści sprzedażowych to czysty copywriting, który polega na pisaniu opisów marketingowych w taki sposób, aby zachęcić odbiorców do wykonania czynności, którą chcesz, aby wykonali, na przykład kliknięcia przycisku “KUP TERAZ”.. Jest to jedna z najważniejszych umiejętności oddzielających sprzedawców odnoszących sukcesy od tych osiągających słabe wyniki w e-commerce.
Nastawieni na rozwój sprzedawcy rozumieją, jak sprawić, by ich odbiorcy chcieli działać, przestrzegając rozsądnych zasad copywritingu.
Wielu marketerów ma trudności z napisaniem dobrego tekstu, co może skutkować niskimi współczynnikami konwersji. Dzisiaj sztuczna inteligencja ułatwia sprzedawcom tworzenie przekonujących do zakupu tekstów, co dla wielu może oznaczać koniec z godzinami wpatrywania się w pusty ekran i zastanawiania się, co napisać, aby sprzedać.
Generator opisów AI - czym jest i jak z niego skorzystać?
Oczywiście sztuczna inteligencja nie może czytać w Twoich myślach. Musisz mieć do dyspozycji narzędzia AI, takie jak ChatGPT i zadawać im pytania pod kątem swoich wymagań, powiedzieć im dokładnie, czego chcesz. Dobra wiadomość jest taka, że dla jeszcze większego ułatwienia wykorzystania potencjału sztucznej inteligencji do generowania treści - pojawiły się rozwiązania, które odejmują Ci nawet konieczność umiejętnego stawiania pytań AI.
Generator opisów AI w Apilo jest jednym z takich narzędzi. Pozwala na szybkie i wygodne generowanie unikalnych opisów ofert i produktów na potrzeby różnych kanałów sprzedaży (Allegro, Amazon i inne marketplaces), a silnikiem takiego rozwiązania jest technologia ChatGPT.
Opisy AI - Generator opisów produktów i ofert z ChatGPT – dlaczego warto zainteresować się tym rozwiązaniem?
- zyskujesz nawet do 80% oszczędności - porównując to do kosztów tradycyjnych sposobów tworzenia treści
- oszczędzasz ogromną ilość czasu – moduł generuje opisy AI błyskawicznie i nie musisz czekać na wenę lub na to, aż copywriter stworzy i dostarczy Ci treść
- nie jest Ci potrzebna wiedza o tym, jak rozmawiać z AI – narzędzie dostępne w Apilo generuje zapytanie na podstawie odpowiednio napisanego skryptu
- zyskujesz przewagę nad konkurencją - równocześnie zwiększając szansę na lepsze SEO, podniesienie konwersji i szybki rozwój sprzedaży
- zyskujesz opisy dopasowanego do potrzeb swojego biznesu – możesz wybierać z różnych wariantów długości oraz sposobów generowania treści
Aby skorzystać z możliwości modułu Opisy AI - Generator opisów produktów z ChatGPT należy założyć konto w Apilo i doładować wirtualny portfel. Zasilony budżet pozwoli Ci generować opisy produktów i ofert bezpośrednio w systemie będącym narzędziem do zarządzania sprzedażą wielokanałową w jednym miejscu.
Na koniec warto dodać, że możliwości zastosowania AI w sprzedaży online jest o wiele więcej, a generator opisów produktów i ofert w Apilo to tylko przykład wykorzystania owoców nowoczesnej technologii dla e-przedsiębiorców, czego efektem zwykle jest zwiększona produktywność sprzedaży na każdym poziomie, a jak wiadomo - im większa produktywność, tym większy wzrost przychodów.
Autor: Apilo
Artykuł sponsorowany