0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Jaki powinien być dobry copywriter? Pisz zawodowo i zarabiaj na tym!

Wielkość tekstu:

Copywriter to osoba, która zawodowo tworzy reklamowe teksty, slogany, zajmuje się treścią ulotek, plakatów czy scenariuszów reklam. Wbrew nazwie nic nie kopiuje, a im jest lepszy, tym bardziej wartościowe są jego teksty. Co zrobić, by być najlepszym w swojej dziedzinie? Jaki powinien być i w jaki sposób musi pracować dobry copywriter?

Jaki powinien być dobry copywriter?

Dobry copywriter powinien posiadać szereg cech, z których każda jest niezwykle istotna. Przede wszystkim ważna jest łatwość pisania. Nie da się tworzyć dobrych tekstów bez tzw. lekkiego pióra. Poza tym dużym atutem jest kreatywność. Musimy wiedzieć, jak w ciekawy sposób przedstawić temat, czasami stworzyć 10 tekstów o tym samym, jednak zupełnie innych – pomysłowość jest tu kluczowa. Nie ma dobrego copywritera bez umiejętności poszukiwania najlepszych źródeł. Istotne jest również wyławianie najbardziej wartościowych informacji. Często konieczna okazuje się umiejętność pracy pod dużą presją czasu. Dobry copywriter to również ktoś, kto musi tak samo dobrze pracować samodzielnie, jak i w zespole.

Jak stawać się coraz lepszym?

Aby uzyskiwać coraz lepsze wyniki i być zatrudnianym do coraz ciekawszych zleceń, nie wolno stać w miejscu. Przede wszystkim na początku drogi mierzmy siły na zamiary i nie obawiajmy się pracy za nieco mniejsze pieniądze. W końcu nie od razu Kraków zbudowano i nie od razu nauczono się tworzyć naprawdę profesjonalne teksty. Dzięki takim zleceniom można stworzyć swoje portfolio, które jest niezwykle istotne. Przyda nam się przy poszukiwaniu pracy i będzie dokumentowało nasze osiągnięcia.

Należy pamiętać, że copywriting to dziedzina, w której stale się coś zmienia. Musimy trzymać rękę na pulsie, śledzić informacje, szkolić się i nie stać w miejscu.

Wspominaliśmy o tym, że dobry copywriter musi być kreatywny – nie bój się pokazywać swojej pomysłowości od samego początku. Pomyśl o ciekawym, pomysłowym liście motywacyjnym czy CV, pokaż, że jesteś inny niż reszta i warto z tobą pracować. Wykaż się, postaraj, nie spoczywaj na laurach.

Jeżeli chcemy być coraz lepsi, musimy czytać – naprawdę dużo czytać. Nie tylko literaturę z branży, ale właściwie wszystko, co wpadnie nam w ręce. Poznawać różne style, odmiennych odbiorców, poszerzać horyzonty i słownictwo. A skoro już o słownictwie mowa – nie ma dobrego copywritera, który nie zna zasad poprawnej polszczyzny. Poprawne budowanie komunikatów jest niezbędne.

Dobry copywriter pisze często, niezależnie od tego, czy spłynie na niego wena. Pamiętajmy, że to praca, nie hobby i aby być coraz lepszym, należy ćwiczyć. Również wtedy, kiedy wydaje nam się, że nie napiszemy ani słowa. Należy wypracować w sobie dyscyplinę.

Bądźmy ciekawi. Poznawajmy zawsze opinie każdej ze stron, sprawdzajmy, czytajmy wszystko, co jest związane z tematem, który mamy opracować. Starajmy się być bezstronni.

Pomocne może być również śledzenie najlepszych, zasubskrybowanie blogów o copywritingu, znalezienie autorytetu z tej dziedziny, obserwowanie jego pracy. Może to nas zmotywować do działania i ćwiczyć swoje umiejętności.

Jak tworzyć dobre (i dobrze płatne) teksty?

Przygotuj swoje miejsce pracy, spraw, by nic nie mogło cię rozproszyć, przewietrz pomieszczenie – to naprawdę działa. Znajdź również narzędzia, na których będzie ci najwygodniej pracować.

Dobry copywriter rozpoczyna tworzenie tekstu od określenia grupy docelowej. Musisz doskonale poznać odbiorcę. Jeżeli masz taką możliwość – porozmawiaj z nim, przekonaj się jakim językiem się posługuje, jakie formy preferuje. Miej świadomość, jak powinny wyglądać komunikaty skierowane do niego.

Zbierz jak najwięcej informacji na temat, który musisz opracować. Sprawdzaj źródła, upewniaj się, że nie piszesz bzdur. Absolutnie nie opieraj się tylko na jednej informacji.

Masz tylko chwilę, by zainteresować odbiorcę. Zrób to! Stwórz tytuł, który będzie go przyciągał. Skonstruuj ciekawe nagłówki, to na nie czytelnik zwróci początkowo uwagę.

Pisz zgodnie z zasadami SEO, ale pamiętaj o umiarze. Tekst musi mieć ręce i nogi, tworzysz go dla ludzi, nie dla robotów.

Staraj się pisać prostym językiem, zapomnij o głębokich porównaniach, bardzo literackim stylu (chyba że tego wymaga konwencja). Po prostu – nie przesadzaj.

Pamiętaj, że pisanie ciągiem może być męczące dla odbiorcy. Nie pomijaj akapitów, stosuj śródtytuły, formatuj tekst. Zastosuj szablon: wstęp – rozwinięcie – zakończenie.

Pamiętaj – jeżeli chcesz być profesjonalistą, stawiaj jakość ponad ilość. Tylko dzięki temu rozpoczniesz tworzenie naprawdę wartościowych, dobrych tekstów, które sprawią, że pasja pisania stanie się naprawdę dobrze płatną pracą!

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów