0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Virale - co to właściwie jest ?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Virale stały się jedną z najlepiej rozpoznawalnych form promocji w internecie. Najczęściej występują w formie krótkich filmów video, o wciągającej treści. Zaskakują dostarczają wrażeń i są chętnie udostępniane. Ich potencjał jest niemały, dlatego coraz częściej marketingowcy decydują się na wykorzystanie tej formy promocji dla celów komercyjnych. Na czym polega ich fenomen?

Virale w marketingu wirusowym

Virale, dzięki temu, że niosą wciągającą treść, są chętnie udostępniane w mediach społecznościowych. Podróżuje wraz z kolejnymi kliknięciami - najpierw w sieci kontaktów jednego użytkownika, później coraz dalej do szerokiego grona internautów. Cały mechanizm przypomina działanie wirusa - rozprzestrzenia się szybko, wędruje coraz dalej do nieznanych sobie odbiorców. W marketingu wirusowym, virale odgrywają kluczową rolę. Przedstawiają sytuacje, które budzą emocje, chęć udostępnienia dalej. W ten sposób potencjalni klienci kształtują swoją świadomość na temat marki. Także miejsce występowania virali jest bardziej naturalne - serwisy społecznościowe, kanały Youtube - czyli wszędzie tam, gdzie internauci przybywają w poszukiwaniu rozrywki. Działa to znacznie bardziej pozytywnie, budzi dobre skojarzenia z marką.

Na co uważać przygotowując własny viral?

Użytkownicy internetu są coraz bardziej świadomi i szybko selekcjonują treści na to, co warto, a czego nie warto przeglądać. W ciągu ułamków sekundy mamy szansę zaprezentować się i skłonić potencjalnego klienta do kliknięcia "play".  Dlatego virale, poza przekazem merytorycznym, muszą być także atrakcyjny wizualnie. Trzeba poznać preferencje, standardy, obserwować - jakie układy graficzne są najbardziej pożądane przez społeczności. Warto także pamiętać o tym, że osoby, które decydują się na udostępnienie danej treści w internecie, czują się bardziej związane z danym tematem. Zdają sobie sprawę, że to czym dzielą się ze znajomymi, określa kim są. Zatem ryzykują własnym wizerunkiem. Z drugiej strony, internauci, bardzo chętnie dzielą się treścią, która opisuje ich punkt widzenia, odpowiada ich wartościom.

 

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów