Jak osiągnąć sukces w biznesie? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jednak dzięki kilku kluczowym elementom można znacznie zwiększyć swoje szanse. Mowa nie tylko o inwestycjach w nowoczesny sprzęt czy wydajną infrastrukturę IT – bez wykwalifikowanego personelu trudno marzyć o prężnym rozwoju firmy i objęciu pozycji lidera w branży. Pracownicy wykazujący zaangażowanie, umiejętności płynnej komunikacji i pracy w zespole to wartość dodana, jednak co zrobić, kiedy efektywność ich pracy zaczyna spadać? Podpowiadamy.
Efektywność pracowników a organizacja przestrzeni biurowej
Efektywność pracowników a zakres obowiązków
Rutyna w długofalowej perspektywie stanowi jedną z największych przeszkód w utrzymywaniu wysokiej efektywności pracy. Nie jest bowiem tajemnicą, że wykonywanie tych samych obowiązków codziennie, przez 365 dni w roku u wielu pracowników powoduje wyraźny spadek motywacji. Warto zatem zadbać o podnoszenie ich kompetencji poprzez stawianie im nowych wyzwań i nieustanne podnoszenie poprzeczki. Dzięki nabywaniu nowych umiejętności i potwierdzaniu już tych nabytych cały zespół będzie wykazywać większą energię do działania.
Efektywność pracowników a ich zdrowie
Zdrowy pracownik to niezwykle cenne ogniwo w łańcuchu funkcjonowania każdej firmy, dlatego jej właściciel powinien poświęcić nieco więcej uwagi kondycji fizycznej i psychicznej swojego personelu. Jednym z czynników, który ma wysoce negatywny wpływ na wydajność każdego człowieka jest stres. Nie da się go całkowicie wyeliminować, ale można go skutecznie redukować. W tym celu warto wygospodarować w biurze przestrzeń do relaksu czy też starać się dusić wewnątrzdziałowe konflikty w zarodku.
Nie bez znaczenia okazuje się również codzienna dieta. Wiele osób w czasie pracy pochłania tony przetworzonej żywności, która przyczynia się do spadku energii, zaburzeń pamięci i koncentracji, nie wspominając już o wzrastającym ryzyku otyłości, chorób serca, czy osłabieniu układu immunologicznego. Zapobieganie infekcjom okazuje się skuteczne nie tylko dzięki takim preparatom jak tabletki na odporność – kluczową rolę odgrywa zmiana nawyków żywieniowych. Pracodawca może się do niej przyczynić poprzez np. zapewnienie jednego ciepłego posiłku dziennie i porcji świeżych owoców.
Artykuł partnera, tekst zewnętrzny