Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Umowa z agencją marketingową - na co zwrócić uwagę?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Artykuł zewnętrzny

Umowa z agencją marketingową - 7 wskazówek 

Każdy przedsiębiorca chce zaistnieć na rynku i generować zyski, jednak nie każdy wie jak tego dokonać. Jak znaleźć dobrą agencję marketingową i zabezpieczyć swoje interesy? Oto kilka rzeczy, o których nie można zapomnieć przed zawiązaniem współpracy.

  1. Powiedzenie, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze znają wszyscy – agencje marketingowe również. Przed podpisaniem umowy warto przeprowadzić szybki research. Trzeba wiedzieć koniecznie od kiedy istnieje agencja, co oferuje, jak kształtują się jej relacje z klientami i mediami, jak wyglądają wyniki przeprowadzanych kampanii promocyjnych, portfolio i opinie klientów. Jeżeli mamy powierzyć losy naszej firmy zupełnie obcym osobom, musimy przekonać się o ich efektywności i profesjonalizmie – od tego zależy przyszłość naszej firmy, a co za tym idzie - nasza własna.

  2. Mając już na oku kilka wybranych agencji możemy zwrócić się do nich z prośbą o przygotowanie dla nas oferty i wyceny. Specjaliści przeprowadzą analizę rynku i konkurencji, zweryfikują nasze potrzeby i oczekiwania, a następnie zaproponują odpowiednie działania. To jeszcze nie obliguje nas do nawiązania współpracy.  

Podjąłeś decyzję i już wiesz, komu powierzysz losy swojej firmy. Zanim formalnie zwiążesz się z wybraną agencją, poświęć trochę czasu na dokładne przeczytanie treści umowy i zwróć uwagę na kilka istotnych formalnych kwestii. 

  1. Jak najwięcej danych. W części umowy, w której przedstawiono strony niezbędne są imię i nazwisko właściciela firmy oraz jej nazwa, adres zamieszkania właściciela, adres do korespondencji, PESEL, NIP i REGON. Dwa ostatnie numery można sprytnie wykorzystać – sprawdzając w internecie prawdziwość reszty danych. Jeżeli podejmujemy współpracę ze spółką do powyższego zestawu warto dorzucić jej formę prawną, KRS i adres siedziby.

  2. W myśl zasady, że zawsze chodzi o kasę, sprawdź kilkakrotnie kwotę wynagrodzenia. Jeśli jej wysokość różni się od wcześniej uzgodnionej, spójrz czy nie wpisano wartości brutto, a później upewnij się jeszcze w zapisie słownym. W kwestii finansowej nie można pozwolić na nieścisłości.

  1. Nie zakładaj z góry, że współpraca może zakończyć się niepowodzeniem, ale pamiętaj, że życie bywa przewrotne. Najpierw sprawdź długość okresu obowiązywania umowy, a zaraz potem przeczytaj uważnie warunki jej wypowiedzenia lub odstąpienia od niej i idące za tym ewentualne kary pieniężne.

  2. Kto pyta, nie błądzi, dlatego jeżeli któreś z postanowień wydaje ci się niejasne poproś o wyjaśnienie lub doprecyzowanie. Podejmując decyzje, które mają wpływ na dalsze losy naszej firmy – trzeba być pewnym.

  3. Najłatwiej zapomnieć o tym, co najbardziej oczywiste, więc nie zapomnij o czytelnym podpisie na ostatniej stronie. Sprawdź czy złożyła go również druga strona.

Umowy nie są frapującą lekturą – to kwestia bezsporna. Może jednak lepiej pomęczyć się trochę czytając nawet tak nieciekawy dokument jak umowa z agencją marketingową niż cierpieć później, ponosząc przykre konsekwencje swojego niedopatrzenia. Wtedy pretensje będzie można mieć tylko do siebie. 

Jeśli chcesz wiedzieć więcej, zajrzyj na qantum.pl

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów