0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Remarketing - jak sprawić by klient powrócił?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Remarketing to działanie mające na celu ponowne dotarcie do osoby, która wcześniej odwiedzała daną stronę internetową. Do codzienności pracy marketera należy sytuacja, w której internauta zdecydował się na zakup wybranego produktu, dodał go do koszyka płatności i zrezygnował z transakcji. Jak w takiej sytuacji dotrzeć ponownie do potencjalnego klienta i przekonać go do zakupu? Zainteresowanym Google podsuwa swoje narzędzie - proponuje skorzystać z opcji remarketingu

Remarketing to jedna z funkcjonalności systemu Google AdWords, do uruchomienia której potrzebne jest posiadanie konta w systemie Google Analytics. Listy remarketingowe mają za zadanie umożliwić dostosowanie reklam wyświetlanych w wyszukiwarce do konkretnych grup odbiorców i w ten sposób przypomnieć im o firmie i zmobilizować do dokonania zakupu.

Jak działa remarketing?

Przed rozpoczęciem wszelkich prac konieczne jest stworzenie konta w Google Analytics oraz w Google AdWords. Następnie należy wkleić odpowiedni kod na własną stronę internetową oraz w miarę potrzeb również na podstrony.

Każdy użytkownik, który odwiedzi daną stronę internetową zostawia po sobie ślad w postaci plików cookie, które automatycznie zapisują się na jego komputerze. I właśnie dzięki temu oraz przy pomocy odpowiednich narzędzi, istnieje możliwość dotarcia do tych konkretnych użytkowników i wyświetlenia im informacji w sieci reklamowej Google, w postaci przekazów tekstowych, graficznych lub wizualnych. Warto wiedzieć, że nie ma znaczenia, w jaki sposób użytkownik pierwotnie dotarł do badanej strony, ponieważ listy remarketingowe tworzą się automatycznie dla wszystkich odwiedzających witrynę użytkowników. Ponadto reklamy remarketingowe nie muszą być z klucza kierowane do wszystkich użytkowników z listy. Istnieje możliwość wydzielenia np. tylko tych internautów, którzy odwiedzili określoną sekcję witryny. Pomocne tutaj okazuje się narzędzie Google Analytics, dzięki któremu można planować, kierować i modyfikować reklamy na podstawie dostępnych miar, takich jak czas pobytu użytkownika na stronie, źródło jego ruchu, liczba odwiedzonych przez niego stron czy słowa kluczowe, które wybrał, aby znaleźć się na stronie 

Remarketing - strategie 

Jedną z najczęściej stosowanych strategii jest wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy odwiedzili określoną stronę, ale nie sfinalizowali zakupu. Aby mieć pewność, że reklama dotrze właśnie do tej grupy, warto wstawić jeden kod remarketingowy na podstronie koszyka zakupów (zdefiniowanie grupy użytkowników, którzy włożyli do koszyka wybrany produkt). Kolejny należy umieścić na podstronie potwierdzenia zakupu. W ten sposób można stworzyć grupę użytkowników którzy dokonali zakupu. Po wykonaniu wymienionych czynności, w systemie AdWords należy wybrać odpowiednie opcje i skierować reklamę tylko do tych użytkowników, którzy weszli na podstronę koszyka zakupów i nie dokonali ostatecznego zakupu.

Istnieją również inne strategie, w których z powodzeniem wykorzystuje się remarketing. Przykładowo, użytkownikom, którzy zdecydowali się na zakup wybranego produktu można wyświetlić reklamy z towarami powiązanymi (cross selling). Inną możliwość stanowi informowanie klientów o oferowanych nowościach, promocjach lub wyprzedażach.

Remarketing - dlaczego warto z niego korzystać?

Korzystanie z remarketingu może zaowocować szeregiem korzyści, szczególnie w postaci sprzedanych towarów początkowo niezdecydowanym klientom. W ten sposób marketerom udaje się, po pierwsze, dotrzeć do potencjalnych klientów, a po drugie, zaproponować im kolejne towary i usługi. Obsługa narzędzi jest prosta i intuicyjna, zatem nie powinna stwarzać dodatkowych problemów użytkownikowi.

Niebezpieczeństwa jakie niesie za sobą remarketing

Przede wszystkim warto mieć na uwadze, że nie istnieją narzędzia, które są w stanie jednoznacznie zbadać efektywność przeprowadzonych działań. Wynika to z faktu, że klienci mogą docierać do oferty również innymi ścieżkami, następnie generować ruch na stronie i dokonywać zakupów. Zatem porównywanie stanu przed i po wykorzystaniu remarketingu może okazać się niewystarczające i nieskuteczne. Ponadto przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań warto zastanowić się jaki budżet można przeznaczyć na działania remarketingowe i w jakich przypadkach warto go przekroczyć.

Remarketing stwarza nowe możliwości w zakresie tworzenia skutecznych kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google i programie partnerskim. W rezultacie umożliwia dotarcie z ofertą do kolejnych klientów. Remarketing to narzędzie, które z powodzeniem może być wykorzystywane w każdej branży. Dzieje się tak, ponieważ nie jest postrzegany jako nachalna reklama tylko jako subtelna podpowiedź, która jest oczekiwana przez użytkownika.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów