Poradnik Przedsiębiorcy

Remarketing usług – kiedy, jak i po co go wdrożyć?

O tym, że w sieci nie jest się anonimowym wie już prawie każdy. Wędrówki po stronach internetowych rejestrowane są w większości w celach statystycznych, co pomaga webmasterom i marketerom optymalizować swoje witryny. Jest jeszcze jeden istotny powód śledzenia użytkownika i tego co robi w Internecie, a zwany jest on remarketingiem. Sprawdź, co to remarketing usług i kiedy warto go wdrożyć w swojej firmie?

Co to remarketing usług?

Wyobraź sobie taką sytuację – klient wchodzi na Twoją stronę internetową szukając pożądanej frazy w Google. Odwiedza Twoją witrynę, przegląda asortyment, jakiś produkt bliżej go zainteresował. Następnie z jakiegoś powodu ją opuszcza, a Ty już nigdy więcej go nie odzyskasz. To prawdopodobny scenariusz bez wdrożonych mechanizmów remarketingowych. Jeśli jednak zdecydujesz się je wprowadzić, potencjalny klient może dokonać zakupu w sklepie lub wykonać inną pożądaną czynność jeszcze w tym samym tygodniu.

Remarketing usług ma za zadanie przypomnieć o sobie odbiorcy, który wcześniej wykonał określoną czynność w witrynie internetowej. Można wybrać tylko tych klientów, którzy zdecydowali się dodać produkt do koszyka, tych, którzy wypełnili formularz lub dokonali innej określonej czynności. Odbiorca zobaczy zachęcający komunikat do powrotu do witryny odwiedzając inne strony internetowe oparte o sieć afiliacyjną lub wtedy, gdy będzie przeglądał Facebooka.

Jak to działa remarketing usług?

Wszystko opiera się o ciasteczka. Ciasteczka, czyli niewielkie pliki zapisywane w przeglądarce, służą do śledzenia tego, co użytkownik robi w danej witrynie. Każda strona internetowa ma obowiązek poinformować o używaniu ciasteczek i odwiedzający może się na to zgodzić lub nie. Jeśli odmówi, wówczas komunikaty remarketingowe nie powinny do niego dotrzeć. Najczęściej stosowane mechanizmy remarketingowe to Google oraz Facebook, więc komunikaty zachęcające do powrotu do strony będą wyświetlały się w portalu społecznościowym lub na stronach korzystających z sieci Google. Google współpracuje z wieloma partnerami na całym świecie i w Polsce, począwszy od YouTube, a skończywszy na portalach informacyjnych i specjalistycznych. Nie ma obaw, że użytkownik mimo wdrożonego mechanizmu remarketingowego nie zobaczy reklamy – do sieci partnerów Google należy tyle podmiotów, że reklamy trafiają do ponad 90% aktywnych Internautów.

Remarketing usług - zalety

Remarketing usług to przydatne narzędzie marketingowe i warto rozważyć jego wdrożenie. Jednym z argumentów przemawiających za jego wprowadzeniem jest możliwość decydowania o tym, kiedy jest najlepszy moment na powrót potencjalnego klienta do sklepu. Być może 2 lub 3 dni po pierwszym kontakcie z ofertą Twojej witryny konsument będzie bardziej skłonny do zakupu? Mechanizmy remarketingowe pozwolą dopasować to do indywidualnych preferencji. Po drugie, można precyzyjnie dzielić klientów na różne grupy, co może wpłynąć na większą skuteczność. Inaczej trzeba zachęcić kogoś, kto na stronie był tylko przez chwilę, inaczej też tego, kto dodał już produkt do koszyka. Wreszcie – możliwość obserwacji i kontroli efektów. Dzięki nim wdrożenie działań marketingowych może przynieść niesamowite efekty.