Trudno jednoznacznie określić, czym jest remarketing, ale formułując najprostsze wytłumaczenie dla tego pojęcia, można powiedzieć, że jest to rodzaj kampanii reklamowej, która pozwala tworzyć spersonalizowane komunikaty, trafiające do klientów, którzy odwiedzili w przeszłości naszą witrynę lub wyświetlili reklamę o określonym produkcie, bądź dokonali zakupu.
Kampanie remarketingowe w praktyce - co to oznacza?
Choć samo wyjaśnienie pojęcia remarketing nie dla każdego będzie jasne, to samo działanie tej formy reklamy wcale nie jest specjalnie skomplikowane.
Wygląda to mniej więcej tak, że gdy odwiedzamy jakąś witrynę to tzw. ciasteczka zapisują nasze dane do listy mailingowej. W przyszłości właśnie te dane, będą służyły do ponownego wyświetlenia reklamy z produktem przypasowanym do konkretnej firmy.
Skutecznie poprowadzone kampanie remarketingowe, dają właścicielom sklepów możliwość wykorzystania potencjału tych z odwiedzających ich stronę, którzy np. porzucili koszyk zakupowy lub w przeszłości nie odnaleźli na stronie produktu, który spełniłby ich oczekiwania.
Kampanie remarketingowe, czyli duża wartość, z której trzeba korzystać
Ponieważ dane statystyczne pokazują jednoznacznie, że remarketing działa skutecznie i umożliwia kontakt z klientem, którego w innym przypadku moglibyśmy stracić, to współcześni marketingowcy nie wyobrażają sobie braku wdrożeń tej formy reklamy.
Bo warto pamiętać, że jeśli skorzystamy z potencjału remarketingu dynamicznego to możemy tworzyć spersonalizowane kampanie remarketingowe, także na konkretne produkty, które kiedyś przeglądał nasz klient oraz na kategorie, którymi był zainteresowany.
Jakie inne zalety remarketingu?
Przede wszystkim, remarketing pozwala tworzyć listy klientów, którzy odwiedzili naszą witrynę. Każda taka wizyta jest zapisana "w ciasteczku". Klient samodzielnie zgadza się na umieszczenie na liście oraz zbieranie danych, które później można wykorzystać w dalszych działaniach reklamowych.
Remarketing w Google AdWords pojawia się użytkownikowi albo w wyszukiwarce, albo w sieciach reklamowych, które tworzą domy mediowe. W drugim przypadku, reklama będzie pojawiała się w formie komunikatu graficznego w dużych serwisach z określonej kategorii tematycznej.
Pamiętajmy przecież, że reklamy remarketingowe mogą mieć formę tekstową, ale również graficzną czy displayową.
Kampanie remarketingowe są wyjątkowo skuteczne nie tylko, gdy walczymy o klienta lub staramy się wykorzystać potencjał tych, którzy porzucili koszyki zakupowe. Dzięki takiej formie reklamy można powracać do klienta lojalnego, proponować mu ciekawą ofertę promocyjną, wyprzedaże lub informować o nowościach.
Tak naprawdę z remarketingu może czerpać każdy, kto chce tworzyć spersonalizowane komunikaty reklamowe i jednocześnie trafiać do nawet bardzo wąskiego grona odbiorców.
Czy warto wdrożyć działania remarketingowe w swojej firmie? Naszym zdaniem tak. Ponieważ to potencjał, z którego można wyczarować całkiem wysoką konwersję.