0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Top 10 serwisów sprzedażowych - gdzie warto szukać nowych klientów?

Wielkość tekstu:

Oferowanie i sprzedawanie produktów nigdy nie było łatwiejsze i bardziej dostępne niż dzisiaj - za pośrednictwem serwisów sprzedażowych.

Zastanawiasz się, czy zatem warto inwestować w nowe kanały sprzedaży? A jeśli tak, to które marketplace’y pasują do Twojego biznesu i jak zacząć działać w ich obrębie? Jeśli zadajesz sobie te pytania, ten artykuł jest dla Ciebie.

Do pobrania:

Darmowy ebook: E-commerce od A do Z.pdf

Dlaczego zakupy na marketplace’ach cieszą się popularnością?

Wielki boom na rynki cyfrowe zaczął się kilka lat temu. Wtedy dostrzeżono ich ogromny potencjał i możliwości, a kiedy te platformy zaczęły się rozszerzać w różnych pionach usługowych, nie było odwrotu - było pewne, że już nie tylko prowadzenie sklepu online ma sens.

Wiele rynków internetowych oferuje szeroką gamę towarów i usług, które zaspokajają niemal wszystkie potrzeby konsumentów, inne są ukierunkowane na określone segmenty.

Obecność serwisów sprzedażowych w przestrzeni online okazuje się korzystna zarówno dla firm, które wchodząc w ten obszar oferowania swoich towarów w sieci mogą zarobić fortunę, jak i dla konsumentów, którzy mają wszystko, czego chcą, na wyciągnięcie ręki. Stąd właśnie w wielkim uproszczeniu bierze się ogromna popularność marketplace’ów, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie.

Na co zwracać uwagę przy wyborze platform e-commerce?

Przy wielu dostępnych platformach e-commerce, które wydają się oferować podobne funkcjonalności, wybór odpowiedniej dla Twojej firmy może być trudną decyzją. Dlatego niniejszym dzielimy się kilkoma ważnymi czynnikami, biorąc pod uwagę, które ułatwią Ci wybór odpowiedniego serwisu dla Twojego e-biznesu.

Potrzeby biznesowe - konieczne jest uwzględnienie sektora i branży, w jakich działasz w porównaniu do tego, w czym specjalizuje się dany marketplace.

Bezpieczeństwo - klienci nie będą kupować produktów z witryny e-commerce, jeśli nie będą pewni, że ich dane osobowe i finansowe są właściwie chronione przed hakerami.

Integracje - najlepiej stawiać na te serwisy, które są pod względem technologicznym przygotowane na obsługę integracji z zewnętrznymi programami ułatwiającymi sprzedaż wielokanałową.

Pomoc - powinieneś wybrać platformę, która zapewnia wsparcie (techniczne i nie tylko) dokładnie wtedy, gdy tego potrzebujesz.

Koszt - porównanie cen różnych marketplace’ów pod kątem prowizji, czy opłat utrzymaniowych pomoże Ci wybrać platformę, która najlepiej pasuje do Twojego budżetu.

Dobór odpowiednich serwisów sprzedażowych ma kluczowe znaczenie dla sprawnego funkcjonowania i rozwoju Twojej firmy. Jeśli nie podejmiesz właściwej decyzji, może się to okazać dla Ciebie frustrujące, czasochłonne i kosztowne. Analiza wyżej wymienionych aspektów dostępnych platform pomoże Ci już za pierwszym razem wybrać odpowiednią platformę i zwiększy szansę na sukces w świecie e-Commerce.

W których serwisach sprzedażowych warto zaprezentować ofertę?

Znalezienie internetowego rynku sprzedaży dla swojego e-biznesu jest łatwe dzięki znajomości czynników wymienionych powyżej oraz bogatemu wyborowi. Dlatego teraz, aby łatwiej znaleźć najlepszy dla siebie marketplace - skorzystaj z naszej listy 10 topowych serwisów sprzedażowych, wśród których krótko prezentujemy platformy cieszące się popularnością wśród kupujących w Polsce, jak i za granicą.

  • Allegro

Zdaniem ekspertów od ekomersu absolutny must have, jeśli chodzi o sprzedaż online w Polsce (a od niedawna również w Czechach). To, że właściwie nie trzeba w tym miejscu wyjaśniać, czym jest ten marketplace - mówi samo za siebie. Pewne jest, że to właśnie tam Polacy kochają robić zakupy i to już jest wystarczającym argumentem przemawiającym za tym, by sprzedawać na Allegro.

Dla kogo sprzedaż na Allegro?

  • dla firm szukających atrakcyjnego kanału sprzedaży biznesowej,

  • dla każdego kto chce zaznaczyć swoją obecność w e-commerce,

  • dla osób prywatnych do sprzedaży okazjonalnej.

Na Allegro może sprzedawać właściwie każdy. Jeśli chodzi o topowe serwisy w Polsce - tam po prostu trzeba być, bez względu na wielkość sprzedaży, czy branżę, w której się działa.

  • Amazon

Sprzedaż na Amazon nie należy do najłatwiejszych. Jednak biorąc pod uwagę liczby, takie jak 170 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie, czy też 300 milionów aktywnych kont w skali globalnej, daje to wyraźną motywację do podjęcia wysiłku wejścia na ten rynek.

Dla kogo sprzedaż na Amazon?

  • bardziej zaawansowanych sprzedawców szukających skutecznego sposobu na zwielokrotnienie zwiększenia sprzedaży,

  • przedstawicieli różnych branż, ze szczególnym naciskiem na komputery, elektronikę użytkową, motoryzację, czy akcesoria domowe.

Dobrą wiadomością jest to, że wraz ze wzrostem popularności serwisu Amazon wśród polskich sprzedawców zwiększyła się również ilość usług wdrożeniowych, które pomagają wystartować  ze swoją ofertą w tym miejscu.

  • eBAY

eBay to jeden z największych marketplace’ów na świecie, zwłaszcza w dziedzinie serwisów aukcji internetowych. Również w naszym kraju cieszy się rosnącą popularnością, zarówno wśród kupujących, jak i sprzedających.

Dla kogo sprzedaż na eBAY?

  • przedsiębiorców chcących poszerzyć sprzedaż o rynki zagraniczne,

  • sprzedawców specjalizujących się w branży zabawek (najpopularniejsza kategoria w tym serwisie), ale nie tylko.

Warto podkreślić, że oferty z serwisu są widoczne dla ponad 180 milionów konsumentów w więcej niż 200 krajach. To potencjał platformy eBAY, który warto uwzględnić również w swojej strategii sprzedażowej.

  • Empik

Empik to dobrze znana marka i równocześnie prężnie rozwijająca się od kilku lat internetowa platforma sprzedażowa. Wbrew pozorom poza słusznie kojarzącym się z tym brandem asortymentem typu książki, gry, czy filmy - można w tym marketplace zaprezentować swoją ofertę również w ramach wielu innych  kategorii produktów. To daje szerokie pole do współpracy dla sprzedawców zainteresowanych sprzedażą za pośrednictwem platformy.

Dla kogo sprzedaż na Empik?

  • sprzedawców zainteresowanych unikalną bazą klientów,

  • przedsiębiorców posiadających ofertę z szeroko pojętej branży rozrywkowej, papierniczej, elektroniki, gadżetów i nie tylko.

Empik należy do najpopularniejszych brandów e-commerce w Polsce, co przemawia do klientów serwisu. Natomiast samych sprzedawców przyciąga do siebie konkurencyjnym modelem rozliczeń prowizji.

  • Morele

Morele.net to platforma sprzedażowa, będąca efektem połączenia dużego doświadczenia w e-commerce z chęcią stworzenia miejsca przyjaznego do robienia e-zakupów. Do grupy wciąż dołączają nowe sklepy, chcące zaprezentować swoją ofertę ponad 2 mln osobom odwiedzającym ten marketplace.

Dla kogo sprzedaż na Morele?

  • początkujących sprzedawców szukających szybkie sposobu na start w e-commerce,

  • zaprawionych e-przedsiębiorców chcących zwiększyć obroty firmy wraz z nowym kanałem sprzedaży.

Sprzedawcy cenią sobie współpracę z Morele.net - zwłaszcza podkreślając wsparcie merytoryczne ze strony serwisu, co ma znaczenie zarówno wtedy, gdy traktuje się ten marketplace jako główny kanał sprzedaż, jak i dodatkowy.

  • OLX

Wśród rodzimych serwisów sprzedażowych OLX jest zdecydowanie miejscem, które warto rozważyć jako dodatkowy kanał dotarcia do klientów. Wyróżnikiem tej platformy jest jej “swojski” charakter - co należy uwzględnić w swoich działaniach e-commerce. Konsumenci szukają tutaj towarów z niemal każdej kategorii i liczą na okazje cenowe, być może nawet bardziej niż w konkurencyjnych marketplace’ach.

Dla kogo sprzedaż na OLX?

  • przedsiębiorców szukających dodatkowego kanału sprzedaży,

  • początkujących sprzedawców odkrywających tajniki e-commerce,

  • firm działających w modelu dropshipping.

Jeśli szukasz możliwości szybkiego dotarcia do sporego grona odbiorców, czy też niskich kosztów sprzedaży - OLX będzie dla Ciebie kanałem wartym rozważenia.

  • Erli

W gronie topowych marketplace’ów nie mogło zabraknąć również Erli. To platforma e-commerce dla sprzedawców szukających sposobu na dotarcie do nowych klientów. W ramach tego marketplace funkcjonuje kilkanaście kategorii produktowych, jak na przykład motoryzacja, zdrowie, czy elektronika.

Dla kogo sprzedaż na Erli?

  • początkujących przedsiębiorców szukających niskich kosztów prowizji,

  • posiadaczy unikalnego/specjalistycznego asortymentu, którzy mogą w krótkim czasie stać się liderem konkretnej kategorii,

  • wszystkich sprzedawców preferujących sprzedaż na rodzimym rynku.

Erli dodatkowo wyróżnia się tym, że kładzie duży nacisk na rozwój relacji ze sprzedawcami oferując program poleceń, czy wsparcie w sprzedaży.

  • Kaufland.de

Niegdyś znany jako Real.de, dzisiaj Kaufland podbijający wiele rynków - w tym poza niemieckim, również słowacki i czeski, to ogromna platforma sprzedażowa ciesząca się popularnością u naszych sąsiadów. Sprzedawcy cenią współpracę z serwisem za jasne warunki współpracę oraz intuicyjny onboarding.

Dla kogo sprzedaż na Kaufland (DE, SK, CZ)?

  • doświadczonych e-sprzedawców zainteresowanych cross-boardingiem,

  • początkujących przedsiębiorców oferujących asortyment o potencjale na zagranicznych rynkach.

Warto pamiętać, że choć samo rozpoczęcie sprzedaży w ramach tego marketplace nie należy do trudnych, to należy pamiętać o istotnych formalnościach dla prowadzenia legalnych działań e-commerce na obcych rynkach, jak zgłoszenie do VAT OSS, czy też posiadanie NIPu EU.

  • Etsy

Platforma Etsy stanowi rynek, z którego można prowadzić sprzedaż ukierunkowaną na klientów z całego świata. Wyróżnia się tym, że może być niejako sposobem na pozyskanie doświadczenia przypominającego prowadzenie sklepu, co daje wiedzę niezbędną na kolejnych etapach rozwoju biznesu.

Dla kogo sprzedaż na Etsy?

  • dobre miejsce na start dla rękodzielników i nie tylko,

  • rynek dla producentów materiałów do rękodzieła i sprzedawców specjalizujących się w obszarze oferty vintage,

  • propozycja dla sprzedawców oferujących różnego rodzaju prace projektantów, rzemieślników i artystów.

Etsy choć jeszcze nie jest znane szerokiej publiczności w naszym kraju, to zdecydowanie otwiera sprzedawcy drogę do ogromnego rynku. Ten serwis sprzedażowy ma w sobie też coś, czego zwykle próżno szukać w innych - realnie inspiruje.

  • eMAG

eMAG to marketplace znany jako #1 Marketplace w Rumunii i w Europie Południowo-Wschodniej, będący częścią Prosus Group, trzeciej co do wielkości grupy e-commerce na świecie po Amazon i Alibaba.

Dla kogo sprzedaż w eMAG?

  • przedsiębiorców działających w różnych branżach np. elektronika, sprzęt RTV i AGD, czy zabawki i akcesoria dla dzieci,

  • sprzedawców zainteresowanych poszerzeniem swojej grupy klientów o rynek rumuński.

Kuszącym aspektem w kontekście działań z eMAG jest brak stałych miesięcznych czy też innych ukrytych kosztów. Serwis podkreśla,  w ramach współpracy właściciele biznesów online płacą tylko prowizję za to, co uda się im sprzedać.

Nie musisz sprzedawać w jednym miejscu! Jak to ogarnąć?

Choć wielu sprzedawców skupia się przede wszystkim na rozwoju sprzedaży w ramach jednego kanału - w dzisiejszych czasach ważne jest pokazanie się ze swoją ofertą na wielu rynkach, aby dotrzeć do szerszego grona konsumentów, chronić swoją markę i zwiększyć sprzedaż.

Dywersyfikacja ma kluczowe znaczenie dla wzrostu przychodów, ponieważ zwiększasz zasięg i chronisz się przed poleganiem na jednym rynku.

Niestety tworzenie obecności marki w wielu kanałach wymaga dodatkowej pracy i większych inwestycji. Bez względu na to, w ilu kanałach sprzedajesz, ważne jest, aby stworzyć spójną, ujednoliconą obsługę klienta na każdym rynku.

Całe szczęście na rynku nie brakuje rozwiązań, które mogą pomóc Ci nad tym zapanować. Wśród nich szczególną uwagę warto zwrócić na Apilo - nowoczesny system do sprzedaży wielokanałowej. Krótko mówiąc, zapewniając automatyzację sprzedaży i integrując wszystkie marketplace’y, sklepy, kurierów, księgowość i inne narzędzia dla e-commerce w jednym miejscu - pozwoli Ci skupić się na swojej firmie. Apilo przejmując na siebie rutynowe obowiązki typu pobieranie danych do wysyłki, czy import zamówień z wszystkich podpiętych kanałów do jednego miejsca - pomoże Ci zaoszczędzić czas, obniżyć koszty i uwolnić zasoby niezbędne do dalszego rozwoju e- biznesu.

W celu określenia funkcjonalności i użyteczności Apilo względem swojej strategii sprzedaży, jak również po to, by finalnie znaleźć najlepsze rozwiązanie do zarządzania sprzedażą w wielu serwisach sprzedażowych - warto skorzystać z możliwości 21 dni darmowego testowania systemu.

Autor: Apilo

Artykuł sponsorowany

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów