0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

6 najważniejszych powodów, dla których automatyzacja sprzedaży ma sens

Wielkość tekstu:

Nie da się ukryć, że jest hype na automatyzację - wszędzie, bez wyjątku. Trend ten nie ominął branży e-commerce, gdzie wskazuje się na wiele zalet bezpośrednio wynikających z zastosowania narzędzi automatyzujących procesy okołosprzedażowe. Zachwyceni nimi sprzedawcy wskazują na to, jak bardzo oszczędza to czas i energię oraz ułatwia generowanie większych przychodów.

Jedną z najczęściej podkreślanych zalet automatyzacji sprzedaży jest to, że pomaga usprawnić działalność, w czasie gdy Ty możesz skupić się na pielęgnowaniu relacji z klientami. Z drugiej strony nie brakuje też sceptyków, którzy wciąż wzbraniają się przed skorzystaniem z takiej możliwości dla swojego biznesu. Bez względu na to, do której z tych grup należysz - warto zapoznać się z przygotowaną niżej listą powodów, dla których automatyzacja sprzedaży w istocie zdaje się być sensownym rozwiązaniem.

Do pobrania:

Darmowy ebook: E-commerce od A do Z.pdf

Czym jest automatyzacja sprzedaży?

W ogólnej definicji automatyzacja sprzedaży odnosi się do automatyzacji ręcznych i czasochłonnych zadań sprzedażowych za pomocą dedykowanego oprogramowania, czy też narzędzi cyfrowych. Ułatwia to sprzedawcom skupienie się na ważnych zadaniach, takich jak budowanie biznesu i pielęgnowanie relacji z klientami.

Oprogramowanie do automatyzacji sprzedaży automatyzuje powtarzalne czynności za pomocą technologii, aby zaoszczędzić energię i czas sprzedawcy, przy równoczesnym obniżeniu kosztów obsługi zamówień.

E-przedsiębiorcy zwykle decydują się na automatyzację sprzedaży, aby poprawić wydajność i efektywność swoich sił sprzedażowych.

Jakie korzyści wynikają z automatyzacji sprzedaży?

Dzięki wykorzystaniu narzędzi integracyjnych do automatyzacji operacje sprzedażowe stają się zautomatyzowane w stopniu do tej pory nieznanym sprzedawcom.

Narzędzia do automatyzacji sprzedaży minimalizują potrzebę ręcznego wykonywania zadań, takich jak między innymi:

  • wprowadzanie danych do zamówień,
  • kontrolowanie stanów magazynowych,
  • wysyłka e-maili,
  • zmiana statusu wysyłki,
  • generowanie raportów sprzedażowych.

Automatyzacja sprzedaży pozwala spędzać więcej czasu na działaniach o większej wartości dodanej, takich jak rozwijanie sprzedaży na kolejnych platformach sprzedażowych, badanie konkurencji, czy negocjowanie lepszych warunków z dostawcami.

Jeśli nadal nie jesteś do końca przekonany o zasadności wprowadzania automatyzacji do swojego e-biznesu, zachęcamy do zapoznania się z poniższą listą 6 kluczowych powodów, dla których warto jeszcze raz przemyśleć swoje stanowisko.

Powód #1 Realna oszczędność czasu

Dzięki automatyzacji sprzedaży zadania, które kiedyś stanowiły długotrwały i powtarzalny proces, dzisiaj dzieją się w tle i niemal bezobsługowo. Te z nich, które mogły pochłonąć nawet kilka dni pracy (np. tworzenie raportów) - dzisiaj zamieniają się w godziny, a te, które zajmowały godziny (np. kompletowanie zamówień), skracają się do kilku minut. Dzięki postępowi technologii sprzedawcy mają możliwość radykalnej poprawy jakości pracy swoich pracowników, dzięki zmniejszeniu obciążenia obowiązkami. Co więcej, zamiast przeznaczać czas na rutynowe zadania - mogą pozwolić sobie na generowanie i realizację bardziej kreatywnych sposobów na rozwój firmy.

Aby odnieść sukces, musisz pracować mądrze, a nie ciężko. Dlatego warto przejść na automatyzację sprzedaży, aby lepiej wykorzystać każdą minutę swojej pracy.

Powód #2 Raportowanie wyników i planowanie rozwoju

Raportowanie to czasochłonna i żmudna praca. Dobrą wiadomością jest to, że automatyzacja sprzedaży stanowi również nieocenioną pomoc w zakresie tworzenia raportów. Systemy do automatyzacji e-commerce skutecznie pomagają zbierać informacje, co wiąże się z powodem #1 - Twój zespół sprzedaży może zaoszczędzić dużo czasu.

Ma to znaczenie zwłaszcza w przypadku strategii wielokanałowej, gdzie poprzez wykorzystanie nowoczesnej technologii e-przedsiębiorcy zyskują na podstawie danych zebranych przez dedykowane narzędzie wiedzę pomocną w podejmowaniu mądrych decyzji biznesowych. Daje to lepsze pojęcie o tym, na które kanały sprzedaży warto przeznaczyć większe pieniądze, a z których można zrezygnować, aby właściwie zmaksymalizować swój obecny budżet.

Powód #3 Zwiększenie wydajności pracy i produktywności zespołu

Gdy zdejmiesz ciężar przyziemnych i powtarzalnych zadań z barków swoich pracowników możesz oczekiwać, że bardziej skupią się na samej efektywności sprzedaży. Dzięki automatyzacji produktywność i wydajność firmy poprawi się, a to bezpośrednio zwiększa szansę na coraz to lepsze wyniki sprzedażowe.

Powód #4 Skalowalność rozwiązania dla e-commerce

Automatyzacja sprzedaży w żaden sposób nie jest zarezerwowana wyłącznie dla średnich i dużych przedsiębiorców. Nawet startupy mogą śmiało inwestować w taką strategię, aby zwielokrotnić swoje działania. Co ważne, mogą to robić nawet przy ograniczonych zasobach lub budżecie, gdyż narzędzia do automatyzacji sprzedaży, takie jak Apilo są bardzo przystępne zarówno pod względem łatwości obsługi, jak i kosztów.

Powód #5 Znaczne obniżenie kosztów

Automatyzacja sprzedaży oszczędza nie tylko czas, ale także zapewnia zasoby umożliwiające wykonanie większej ilości pracy. Dodatkowym bonusem jest to, że wszystko zrobione jest dokładnie. Jeśli zainwestujesz w odpowiednie oprogramowanie do automatyzacji e-commerce, zyskujesz jedno narzędzie, które robi to, co cały zespół pracowników musiałby wykonywać ręcznie. To sposób na obniżenie kosztów prowadzenia biznesu z równoczesnym ograniczeniem ryzyka błędu ludzkiego.

Powód #6 Lepsza obsługa klienta

Automatyzacja przyspiesza proces obsługi zamówień i skraca czas reakcji. W naturalny sposób uszczęśliwia to klientów i zwiększa prawdopodobieństwo konwersji. Możesz spodziewać się powtórnych transakcji, jeśli zwracasz większą uwagę na obecnych klientów. Jest to zadanie, którego sztuczna inteligencja nie może wykonać - każdy klient woli personalny kontakt ze sprzedawcą niż z robotem, a dzięki tej strategii zwyczajnie zyskujesz więcej czasu na budowanie relacji. Pozwól więc narzędziom do automatyzacji sprzedaży zająć się powtarzalnymi zadaniami za Ciebie, a sam zajmij się lepszą obsługą klienta.

Jak wprowadzić automatyzację sprzedaży do swojego biznesu?

Skoro już znasz korzyści, zapewne teraz nie możesz się doczekać wdrożenia automatyzacji sprzedaży! Jednak, aby to się stało - musisz z wachlarza dostępnych opcji wytypować rozwiązanie skrojone na miarę potrzeb Twojego biznesu.

Jednym z interesujących narzędzi pozwalających na automatyzację sprzedaży jest Apilo. To system do zarządzania sprzedażą wielokanałową, dzięki któremu nie tylko przekonasz się o tych wyżej wymienionych korzyściach z automatyzacji, ale też zyskasz dostęp do szerokiej palety możliwości dla swojego biznesu. Od spięcia obsługi całego e-commerce (sklepy internetowe, platformy sprzedażowe, firmy wysyłkowe, księgowość, hurtownie, dropshipping - ponad 350 gotowych integracji), przez synchronizację danych, aż po możliwość generowania opisów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji - a to wszystko z poziomu jednego panelu. Dobrą informacją jest również to, że możliwości Apilo można sprawdzić za darmo - okres testowy systemu trwa aż 21 dni i nie nakłada żadnych zobowiązań na użytkownika.

Czy istnieją jakieś słabe punkty automatyzacji sprzedaży?

Tak samo, jak “każdy kij ma dwa końce” również i automatyzacja sprzedaży jako strategia nie jest pod każdym względem idealna. Na przykład, korzystając z tego rozwiązania warto pamiętać, aby nie komplikować nadmiernie planu automatyzacji sprzedaży.

Automatyzacja to nieoceniona pomoc dla sprzedawcy, ale nie oznacza to, że musisz zautomatyzować każde zadanie.

To Twoja firma, znasz ją najlepiej, podobnie jak swoich klientów - więc upewnij się, że wykorzystujesz potencjał automatyzacji w sposób najlepiej dopasowany do prowadzonego biznesu.

Na przykład, jeśli korzystasz z automatyzacji w zakresie obsługi e-mail klientów, nie wzbraniaj się przed tym, aby dodać trochę człowieczeństwa do prowadzonej w ten sposób komunikacji. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci będą mogli odnieść się do Twojej wiadomości w personalny sposób i poczują się należycie obsłużeni.

Automatyzacja sprzedaży - to ma sens!

Tworzenie wydajnych przepływów pracy w zakresie sprzedaży eliminuje potrzebę wykonywania powtarzalnych zadań. Automatyzacja sprzedaży ma sens, bo pozwala bardziej skupić się na strategii niż na żmudnych obowiązkach.

Automatyzacja sprzedaży ma potencjał do obniżenia kosztów sprzedaży poprzez wyeliminowanie czasu poświęcanego na administrację i raportowanie, a także do generowania dodatkowego dochodu poprzez automatyzację dotarcia do klientów w lejku sprzedażowym.

Jednak wciąż duża liczba sprzedawców albo nie zdaje sobie sprawy — albo jeszcze nie zdała sobie sprawy — z wartości, jaką automatyzacja sprzedaży może wygenerować w coraz szerszym zakresie przypadków użycia.

Aby wykorzystać nową szansę, sprzedawcy w pierwszej kolejności muszą zmodyfikować swoje procesy, a także platformy technologiczne, co w efekcie ma zagwarantować, że sprzedawcy i rozwiązania automatyzacyjne będą działać w tandemie.

Już po krótkim czasie od wprowadzenia automatyzacji sprzedaży do swoich biznesów większość przedsiębiorców informuje o zaobserwowanych korzyściach w zakresie poprawy satysfakcji klienta, oszczędności czasu, zwiększenia produktywności czy wzrostu przychodu. To już samo w sobie jest powodem, dla którego warto rozważyć przejście na tę strategię z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi i absolutnie nie jest więc przesadą stwierdzić, że już nawet decyzja o tym, by spróbować dać szansę automatyzacji w sprzedaży - ma sens.

Autor: Apilo

Artykuł sponsorowany

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów